Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å sykle til skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har deres skole en regelom aldersgrense for sykling?
Ja, tydelig uttalt ønske/regel 113 84,96%
Ja, de mener noe om det, men holder det mest for seg selv 1 0,75%
Nei, ingen innblanding fra skolen 17 12,78%
Nei, ingen regel, men de blander seg inn likevel 0 0%
Jeg har aldri hørt at noen skoler mener noe om dette 0 0%
Hva er sykkel? 2 1,50%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-15, 11:07   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om å sykle til skolen

Jeg trodde det var ganske vanlig at barneskoler hadde en slags "regel" om at ungene ikke får sykle til og fra skolen før de har nådd en gitt alder eller trinn.

Jeg skjønner at de ikke kan støtte seg på noen lov eller slikt, men de kan jo formidle hva de ønsker for sin skole. (Også står foreldre fri til å gjøre som de vil med saken uansett, selvsagt.)

Men da jeg ringte til Podens skole for å høre om de hadde noen regel for dette, ble hun som tok telefonen helt forvirret. Hun hadde aldri hørt om at noen skoler kunne legge seg borti hvordan ungene kom seg til og fra skolen. Det hadde jo ikke de noe med.

Jeg ble litt fnisen, for hun hørtes helt himmelfallen ut. Men kanskje er det jeg som er gammeldags og ikke henger med?

Har deres skole en regel, eller uttalt et ønske, om aldersgrense for sykling til og fra skolen? (poll kommer)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:08   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Her er det "lov" å sykle til skolen fra femte klasse. De har sykkelkurs og sykkelprøve rett før.


Sist redigert av Filifjonka : 18-03-15 kl 11:16.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:10   #3
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Her er det fra femte klasse. Jeg synes det er litt seint. Mange av elevene bor i grei sykleavstand, og poden her skulle gjerne ha syklet. (. 4. Klasse)

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:12   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Her er det ønske om at de venter til etter sykkelprøven med å sykle alene til skolen. Den tar de i femte klasse. Før det kan de sykle med foreldre, men selvsagt er det endel som velger at sine barn kan sykle helt alene før det også. Skolen legger seg ikke opp i det, utover å anbefale at man venter. Vi bor jo i et relativt traffikert bymiljø som man må ha noen år på baken for å håndtere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:13   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Her er det ingen regler eller anbefalinger når det gjelder sykling til skolen (derimot har naboskolen et steinkast unna sykkelprøve i fjerde klasse og anbefaler at de ikke sykler alene før det). Jeg synes det er helt greit for uansett hva skolen måtte mene er det jo til syvende og sist foreldrenes ansvar at barna vet hvordan de skal sykle i trafikken.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:13   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Ja, hos oss tar de sykkellappen på slutten av 4. klasse, og har da "lov" til å sykle til skolen alene. Jeg sykler sammen med mine fram til de når den alderen. (Og det føles som om det tar en evighet! Liv som går i 3. og er forsiktig av seg og svært trafikk- og sykkelvant, hadde helt klart mestret det fint alene nå. Det er også helt vanlig at barn både i 2. og 3. klasse sykler alene rundt i byen på fritida.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:14   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

På vår skole er det ikke informert om en regel rundt sykling. Det er nok nevnt at elevene ikke får sykle alene før 5.trinn, men i praksis gjør mange det likevel. Mener det har noe med forsikringen å gjøre?

Vi bor nå 2 minutter unna og sykler ikke lenger, men bruker sparkesykkel. Det er ikke omfattet av reglene, men de må låses utenfor skolens område.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:15   #8
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Trondheim har et bystyrevedtak på at kommunen (dvs skolene) ikke kan bestemme om elevene har lov til å sykle til skolen. Det er foreldrene som bestemmer dette. På vår skole har derfor FAU kommet med en uttalelse og en anbefalning som er i tråd med Trygg Trafikk sine råd.

Å kreve at elevene skal ha gjennomført en sykkeldag og fått et "sykkelbevis" er egentlig ikke så mye verdt. Man blir ikke en bedre syklist/trafikant av et lite kurs. Det er kun jevnlig læring og erfaring som gir god trafikkopplæring.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:15   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Ja, her har de akkurat senket aldersgrensen fra slutten av femte klasse til slutten av fjerde, tror jeg. Det var en dødsulykke for mange år siden som utløste regler rundt dette.
Ungene må ta praktisk sykkelprøve-og sykkeltest i regi av klassekontakter og foreldre på kveldstid, samt en teoriprøve på skolen som de har øvd på, samt også øvd på den praktiske. Det går deretter ut en anbefaling fra skolen om eleven får sykle eller ikke.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:18   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi bor nå 2 minutter unna og sykler ikke lenger, men bruker sparkesykkel. Det er ikke omfattet av reglene, men de må låses utenfor skolens område.

Sparkesykkel ser ut til å være unntatt fra regelen her også, ja. Og rullebrett, om jeg skal tro det synet som møtte meg (og holdt på å krasje inn i meg) i morges.

Jeg synes det er vanskelig med noen allmenn regel - både skoleveien og sykkelegenskapene er jo sterkt varierende.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:20   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Her er det "lov" å sykle til skolen fra femte klasse. De har sykkelkurs og sykkelprøve rett før.

Hos oss er det etter 18. mai i 4. klasse. De tar sykkelprøven rett før.

På forrige skole fikk alle trinn lov å bruke sparkesykkel til skolen, men vanlig sykkel kun fra 5. trinn. Tror det var FAU som bestemte dette der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:20   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Her er anbefalingen fra FAU at de får sykle etter påske i 3. klasse. De fleste holder seg til dette. Sparkesykkel tas i bruk tidligere, stort sett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:25   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Jeg syns ikke det er så rart om skolen har en uttalt "regel" på dette, selv om det til syvende og sist er foreldrene som må bestemme.

Trygg Trafikk anbefaler at barn er 10-12 år før de sykler ute alene (der de må forholde seg til andre folk og biler og regler). Det ville vært naturlig at skolen la seg på en slik anbefalingslinje. Jeg ser jo at de fleste har en slik anbefaling også.

Men så ser jeg at Trygg Trafikk sier dette:

Sitat:

Trygg Trafikks generelle anbefaling er at barn bør være 10-12 år før de sykler alene der de må forholde seg til biler og andre kjøretøy. Foreldre må selv vurdere egne barn i forhold til modenhet, trafikkforståelse og hvordan det behersker syklingen.

Skolen skal gi elevene sykkelopplæring. I tillegg lærer barn å sykle av foreldrene sine. Barn som først sykler mye sammen med voksne blir tryggere på egen hånd i trafikken.


Vår skole har ikke noe slik opplæring, eller sykkelsertifikat, tror jeg. Skal dobbeltsjekke det også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:26   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Her er det ikke regler, og poden syklet fra 3. klasse, sparkesykkel etter påske i 2. klasse. Vår vei er litt over en km, har fortau/sykkelvei, og veier må ikke krysses. Jeg vurderer hans modenhet til bra nok for dette. Jeg er usikker på søsteren men vi får se når vi kommer dit.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:29   #15
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vår skole har ikke noe slik opplæring, eller sykkelsertifikat, tror jeg. Skal dobbeltsjekke det også.

Kommunen jobber med å lage et opplegg som skal gi elevene bedre trafikkopplæring i skolene. Det er et samarbeid mellom mange aktører, deriblant Miljøpakken, Trygg Trafikk, Grønt Flagg. Noen få skolen er visstnok ganske gode på dette allerede.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:31   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Her er det også 5. som gjelder. - Sykkelundervisning.
Ironisk nok må ikke barna som tilhører mine barns skole krysse en eneste bilvei, så behovet er kanskje ikke like stort som andre steder.

Dama på skolen til sønnen din har jo et poeng - selv om det selvfølgelig er noe med evnen til å lese trafikkbilde og sånn som jeg antar at er årsaken til aldersgrense.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:34   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.610
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Her er det også femte klasse, selv om de fleste faktisk har gangvei uten å krysse bilvei på veien. Sparkesykkel er lov da. Kanskje det har noe med parkeringskapasitet også?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:43   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

Her er det også ønske om å ikke sykle til skolen før sykkelkortet er tatt. Vanligvis tar de dette før sommeren i 4.klasse men dette trinnet tok sykkelkortet i høst pga at trinnet måtte samarbeide og dele i grupper på svømmetimer så det ikke ble for store grupper. De får utdelt kortet nå siste dag før påske og kan sykle til skolen etter påske.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:44   #19
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

De tar sykkelprøve helt i slutten av 4. klasse og får sykle fra starten av 5. klasse. Sparkesykkel følger samme regler som vanlig sykkel.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 11:49   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sykle til skolen

De har en klar og uttalt regel. Ingen får sykle til skolen før etter avlagt sykkelprøve, og det skjer i slutten av 5. klasse.

De kan ikke nekte unger å sykle til skolen med foreldre før det, men det er ikke parkering til sykkelen. Og jeg har ikke undersøkt hvor mange parkeringsplasser det er til syklene til de store heller. Men det er i hvert fall ingen parkeringsplasser til sykler i tilknytning til småskolebygningene.

Jeg vet ikke om de har noen reaksjoner for elever som sykler før de har fått sykkellappen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no