Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnemat på glass

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-12, 20:01   #41
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemat på glass

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Dette vet jo ikke noe om? Det kan jo hende det hadde gått like greit å gå over på deres mat uansett?

Eh, ja, men det er jo lite ulemper med å bare gi samme maten fra starten av? Derfor skriver jeg at vi bare hadde fordeler med det?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 20:08   #42
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemat på glass

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Eh, ja, men det er jo lite ulemper med å bare gi samme maten fra starten av? Derfor skriver jeg at vi bare hadde fordeler med det?

Jeg misforstod formuleringen din, men jeg synes ikke det er noe argument at de uansett må over på familiens mat før eller senere. Det ER faktisk ikke noe problem å få dem over på familiens mat selv om man har gitt glass.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 21:21   #43
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat på glass

Den største ulempen for oss var at ungene nektet å spise mat fra glass. Det hadde unektelig vært greit om de av og til kunne spist noen av disse middagsglassene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 21:56   #44
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat på glass

Jeg unngår palmeolje (amongst other things) og så lenge de ikke klarer å merke maten skikkelig så utgår det for meg.
Når det er sagt så spiste Lille en del mat på glass, men hun likte ikke mos/grøt noe særlig så det er veldig lite sånt det har blitt igrunn. Blir spennende å se hvor jeg lander med Eggulfen.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 22:00   #45
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat på glass

Dyrt er den største ulempen og at mange smaker av brendt gummi. Småfolk sine smaker ganske godt synes jeg.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 22:21   #46
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnemat på glass

Vi gjorde litt begge deler med begge ungene våre. Begge likte glassene best en periode hvertfall. Har fått en unge som spiser det meste og en som har et mye mindre repertoar.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:23   #47
InaMina
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Steinkjer
Innlegg: 11
InaMina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnemat på glass

Liten avsporing, men jeg undrer meg over at det finnes så lite middagsglass med fisk. Eller er det bare jeg som er "uheldig" med mine butikker?

Har laget maten til jenta vår stort sett selv siden starten, men merker at nå når hun er 16mnd, og det bare er vi to som er hjemme, så hender det seg oftere at hun får ett middagsglass (for jeg er så innmari dårlig til å lage middag til bare oss to). Å i den forbindelsen har jeg fundert litt over mangel på fiskeglass.

InaMina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:35   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemat på glass

Kjør på. Hvis de ligner på mine, så elsker de dem, elsker all mulig spennende mat etterpå, som oliven, sushi, spicey asiatisk mat, all slags grønnsaker og the works. Da kan man klappe seg selv på ryggen og kalle seg God Mor.

Så blir de 4-5 og synes alt annet enn pølse eller kjøpebrød med leverpostei smaker bæsj. Men det går over igjen, det også. Tror jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:40   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat på glass

Opprinnelig lagt inn av InaMina, her.

Liten avsporing, men jeg undrer meg over at det finnes så lite middagsglass med fisk. Eller er det bare jeg som er "uheldig" med mine butikker?

Har laget maten til jenta vår stort sett selv siden starten, men merker at nå når hun er 16mnd, og det bare er vi to som er hjemme, så hender det seg oftere at hun får ett middagsglass (for jeg er så innmari dårlig til å lage middag til bare oss to). Å i den forbindelsen har jeg fundert litt over mangel på fiskeglass.

Unger liker ikke fisk, visste du ikke det! Derforlager man ikke slikt.

Bre vent noen pr, når du skal kjøpe barnemeny når du spiser ute, da får du vite at unger ikke liker grønnsaker og salat heller, og får servert maten sin helt uten.

Har nylig vært på langtur med matstopp langs veien. Den som nesten ikke fikk salat til maten sin var jeg, siden ungene spiste opp min, de fikk jo ikke engen...

(neida, egentlig er det nok en annen grunn til mangel på fiskeglass, jeg mener i alle fall et av de økologiske merkene siernde ikkelager mat med fisk fordi fisk ikke er økologisk?)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:46   #50
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat på glass

Hipp og Småfolk har da flere glass med fisk. Det er forskjell på hva butikkene tar inn. Vi unngår dem stort sett uansett, for de smaker virkelig høgg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:47   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemat på glass

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Hipp og Småfolk har da flere glass med fisk. Det er forskjell på hva butikkene tar inn. Vi unngår dem stort sett uansett, for de smaker virkelig høgg.

Ungene mine elsket det fiskebolleglasset, jeg brakk meg av bare lukten. :kvalm:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:50   #52
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat på glass

Pjotten likte fiskeboller og grateng, men brakk seg av torsk i tomatsaus og hva-det-nå-var med laks.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:50   #53
InaMina
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Steinkjer
Innlegg: 11
InaMina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnemat på glass

Jeg har bare prøvd Småfolk sin fiskegrateng og fiskeboller, og jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke har smakt de selv (jeg klarer ikke å smake på hverken barnemat eller barnegrøt - ja, jeg er skikkelig miljøskadet etter å ha jobbet på sykehus )

Men ja - jeg begynner å innse at unger ikke skal like fisk, grønnskaer eller salat eller noe som er sunt. Brus på tåteflaske til en 5 mnd gammel baby derimot, det er tydeligvis helt normalt i enkelte kretser

InaMina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:51   #54
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat på glass

Vi har hatt noen fiskeglass i hus, og de er ikke akkurat noen suksess nei, ungene spiser lite, og mor brekker seg...

Nei, fisken serverer vi på annet vis. P glass får de stortnsett tomat/pastretter. Et er tilnærmet likt som om bi hadde most det opp selv, ungene digger det (Knerten får selvsagt ikke lenger, men da han var mindre) for de digger jo pasta og tomatgreier av vanlig mat også, og dette smaker ganske likt. S når Mikro trenger et raskt, enkelt måltid fordi vår middag ikke kommer til å være så mye for henne, så gir jeg henne gjerne et glass med lasagne/kjøttsaus/taco eller noe sånn. Men snart femten mnd gammel er hun mer eller mindre over på å spise vår mat, og det går fint. Liker det meste, og smaker på alt. Der er broren enda også, men han nærmer seg med stormskritt fire år, og det kan fort bli spennende å se hvordan en slik fase kan utarte seg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:00   #55
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat på glass

Vi prøvde noen sånne fiskematglass mens vi enda holdt på med sånt, og det er det eneste som har blitt kontant spyttet ut med en skikkelig grimase og påfølgende nekt av alt annet som ble forsøkt gitt i stedet. Fisk, derimot, liker hun. Fiskeboller, fiskegrateng, laksefilet, fine greier.

Vi bruker ikke barnematglass i det hele tatt lenger, er det vanlig å bruke det når de er så store som 16 måneder altså? Hva med å kjøpe fiskekaker f.eks. og varme, det er jo super og rask mat?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:10   #56
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat på glass

Vi sluttet med glass da Pjotten var rett over ett år, da hadde vi introdusert melk og egg og han fikk spise alt det samme som oss. (Han spiser fortsatt lite middag, så noen ganger får han ei skive med kjøttpålegg i tillegg.) Unntaket var om vi ville spise etter hans leggetid. Da fikk han kanskje et glass i stedet, fram til han var 15-16 måneder. Han var ikke særlig glad i mat med store biter, før han fikk fjernet falsk mandel. Om vi vil spise aleine nå, så er det oftest tapas, og da lager vi kjøttboller sjøl, som han får med tomatsaus og pasta til sin middag. Ellers har vi fiskekaker i fryseren, eller han får havregrøt laget i mikroen. Like greit som glass.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:15   #57
InaMina
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Steinkjer
Innlegg: 11
InaMina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnemat på glass

"Problemet" hos oss er jo mer det at jeg stort sett ikke lager middag bare til henne og meg i ukedagene, så da blir det innimellom middagsglass. I helger/ferier osv når mannen er hjemme, så spiser hun det samme som oss.

Så jeg prøver å være flink til å lage litt ekstra av alt i helger/ferier og fryse ned, slik at vi slipper glassmat, men innimellom må vi ty til det.

InaMina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:16   #58
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemat på glass

Opprinnelig lagt inn av InaMina, her.

Har laget maten til jenta vår stort sett selv siden starten, men merker at nå når hun er 16mnd, og det bare er vi to som er hjemme, så hender det seg oftere at hun får ett middagsglass (for jeg er så innmari dårlig til å lage middag til bare oss to). Å i den forbindelsen har jeg fundert litt over mangel på fiskeglass.

Jeg har aldri gitt mine glass når de var 16 måneder, har sluttet helt i ettårsalderen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:16   #59
InaMina
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Steinkjer
Innlegg: 11
InaMina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnemat på glass

Fiskekaker er jo superenkelt! Hvorfor i alle dager har jeg ikke tenkt på det; da har jo til og med jeg litt middag, hehe!

InaMina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:21   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat på glass

Fiskekaker er enkelt, fiskepinner (i alle størrelser, altså type filet som er fritert) er også enkelt, ungene digger, og det er da fisk inni der selv om innpakkinga ikke er så sunn. Kan fint serveres med potetstappe, ris eller nudler, da har du rask og enkel mat. (vi pleide ha en form for fiskepinner, servert med eggenudler som "hurtigmat til mor og barn" når mannen ikke skulle spise middag med oss. Men nå skal ikke Knerten ha egg, og vanlige nudler er laget med så mye guff, og er ikke like gode, så vi har ikke prøvd oss på det enda)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no