Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hipstamatic - første dag med sol her nord!

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 13:24   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hipstamatic - første dag med sol her nord!

Ahhhhh...en uendelig tilfredstillelse å kjenne lyset svi i øynene og se sola flomme seg utover landskapet etter lang tids mørke.

Måtte kjøre ut og ta et bilde ved kirkegården og tok iikesågodt Hipstamatic....

Komposisjonen er dårlig og den røde flekken er rar, men SOLA var der.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sola.jpg (131,1 KB, 67 visninger)
__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 13:58   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hipstamatic - første dag med sol her nord!

Nydelig!
Jeg har skuet mye mot himmelen, men vi får den ikke hos oss enda pga av fjellene.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:08   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hipstamatic - første dag med sol her nord!

Knallfint!

Men du, med Hipstamatic (og iPhone?) - får du motivet i fokus da? Hvis jeg skal ta bilde, så må jeg ta bilde litt over og til venstre for det jeg vil ha med (det som er i fokus i linsa), hvis ikke får jeg f.eks bare armer og bein, skygge eller annet ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:11   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hipstamatic - første dag med sol her nord!

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Knallfint!

Men du, med Hipstamatic (og iPhone?) - får du motivet i fokus da? Hvis jeg skal ta bilde, så må jeg ta bilde litt over og til venstre for det jeg vil ha med (det som er i fokus i linsa), hvis ikke får jeg f.eks bare armer og bein, skygge eller annet ...

Har du prøvd å omstarte telefonen din? Jeg hadde samme problem i sommer, det virket som linsa "falt ned" og jeg fikk helt kårni bilder. Etter et par omstarter så gikk det seg til. Du kan også velge om du bare vil se et utsnitt av det du tar bilde av, eller hele under instillinger. Jeg liker å bare ha et utsnitt, det gir en randomness til bildene jeg liker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:16   #5
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hipstamatic - første dag med sol her nord!

Åh! Kjempefint!
Måtte google litt, og dette opnar for mykje moro! Har kjøpt til iPoden no, må sjekke om det finnast tilsvarande til telefonen (htc) og. Gøy!

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:20   #6
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hipstamatic - første dag med sol her nord!

Det er få ting som er så deilig som når man endelig ser sola igjen etter ei mørk vinter.

Herlig sol-bilde!

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:51   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hipstamatic - første dag med sol her nord!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har du prøvd å omstarte telefonen din? Jeg hadde samme problem i sommer, det virket som linsa "falt ned" og jeg fikk helt kårni bilder. Etter et par omstarter så gikk det seg til. Du kan også velge om du bare vil se et utsnitt av det du tar bilde av, eller hele under instillinger. Jeg liker å bare ha et utsnitt, det gir en randomness til bildene jeg liker.

Kan man endre dette? Under innstillinger inne på appen eller på tlf?
Teskje takk.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 15:00   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hipstamatic - første dag med sol her nord!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Kan man endre dette? Under innstillinger inne på appen eller på tlf?
Teskje takk.

Instillinger på telefonen. Du vet at du kan endre størrelsen på bildene ved å dra i spaken på linsa, ja?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 15:02   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hipstamatic - første dag med sol her nord!

Det så deilig ut! Her hvor jeg bor har vi i teorien sol hele året. I teorien, ja. Jeg har ikke sett den fordømte gule skiva på ukesvis.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no