Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nespressokapsler

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 11:22   #1
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Nespressokapsler

Juhu vi har fått nespressomaskin i julegave
men jeg har jo ingen erfaring ang kjøp av kapsler.
har tittet på nespresso siden da selvfølgelig, men er det noen "uekte kapsler" som ikke er nespresso sitt merke - man kan kjøpe på ebay feks? eller bør man ikke gjøre det?
Noen som har prøvd?

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 11:36   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespressokapsler

Jeg stiller meg i rekken av newbie på kapsler.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 12:08   #3
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nespressokapsler

Du må kjøpe fra Nespresso. Finnes ingen uekte fra Ebay og hadde det gått ann så ville bjeg uansett ha anbefalt the real stuff.

Gratulerer forresten, du kommer til å elske maskinen.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 17:34   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nespressokapsler

Kjøp fra Nespresso du. Deeeeilig kaffe. Må jeg få anbefale den lilla espressokapselen, Arpeggio. Den er digg!

  Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 17:38   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nespressokapsler

Maskinen er fra en kaffeleverandör. Dvs. noen som vil selge kaffe. Hele poenget med at leverandören laget disse maskinene, er at de laget et saakalt "lock-in system" som tvinger kundene til aa kjöpe deres kaffe. Det er jo dem de virkelig tjener penger paa og det er jo en kaffeleverandör de er. Kapslene fra Nespresso er veldig gode, da, saa det er ingen straff aa maatte kjöpe dem, men dyre er de jo.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 18:01   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespressokapsler

Jeg har bestilt noen kapsler i dag. Jeg ville ikke funnet på å kjøpe noen som ikke var orginale. Vi drikker så lite kaffe her i huset at det faktisk blir billigere med kapslene enn vanlig kaffe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 13:01   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nespressokapsler

Håper dere synes kaffen er god. Jeg liker bare de svarte (Ristretto) og de olivengrønne (Indrya), men jeg synes ALLE kapslene har den samme bismaken, og angrer egentlig på hele kjøpet, selv om mannen elsker maskinen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 13:27   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nespressokapsler

Bismak? Høh?

  Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 13:37   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nespressokapsler

Mannen ler av meg, og sier jeg er rar, men ja: jeg kan gjenkjenne Nespressokaffe i en blindtest pga. en helt spesiell ettersmak. Jeg drikker selvsagt en espresso derfra i ny og ne, men foretrekker espressokannen med malabar.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 15:50   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespressokapsler

Jeg er STORFORNØYD med min etter 14 dagers bruk. Her går det mest av de svarte kapslene (Ristretto), de mørkerøde (koffeinfrie.. Intenso?) og en og annen blå for Lungo. Har helt klart å slutte drikke Tine iskaffe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 20:30   #11
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Nespressokapsler

Vi elsker også vår, vi drikker mest den grönne lungoen. Kommer ikke på navnet i farta.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 21:47   #12
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Nespressokapsler

Har ikke fått vært hjemme så mye at jeg har fått smakt så mange, men gleder meg til det. de jeg har smakt har vært gode de altså det blir nok gode greier

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 21:54   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespressokapsler

Jeg laget en poll på dette en gang og den finner du nok om du søker. Om jeg husker riktig så ga den et ganske entydig svar på hvilke som smakte best.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 23:59   #14
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Nespressokapsler

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg laget en poll på dette en gang og den finner du nok om du søker. Om jeg husker riktig så ga den et ganske entydig svar på hvilke som smakte best.

ja har sett den
spørsmålet mitt var ikke hvilken som var best, men lurte bare på om det fantes noen "uorginale" kapsler eller om man måtte holde segtil nespresso sine

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 02:12   #15
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nespressokapsler


(Kilde: youtube.com)


http://nexpod.com/

Jeg har disse. Man fyller på den kaffen man vil. Fungerer bra.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 02:38   #16
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Nespressokapsler

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)


http://nexpod.com/

Jeg har disse. Man fyller på den kaffen man vil. Fungerer bra.

tuusen takk da er de herved bestillt

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 12:13   #17
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nespressokapsler

...men holder kaffen seg like godt i disse?

  Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 12:55   #18
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nespressokapsler

Oi, de har jeg ikke sett før. Så jo smart ut da? Man fyller vel på etter behov Albertine?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 12:57   #19
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Nespressokapsler

Ja det tror jeg også at man bare fyller etter behov

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 12:58   #20
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nespressokapsler

Men man må jo etterbestille slike filter da sikkert, koster jo litt i lengden det også kanskje?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no