Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan planlegge en studietur/firmatur?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-16, 13:58   #21
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?

Byrå gjør også betalingen mye enklere. Reise, hotell og utflukter som er avtalt hjemmefra gis det faktura på, restauranter betales med kort.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 18:59   #22
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Fra 1.7.15 er beløp under 100.000,- eks mva unntatt regelverket for offentlige anskaffelser.

Mellom 100 000 og 500 000 kan det sendes ut forespørsel om tilbud til tre leverandører. Fra nyttår blir den hevet til 1,1 million.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 19:20   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Mellom 100 000 og 500 000 kan det sendes ut forespørsel om tilbud til tre leverandører. Fra nyttår blir den hevet til 1,1 million.


Blir spennende å se hvor lang tid det tar før det praktiseres i kommunene.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 19:38   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?

Men om det er 100 000, er der på reisen i sin helhet eller km hver enkelt ledd være for seg?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-16, 20:24   #25
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Men om det er 100 000, er der på reisen i sin helhet eller km hver enkelt ledd være for seg?

Reisen i sin helhet. Det er ikke så enkelt, for for det handler også om kommunens totale innkjøpsbehov. Der stopper dessverre min kunnskap ift vurderinger av innkjøp.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 21:08   #26
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?

Har prøv å få kontakt med folk i kommunen nå for å få oversikt over om dette er noe vi må forholde oss til. Og alle sier nei. At dette ikke er noe som blir gjort og som er behov for. Vi kommer til å ha egenandel for reisen, har det noe å si?

Jeg har ikke lyst å gjøre noe galt men hver gang jeg spør en ny så blir jeg mer eller mindre sett rart på.

Kommunen har reisebyrå, men brukes lite.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 22:03   #27
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?

Hvis du skal orge, så er det lurt å tenke på at alle forflytninger kan skje raskt. Gangavstand fra flytog/transport til hotellet. Book restauranter i nærheten av hotellet osv. Å flytte på folk tar mye tid!

Når dere har har bestemt hotell, så ta kontakt med dem og be om forslag til populære restauranter med plass til mange. Bruk deretter litt tid på å Google tilbakemeldinger sånn at det ikke blir noen store overraskelser rundt mat eller lokale. Ofte vil restaurantene at dere enten bestiller maten på forhånd eller at dere plukker ut noen få retter gjestene får velge mellom.

Basert på litt bitter erfaring med å plukke ut litt kule, lokale eller på annet vis spesielle restauranter: Folk flest blir mer fornøyd med vanlig mat. Biff og sånn. Kjedelig, jeg vet

Offentlig kommunikasjon har jeg erfart kan være mye raskere enn å vente på forhåndsbestilt spesialtransport, men det avhenger av sted og reise alternativer.

Jeg har bare reist med private arbeidsgivere, og da har en av de ansatte dratt kortet og sjefen refundert.

På de turene vi betalte egenandel som ble trukket fra lønna før skatt så var det spesifikke regler for hvor mye studieopplegg vi måtte gjennomføre.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-16, 22:14   #28
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan planlegge en studietur/firmatur?

Jeg kjenner ikke til dette i kommunene. Jeg vet bare at for min statlige arbeidsgiver er det veldig viktig å bruke fremforhandlede avtaler. Hvis ikke kommunen er opptatt av det gjør dere vel som dere vil. Jeg synes det er veldig praktisk og tidsbesparende å bruke reisebyrå.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no