Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 14:47   #61
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Problemet med pose er at det uansett på et eller annet tidspunkt da er fysisk kontakt mellom meg og det ekle vesenet jeg må ha ut - ekkelt, ekkelt, ekkelt, uansett hvor mye plast det er mellom oss.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:47   #62
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Har ikke pølseklype, men jeg hadde nok kanskje kastet den.
Ikke fordi jeg var så veldig redd for bakterier og sånn, men bare tanken.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:49   #63
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Problemet med pose er at det uansett på et eller annet tidspunkt da er fysisk kontakt mellom meg og det ekle vesenet jeg må ha ut - ekkelt, ekkelt, ekkelt, uansett hvor mye plast det er mellom oss.

Jeg glemte vel å si at det er mannen som tar seg av denslags operasjoner. Eventuelt pappa. / Likestilling, slikestilling, klare seg selv og alt det der. : pisseredd for mus:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:58   #64
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Hmm. Det får meg til å tenke på den gangen jeg i mangel av noe annet måtte bruke noen venners finfine salatbolle av stål til å kaste opp i. Toveis omgangssyke i relativt primitive omgivelser, så jeg satt på do med salatbollen på fanget. Jeg aner ikke hva de gjorde med bollen, og jeg er usikker på hva jeg selv ville gjort hvis den var min.

Ang. pølseklypa hadde jeg nok ikke kastet den, men sørget for at den var ordentlig ren. Hvis det var en bra klype, rett nok.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 15:00   #65
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Ungene mine har kastet opp i endel TW, kommer ikke på å kaste dem av den grunn.
Jeg har og vasket rumper med skitt uten hansker, koker ikke hendene.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 15:32   #66
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Fikser ikke oppvaskmaskinen slikt da? Jeg tror ikke jeg hadde kommet på å sprite den altså. Jeg hadde glatt brukt den igjen. (Men ok, jeg er ikke mer sindig enn at jeg hadde gravd den ned i skogen om det var en snegle som ble plukket opp med klypen. )

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 15:54   #67
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Og mens mvi snakker om vagina. Tenk på tissemenn. De har jo ofte besøkt mer enn et sted. Men det blir vel reint om man koker dem?



Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg lurer på hvor mange som hadde spist pølser dersom de hadde besøkt produksjonsanlegget først.

Jeg har sett pølseproduksjon og fikk aversjon en stund, men har glatt ignorert det nå. Jeg vet om noen som har kuttet pølser for alltid.

Jah!
Grove håndlagede pølser fra den lokale slakteren går derimot fint enda.

Jeg hadde ikke brukt pølseklype i utgangspunktet, men om jeg hadde det hadde jeg hatt den i klorbad for så å kjøre den i oppvaskmaskinen. Det hadde ikke affisert meg et øyeblikk, men jeg begynner å bli rimelig herdet etter å ha jobbet med mat og matproduksjon i mange år.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 15:57   #68
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Definitivt kastet klypa sammen med rotta, også kjøpt ny klype uten rotte.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:18   #69
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Nå kjenner jeg at jeg blit litt skeptisk til å spise hos andre. Vet jo aldri hva folk har brukt kjøkkenutstyret sitt til.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:19   #70
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde heller ikke brukt pølseklype, men hentet en spade eller skubbet en avis innunder den. Om jeg nå hadde brukt pølseklypa hadde jeg nok kastet den eller vasket den og gitt den bort til loppis - ikke fordi den ikke var ren nok til å bruke, men fordi jeg hadde kommet til å tenke på rotta og vemmes hver gang jeg så pølseklypa. :sart sjel:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:27   #71
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Hvor mange vaginaer har ikke instrumentene til gynekologen vært oppe i før deg?

Takk skal du ha. :Pjuk: Enda en grunn til å utsette GU-en jeg helst skulle hatt i løpet av året.

Bortsett fra at jeg hadde brukt noe som godt kunne kastes etterpå, hadde jeg nok hatt problemer med å bruke den pølseklypa etterpå, uansett hvor gullende ren og steril den var. Det blir litt som at noen ikke klarer å spise snegler - jeg går ut ifra at de ikke er redd for at det er farlig, det bare byr dem imot?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:28   #72
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg hadde heller ikke brukt pølseklype, men hentet en spade eller skubbet en avis innunder den. Om jeg nå hadde brukt pølseklypa hadde jeg nok kastet den eller vasket den og gitt den bort til loppis - ikke fordi den ikke var ren nok til å bruke, men fordi jeg hadde kommet til å tenke på rotta og vemmes hver gang jeg så pølseklypa. :sart sjel:

Note to self: aldri kjøpe kjøkkenredskaper på loppis.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:29   #73
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Nå kjenner jeg at jeg blit litt skeptisk til å spise hos andre. Vet jo aldri hva folk har brukt kjøkkenutstyret sitt til.

Men i alle dager, når det er desinfisert så er det jo rent! Det er jo kun assosiasjonene som henger igjen.

:It's all in your head:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:39   #74
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Note to self: aldri kjøpe kjøkkenredskaper på loppis.

Det man ikke vet har man ikke vondt av. Jeg hadde nok kastet den altså, jeg hadde sikkert ikke giddet å vaske den. Men hvis man tenker sånn kan man jo ikke kjøpe noe på loppis. For alt jeg veit har det ligget rottelik i den fine, gamle Höganäs-krukka jeg har kjøkkenredskaper i, men det veit jeg jo ikke. Jeg har vasket den, så den er ren nok uansett.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 17:46   #75
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Desinfiserig av pølseklyper - en spinoff

Jeg hadde vel ikke tatt de med pølseklypa, jeg hadde hylt helt til noen hade kommet og fjernet den. HAdde jeg mot all formodning tatt den med pølseklypa hadde den fått avgå med umiddelbar død.

Jeg evner rett og slett ikke til å tenke klart når det gjelder ting jeg syns er ekle. Da vi fikk tørfruktsmøll i en pose pasta for noen år siden kastet jeg alt som var i kjøkkenskapet, tom hermetikken. For å ikke snakke om microen som sto rett over skapet.


Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Kjære vene, det er da bare å ta rotta i halen og pælme den ut? Hvorfor involvere kjøkkenredskap i det hele tatt? Dessuten er klypa gullende ren etter den behandlingen. Man kan heller slutte å spise pølser, som er djevelens verk.

Ta rotta i halen?

*leggermegnedogdør*

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:02   #76
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Problemet med pose er at det uansett på et eller annet tidspunkt da er fysisk kontakt mellom meg og det ekle vesenet jeg må ha ut - ekkelt, ekkelt, ekkelt, uansett hvor mye plast det er mellom oss.

Derav også noe papir.
(Og hyl, og mannen må fikse)

Hundebæsjplukking med svarte hundeposer hindrer ikke at man kjenner at det er mykt, og varmt. Som gravid og kvalm er det ikke direkte behagelig. (Ja, jeg var allerede gravid og kvalm når hunden flyttet inn, og tenkte ikke over at det skulle være varmt...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:06   #77
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hundebæsjplukking med svarte hundeposer hindrer ikke at man kjenner at det er mykt, og varmt. Som gravid og kvalm er det ikke direkte behagelig. (Ja, jeg var allerede gravid og kvalm når hunden flyttet inn, og tenkte ikke over at det skulle være varmt...)

Man venner seg til det. Og det er nesten litt greit når det er 30 blå ute.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:09   #78
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Man gjør nok det ja.
Kvalmen skal jo dessuten ifølge bøkene begynne å gi seg snart nå som jeg har passert de første 12 ukene. Det gjenstår å se. (Jeg er innvilget kvalmefritak ved diare...det kan godt opprettholdes en stund til...)

Og 30 blå blir her ikke, vinterens 20 var ekstreme, 2-3 er mer vanlig på disse kanter. Og sludd.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:12   #79
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Joda, jeg kunne fint brukt pølseklypa.
Antakelig hadde jeg bare skylt den i ekstra varmt vann, før jeg heiv den i oppvaskemaskinen. Men muligens hadde jeg ikke spist pølser mer (kun servert familien).

Fornuften sier jo at det ikke er fler bakterier der, men tvangstankene hadde vel meldt seg hver gang jeg så klypa igjen. Vanligvis vinner fornuft over tvangstanker, selv om det trekker ned på trivselen ved at jeg vemmes i smug.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:15   #80
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Desinfisering av pølseklyper - en spinoff

Her an jeg bare svare hypotetisk, for jeg kommer aldri til å ta i en dø rotte, selv ikke i fullt månelandingsutstyr.

Jeg tror jeg hadde kokt og spritet klypa, for så og kaste den...

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no