Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic-stilen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-14, 11:57   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er shabby chic ut? Og jeg som ikke hadde kommet i gang enda.
Hva er det egentlig som er inn på interiørfronten nå om dagen, da?

Vel, det er vel flere stiler som har kommet og gått siden shabby chic var det nyeste hotte. Men den har vært seiglivet her i nord, da, det skal den ha.

Jeg følger ikke med lenger, og det er ganske deilig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 12:03   #42
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg liker elementer fra SC på samme måte som jeg liker elementer fra de fleste andre stiler. Rendyrkede stiler, uansett hvilken, er for meg temmelig kjedelig.

Selv har vi et gjennomtenkt interiør som på grunn av plutselige bruktkjøp alltid dreier i motsatt retning av det jeg tenkte.

Samme her. Bortsett fra at vi ikke har det så gjennomtenkt som hos dere da.

Også finner jeg visst aldri den perfekte spisestua. :noenlasterskalmanvelha:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 12:32   #43
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er shabby chic ut? Og jeg som ikke hadde kommet i gang enda.
Hva er det egentlig som er inn på interiørfronten nå om dagen, da?

Jeg har inntrykk av at det er mye fotoprint-puter, geometriske vaser, metall og pastell i kombinasjon med sterke farger som dominerer nå.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 13:02   #44
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg tenker at det er mye som er in. Svart/hvitt/'myk'-stil, svart/hvitt/industriell, retro/farge, retro/teak/dempede farger, strammere shabby, landlig stil (jeg kaller det svenskestilen) og den sponsa/pengesterkestilen (mest design), Bohusstilen etc. Veldig mange henter elementer fra flere av disse. Noen rendyrker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 13:05   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

#synser

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 13:06   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Og 'alle' bruker fortsatt noe fra IKEA. Ja, utenom de som rendyrker møbelringen og sånn. #fordomsfull

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 13:45   #47
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg bor i et nasjonalromantisk hus fra 1959 og her er det ikke akkurat shabby chic som gjelder. Snarere shabby funkis.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 13:50   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg tenker at Shabby Chic aldri ble så enerådende som furuveldet en gang var. Ikke i nærheten en gang. Jeg tenker at de siste årene er det mye som har vært in, parallelt. Alt i fra Shabby Chic til skandinavisk minimalisme. Jeg tenker man må tilbake til furuen for å være helt ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 13:54   #49
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Godt å lese at jeg ikke er alene! Når jeg skal pusse opp noe, skal det for pokker se bedre ut enn det gjorde, og når jeg skal ha noe nytt vil jeg ikke at det skal se juksegammelt ut. Vi har en dame her i bøgda som pusser og maler møbler i shabby chic. Evt bare shabby, jeg syns som oftest møblene så bedre ut før hun "forbarmet seg" over de, men... Da vi skulle ha skjenk og vitrineskap til huset, var det vanskelig å komme utenom, det var liksom enten sc eller furuhelvete. Til slutt ble det sc, men så lite jukseslitt at jeg kan leve med det.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 13:55   #50
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Har aldri likt shabby Chic, syns veggord har en tendens til å bli litt 'over the top' for min del. Jeg liker rene flater og luft og blir ofte spurt om jeg ikke har tenkt å kjøpe inn flere møbler. Jeg står imot presset fortsatt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 14:00   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Har aldri likt shabby Chic, syns veggord har en tendens til å bli litt 'over the top' for min del. Jeg liker rene flater og luft og blir ofte spurt om jeg ikke har tenkt å kjøpe inn flere møbler. Jeg står imot presset fortsatt.

Det er derfor jeg aldri kunne blitt en fullblods shabby chic'er. Jeg er alt for glad i luft og rene flater. Flere av møblene våre er nok shabby pr definisjon, men det er langt mellom dem, og lite krimskrams.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 14:10   #52
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Nettopp. Og ingenting er mer harry enn de som henger med på disse hurtig skiftende trendene og som tilsynelatende mangler ryggrad og selvsikkerhet nok til å utvikle egen stil og egen smak.

Jøss. Harry altså? Jeg forstår ikke behovet for å fortelle at andres stil er harry, teit, stygg osv. enten det gjelder klær eller interiør.

Jeg følger ikke med på trender og kjøper møbler/interiør som skal vare lengst mulig. Jeg vil ikke påstå at jeg har mer ryggrad av den grunn.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 14:14   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg er minimalistisk i mitt hjerte. Det har jeg vært fra dagen jeg ble født, og jeg har fått mange kommentarer på det. Det betyr IKKE at jeg lever i et minimalistisk interiør, jeg har vært påvirket og hentet elementer fra mye annerledes i årenes løp. Men min personlighet er minimalistisk. Langt fra svart skinn, glass og stål, som enkelte tror er definisjonen på minimalisere. Jeg trives best med ryddighet, less is more og enkle linjer. Alle som er hos oss synes det er koselig. Jeg liker innslag av knallfarger og blir glad av solgult. Men farger forekommer i små innslag. Ellers liker jeg kontraster, organiske former, retroinspirert, men ikke rendyrket retro. Har mørkebrun sofa, men ønsker meg lysegrå. Har forresten en lysegrå også. Stæsjer opp med svart og hvitt, møtkegrønt og solgult for tiden. Kunsten vi har er fargerik og langt fra dillete, og det setter jo også sitt preg på huset. Likevel har jeg en hvitmalte kommoden med løveføtter og glassknotter fra Lisbeth Dahl i gangen. Og til og med et skilt.

Jeg liker mye ulikt interiør, men det beste er når folk har et bevisst forhold til eiendelene sine. Da er det meste pent, egentlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 16:09   #54
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg er åpenbart en maksimalist. Jeg elsker f.eks. hyller med mange bøker og ting i, ikke en stor hylle med en designvase og to bøker med rygger som matcher vasen, som jeg har sett i stuene til folk jeg besøker av og til. Jeg leser aldri interiørblader og handler stort sett aldri interiør som ikke er møbler. (Og veldig sjelden møbler også.) 90 % av de små interiørtingene (lysestaker, vaser, blomsterpotter og bilderammer) har vi fått i gave. Det ser likevel ikke så ille ut her (vel, jeg er vel ganske subjektiv) som man skulle tro, for jeg mistenker enkelte folk i omgangskretsen for å se det som sin misjon å oppdatere oss på pynteting og dilldall på bursdager og til jul.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 16:43   #55
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

En kjapp opptelling hos oss i stua gir 3 Ikea-møbler (bla sofa), 4 Ikea-lamper, finn.no-spisestue (opprinnelig Skeidar+Bolia), vintage original slagbenk fra 20-talls Sverige (kjøpt for en dyr penge hos Vollywood), hvitmalt skap (ikke shabby) fra bruktsjappe, gulvtepper fra HM og Bohus, hvitmalt (ikke shabby) vitrineskap fra Nordal. Jeg shopper visst overalt.

Det er vel heller sånn at jeg bestemmer meg for hva jeg vil ha, og så støvsuger jeg alle tenkelig butikker på jakt etter DET (som ser ut sånn som det gjør i mitt hode).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 16:44   #56
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Det eneste som er shabby her i huset er igrunn meg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 16:49   #57
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det eneste som er shabby her i huset er igrunn meg.

Ikke så beskjeden nå, jeg er sikker på du er ganske så chic.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 17:29   #58
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Aldri likt og aldri hatt. Veggord er noe av det mest komiske og tragiske jeg ser av interiør.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 18:18   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Aldri likt og aldri hatt. Veggord er noe av det mest komiske og tragiske jeg ser av interiør.

Selv om jeg ikke liker veggord, jeg heller, så synes jeg det er spesielt å kalle ting andre liker for tragiske og komiske. Spesielt tragisk. At andre folk er glade i sånt betyr vel bare at de liker det, og som jeg sa over her, så synes jeg et hjem som er skapt av menneskene som bor der og det de liker ofte er fint. Fordi det er fint for dem. Og personlig. Det betyr ikke at jeg synes alt er like pent eller ville hatt det selv, men ordet tragisk reagerer jeg faktisk på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-14, 18:25   #60
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Selv om jeg ikke liker veggord, jeg heller, så synes jeg det er spesielt å kalle ting andre liker for tragiske og komiske. Spesielt tragisk. At andre folk er glade i sånt betyr vel bare at de liker det, og som jeg sa over her, så synes jeg et hjem som er skapt av menneskene som bor der og det de liker ofte er fint. Fordi det er fint for dem. Og personlig. Det betyr ikke at jeg synes alt er like pent eller ville hatt det selv, men ordet tragisk reagerer jeg faktisk på.

Jepp. Akkurat det Hyacinth sier.

Å kalle folks innredning for Harry og tragisk er helt på kanten - hva skjedde med å være ørlite grann raus overfor andres valg? Eller gjelder det bare på andre felt i livet enn hvordan man innreder hjemmet sitt?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no