Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 10:55   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Jeg skal kjøpe iphone. Idag eller i morgen. Og jeg skal emigrere til netcom for å kunne ha familieopplegg med mannens bedriftsabonnement.

Jeg ringer ikke mye, men jeg kommer nok til å bruke den litt til surfing, mail, facebook etc også utenfor hjemmenettverket her. Jeg ser at italk small (399 kr/mnd) har 500 mb datatrafikk inkludert i mnd, 100 ringeminutter og 100 sms. Ringeminuttene og sms er nok, men jeg er usikker på datatrafikken. Alternativet er å velge iConnect til 349/mnd som har fri datatrafikk, men hvor man betaler for all ringing og meldinger.

Er det noen som har erfaringer med disse abonnementene og ikke minst hvor mye datatrafikk man trenger i løpet av en måned? (skjønner det er individuelt altså, men dog).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 10:56   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Jeg har small-abonnementet, og det holder for meg. Da surfer jeg endel på bussen til og fra jobb, sjekker mail og har push på et par funksjoner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:01   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har small-abonnementet, og det holder for meg. Da surfer jeg endel på bussen til og fra jobb, sjekker mail og har push på et par funksjoner.

Ah takker - det høres ut som omtrent den bruken jeg kommer til å ha. Da blir nok det ganske riktig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:03   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

500 MB er mye. Jeg har det, og jeg har aldri klart å bruke opp halvparten i løpet av en måned en gang, selv ikke på ferie når jeg ikke har hatt tilgang på bredbånd. (Og jeg bruker min iPhone hele tiden.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:04   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Jeg laster sjelden ned film og musikk fra telefonen da. Hvis man gjør det mye, forsvinner de 500 MB-ene fort.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:05   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

500 MB er mye. Jeg har det, og jeg har aldri klart å bruke opp halvparten i løpet av en måned en gang, selv ikke på ferie når jeg ikke har hatt tilgang på bredbånd. (Og jeg bruker min iPhone hele tiden.)

Så bra... man kan kanskje se hvor mye man bruker også så man får fulgt med underveis?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:06   #7
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Jeg surfer masse, både på hjemmenettverk og utenom, og Small-abonnementet holder lenge.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:10   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Jeg har et Telenor-abonnement, og der kan jeg se det på nett. Nettsaldoen oppdateres alt for sjelden til at jeg kan føre noe dag-til-dag-regnskap over nettbruken, men for meg var det mer enn nok å kunne konstatere at jeg hadde brukt 3MB første uka, eller noe i den retningen, med normalt bruk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:12   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg laster sjelden ned film og musikk fra telefonen da. Hvis man gjør det mye, forsvinner de 500 MB-ene fort.

Ja, alt slikt gjør jeg på fastnett.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Så bra... man kan kanskje se hvor mye man bruker også så man får fulgt med underveis?

Jeg får beskjed når jeg har 5 eller 10 SMS igjen, regner med at man får noe liknende hvis man er i ferd med å bruke opp de andre også. Under intillinger og bruk så finner du oversikt over hvor mye du har brukt, hvor mye data som er mottatt og sendt osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:18   #10
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Jeg har brukt 1GB siden 20. desember. Jeg syns jeg bruker den mye; mest twitter, nettaviser og litt internett-deling med Macen. Tror jeg må revurdere abonnementet mitt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:21   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg har brukt 1GB siden 20. desember. Jeg syns jeg bruker den mye; mest twitter, nettaviser og litt internett-deling med Macen. Tror jeg må revurdere abonnementet mitt.

Bruker du faktisk 1GB, eller har du bare et så stort abonnement?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:25   #12
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Bruker du faktisk 1GB, eller har du bare et så stort abonnement?

Jeg har brukt 1GB på 2,5mnd, men jeg kunne klart meg med mindre (bruker ikke WiFi). Har fri bruk i abonnementet.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 13:46   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Iphone - netcomabonnement, hvilket bør jeg velge?

Takk for svar alle sammen, da blir det small-abo på meg. Så må jeg bare velge svart eller hvit iphone.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no