Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-08, 21:14   #21
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Savner en nøkkelopplysning: Skal utstyret bæres?

Hvis nei (med barn på Island går jeg ut fra at robust bil med god plass er tingen) støtter jeg absolutt luftmadrass (med noe over). Tempurovermadrassen er svinetung og tåler ikke å brettes, men har du plass (eller bekkenløsning) så er jo for all del det beste godt nok. Støtter også tipset om to soveposer sammenslått. Funker glimrende både alene eller sammen...

En siste ting (du vet det sikkert fra før, men det er forbausende mange som gjør det likevel): Ha for all del aldri aldri aldri ansiktet nedi soveposen, samme hvor mye du fryser og vil gjemme ansiktet. Fuktigheten fra pusten gjør at du kjapt fryser dobbelt så mye over hele kroppen i stedet. En god lue er en god ide for å unngå trangen til å trekke hodet ned i posen.

Ellers: Ullundertøy! Helst rein ull, ikke superwashbehandlet (plastbetrukket) "superundertøy". Nøstebarns ullundertøy er superb turtøy (og lanolinen gjør at det ikke lukter selv om det går lenge mellom hver vask. Trust me. Brukte det 60 dager i strekk uten å stinke ut feltstasjonen da jeg gjorde feltarbeidet til hovedfagsoppgaven min).

Er ellers dypt og inderlig misunnelig. Har ikke vært der på ti år. JEG VIL OGSÅ!

God tur!!


Sist redigert av Ulvefar : 25-03-08 kl 22:20.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:14   #22
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Oppblåsbar madrass med batteridreven pumpe for å blåse den opp og få ut lufta igjen. Biltema har gode pumper. Men med oppblåsbar madrass blir det mye potensielt kald luft å sove på, så det er mulig du burde ha et isolerende lag mellom madrassen og soveposen også. Ullteppe for eksempel.
Teltlivet ble til å holde ut med oppblåsbar dobbeltseng i teltet.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:51   #23
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

OK; nøkkelinfo: vi skal kjøre bil, ikke bære noe telt på ryggen. Derfor en lavvo ++. Vi har en Toyota Landcruiser som skal frakte oss & utstyr. Mer nøkkelinfo; jeg er en erfaren turgåer og teltsover, men har redusert kraftig på teltsovingen de senere årene nettopp fordi jeg sover så elendig i en sovepose som er trang nederst og uten noe dyne mellom lårene, og fordi bakken er så hard og jeg er ikke 15 år lenger. Det var noe annet da vi var i Femundsmarka og slo opp teltet på et gedigent teppe av reinlav hver kveld, bedre enn den beste madrass. På Island er det ikke sånn antar jeg.

Så; jeg kan basics for å holde varmen etc., men har alltid "valgt" den ukomfortable veien; tynn & smal Thermarest (3 cm?? - ikke nok) og sovepose. Trenger nok ingen Tyin på Island om sommeren, Igloo holder helt sikkert, spesielt hvis man har ullundertøy.

Men luftmadrass. Mye luft inni. Er det mulig å få det varmt nok med bare et ullteppe oppå? Det ville selvsagt gjort susen om jeg slapp Thermaresten som er 3 cm tjukk og 50 cm bred. Man er jo dømt til å ligge med ben og armer utenfor.

Har ellers pleid å "glidle" sammen soveposene til en dobbel (jeg og mannen), og det hjelper, men det blir liksom ikke bra allikevel.

Kan man utvide med soveposeutvider og sette sammen to poser? Oppå en luftmadrass (som er varm nok) må det kanskje bli bra? Med noe ekstra til å ha mellom bena (utenom mannen) nedi soveposen?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 21:56   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Om man ønsker det kan man sette sammen tre soveposer, faktisk så mange man bare vil, men det som skjer er at det blir litt krøll emd der hvor hodeunderlaget på posen er. Jeg har flere venninner som har kjøpt sånne ekstra breie thermarester, hva med å legge flere oppå hverandre?

Jeg er en frysepinne, og synes det er kaldt innimellom med tyin om sommeren. :fryser:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 22:15   #25
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

banana - tror ikke det ligger noen bilder av meg på tur - men vi badet i flere kilder ute i naturen.

Ang. alternative overnattingsmåter - Island har et system med overnattingshytter i fjellet - ala DNT. Det koster ikke mye å overnatte der.

En av de fineste turene våre var til Askja for å bade i Viti (holdt ca 26 grader da vi var der - kan også bli for varmt til å bade i) - Askja lå i innlandet litt mot øst - mange flotte gåturer i det området. Vi parkerte på en hytte ala DNT. Jeg bodde faktisk inne mens familien sov i bilen. Det var ikke dyrt og kan være et alternativ.

Ellers var Landmannalaugar et høydepunkt også - der kommer to brennhete bekker ned i et lite vann - du velger selv hvor varmt vann du vil bade i etter hvor i vannet du legger deg. Fantastisk med en øl eller et glass vin ved gresskanten. Mye folk her i høysesongen, men i ukedagene er det stille - spesielt etter at turistbussene har kjørt tilbake til Reykjavik.

Blå lagune er et must selv om det er mye folk der. Et godt alternativ (som vi ikke fikk med oss desverre) kan være samme type tilbud på Myvatn.

Ang. Tyin - jeg tror jeg hadde elsket å ta fram vår Tyin istedenfor min Kompact vinter da det ble 0 grader og sterk vind på Myvatn i begynnelsen av juli...

Ang. underlag - jeg glemte jo helt at vi hadde med oss to helt vanlige skumgummimadrasser i bilen... De gangene vi lå i telt la vi madrassene over dit...

  Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 22:23   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Vi hadde med oss en gedigen Intex oppblåsbar madrass, med innebygget pumpe og det hele, da vi var på campingferie i fjor. Det eneste er at den, på grunn av høyden, blir litt stor til teltet vårt, men det gikk finfint.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 26-03-08 kl 20:06.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 22:34   #27
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Er du snart på tur? Funnet noen lure løsninger?

Jeg lærte i pinsen at Biltema har flotte og billige oppblåsbare madrasser.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 22:40   #28
tvillingmamma83
høyt og lavt
 
tvillingmamma83 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 228
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Det er ikke mulig å sove komfortabelt i telt

signerer denne jeg

__________________
stolt mamma til gutta boys
tvillingmamma83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 22:46   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Jeg har sovet med dyne og pute i telt, jeg Lå inni en sånn fleece liner-sak med ullundertøy, også under dundyna mi (som er 2mx2m). Også har jeg 2 thermarest-er på 5cm oppå hverandre. Det blir reneste prinsessen på erten.
(men håpløst mye å bære på ryggen selvsagt, men det skal jo ikke du!)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 22:47   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Jeg var på telttur hver sommer hele barndommen, og mamma hadde alltid med dyne. God tur!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 22:49   #31
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Jeg har aldri brukt soveposen som annet enn dyne (med glidelåsen helt åpen), men så har jeg aldri teltet i kaldt vær heller da.

Eh.. nå så jeg at dette var en gammel tråd. Antar at planene er klare?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 09:22   #32
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Ganske nylig, faktisk.

Søstra mi kom så stolt og fortalte at hun hadde kjøpt Exped liggeunderlag, oppblåsbart med dun inni. Det var akkurat som en seng, sa hun, og varmt nok også uten ekstra løsninger. Skal ut og handle om ei uke eller to.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 18:15   #33
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Oppblåsbart liggeunderlag er absolutt å anbefale, likeså varme soveposer for det kan være rimelig kaldt om natten på Island om sommeren. Vi hadde 2 netter ved Vatnajökul (Skaftafell nasjonalpark) og der var det nok rundt 0 grader om natten når vi var der og jeg brukte mange timer på å bli varm hver natt. Noen dager senere var vi på Egilstadir og de var det 20 grader om natten.... Så det kan være store forskjeller.

God tur og kos dere masse!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 18:29   #34
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Savner en nøkkelopplysning: Skal utstyret bæres?

Hvis nei (med barn på Island går jeg ut fra at robust bil med god plass er tingen) støtter jeg absolutt luftmadrass (med noe over). Tempurovermadrassen er svinetung og tåler ikke å brettes, men har du plass (eller bekkenløsning) så er jo for all del det beste godt nok. Støtter også tipset om to soveposer sammenslått. Funker glimrende både alene eller sammen...

En siste ting (du vet det sikkert fra før, men det er forbausende mange som gjør det likevel): Ha for all del aldri aldri aldri ansiktet nedi soveposen, samme hvor mye du fryser og vil gjemme ansiktet. Fuktigheten fra pusten gjør at du kjapt fryser dobbelt så mye over hele kroppen i stedet. En god lue er en god ide for å unngå trangen til å trekke hodet ned i posen.

Ellers: Ullundertøy! Helst rein ull, ikke superwashbehandlet (plastbetrukket) "superundertøy". Nøstebarns ullundertøy er superb turtøy (og lanolinen gjør at det ikke lukter selv om det går lenge mellom hver vask. Trust me. Brukte det 60 dager i strekk uten å stinke ut feltstasjonen da jeg gjorde feltarbeidet til hovedfagsoppgaven min).

Er ellers dypt og inderlig misunnelig. Har ikke vært der på ti år. JEG VIL OGSÅ!

God tur!!

Avsporing; Har du spesialisert deg på ulver i hovedfagsoppgaven din? I østfoldskogene, kanskje?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 08:24   #35
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Avsporing; Har du spesialisert deg på ulver i hovedfagsoppgaven din? I østfoldskogene, kanskje?

Nei, tvert i mot kan man nesten si: Hovedfagsoppgaven min dreide seg om effektene av sauebeite på høyfjellsøkosystemet, og var en del av et 10-års prosjekt i Hallingdal hvor sau blir holdt i inngjerdede områder med forskjellig antall sau per kvadratkilometer*.




*http://www.blackwell-synergy.com/doi...8.2006.00118.x

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 08:49   #36
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Ulvefar;

Så interessant!

Du har rett; Omtrent tvert i mot.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 08:47   #37
Slingshot
Nybegynner
 
Slingshot sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 10
Slingshot har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Siden det er grisedyrt på Island (hadde vondt i kredittkortet i månedsvis etter sommerferien der for to år siden), er telt en god løsning. De har mange og bra campingplasser med god standard, men været er en utfordring. Vi hadde to uker med stort sett regnvær og vind, og det ble derfor mye mer B&B enn planlagt.
Når det gjelder komfort, så finnes det relativt små, lette luftmadrasser som gjør stor forskjell. De første par nettene i sovepose sover mann gjerne dårlig, men så går det seg til for de fleste. Hvis du ikke skal bære, er et par puter (en til hodet, en til omslynging) veldig bra å ha. Spander på deg en god høst-/vårsovepose - det kan være riktig kjølig på Island om sommeren!
Og en VIKTIG ting: Godt myggmiddel. Særlig hvis du skal til Myvatn - navnet lyver ikke!
God tur, det er et fantastisk land.

__________________
I refuse to answer that question on the grounds that I don't know the answer. (Douglas Adams)
Slingshot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 11:19   #38
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Regner med at du har fått skaffet deg et Exped liggeunderlag til nå og fått testet det ut? Vi kjøpte et slik også - og konkurrerer om hvem som skal få bruke det. Siden mannen fikk det i julegave er det nå mest han som vinner da...

Et lite tips til - har du planer om å kjøpe inn turklær - vent til du kommer til Island! Ikke for at det er så billig, men fordi North 66 (Islandsk merke) har fantastiske gode klær i mer jordnære farger enn mange andre merker.

  Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 11:28   #39
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Nei, tvert i mot kan man nesten si: Hovedfagsoppgaven min dreide seg om effektene av sauebeite på høyfjellsøkosystemet, og var en del av et 10-års prosjekt i Hallingdal hvor sau blir holdt i inngjerdede områder med forskjellig antall sau per kvadratkilometer*.




*http://www.blackwell-synergy.com/doi...8.2006.00118.x

Uten at jeg vet hvem av disse du er, så er jeg rimelig sikker på at du kjenner noen som står meg veldig nær.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 13:44   #40
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan sove mest mulig komfortabelt i telt?

Hvis det er kaldt i bakken når man bruker oppblåsbare liggeunderlag har jeg blitt anbefalt ålegge et "vanlig" (sånn gammelags vaffelmønstret ) underlag under, fordi disse isolerer mot kulde. Det finnes også oppblåsbare underlag som har kuldeisolering, men de er ofte mye dyrere. Ang størrelse og bredde o.l. kjøpte jeg et til mannen på G-sport til jul; 2 meter langt, 60-65 cm bredt og ca 7+ cm høyt fullt oppblåst. Tror det heter marka 200 eller noe sånt (og kosta 799,- ) .

Ang soveposer: Denne soveposen har glidelås rundt hele fotenden, for bedre å kunne brukes som dyne: den selges nå til 1300,- brukt på www.fjellforum.net, under kjøp&salg, (selger jpn) : Dreamcatcher 750 dunsovepose 185 cm

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no