Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-16, 11:08   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.045
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Hva betaler man de som hjelper til under konfirmasjonen? De må ta i mot mat, koke ris og kaffe, dekke på koldtbord og kaker, rydde opp, vaske opp, holde ordnen og system i ca 5 timer.

Og hvor mange trenger man? Ca 35 gjester.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 11:35   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Jeg gjorde dette for en venninne i fjor og fikk en blomst og en melkesjokolade :-) Hadde absolutt ikke forventet noe i det hele tatt, det er jo bare hyggelig å hjelpe til! Jeg var alene på kjøkkenet forøvrig, men det var tapasbuffet så folk forskynte seg selv. Dersom man skal ha noen til å servere, må man jo ha flere.

Hvis det er noen du ikke kjenner som du har hyret inn, blir det sikkert annerledes.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 12:00   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Mamma har vært hjelper i to selskap siste 2 årene, i det ene fikk hun 500, i det andre 1200.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 12:11   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Vi var to som var hjelpere i en dåp nå i helgen. 42 gjester og koldtbord.Vi fylte på, ryddet bort, laget klar kaffe og vasket opp først etter maten og så etter kaffen. Forventet ingen ting, men fikk en flott blomsterbukett og en flaske vin et par dager etterpå. Ja, også fikk vi plukke med mat hjem så vi slapp å lage middag. Var der fra klokken 13 til 18.Koselig.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 12:14   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Men om dere skulle betalt, hva ville dere betalt? Det er jo ikke alle som har tilgang på en vennetjeneste av denne sorten.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 12:18   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Ble nettopp spurt om råd ang. det samme. Vi kom frem til at tarifflønn for ufaglært servitør er et godt utgangspunkt. Tror det er ca 150 kr pr. time. Dette var et tilfelle som ikke kunne sortere under vennetjeneste.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 13:29   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.045
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Jeg må betale, så jeg vil gjerne ha forslag til pris. Vennetjenester har vi ikke muligheter til da alle er opptatte denne dagen. Det er snakk om 18-19 åringer som vanligvis tjener 140-150 kr timen på ekstrajobb og til vanlig går på vgs.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 14:03   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Jeg har hatt litt yngre folk til hjelp og de har fått 500 kr for ca 4 timer.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 14:46   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.797
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Jeg ville betalt hvis jeg skulle hatt hjelp, og ville gitt minst 100 kr timen, hvis alt var tilrettelagt og de bare skulle få mat ut og inn og sånne ting. Hvis det hadde vært snakk om å lage mat (altså mer ansvar, om du skjønner) ville jeg gitt mer. Hvis de pleier å få 140-150 kroner ville jeg gitt det.

Jeg tenker jeg betaler hvis det er et oppdrag de utfører for meg, hvis det er en vennetjeneste gjør jeg det samme eller tilsvarende tilbake. For meg blir det helt galt å ta i mot sånn hjelp uten å yte gjengjeld, og jeg ville i hvert fall ikke spurt aktivt om hjelp uten enten betaling eller gjengjeld.

Nå synes ikke jeg det er koselig å stå på kjøkkenet, jeg synes det er koselig å være invitert som gjest. Hvis noen synes det er hyggelig å stå på kjøkkenet er det så sin sak. Men det kan man bare forutsette hvis de selv har bedt om det (for meg er det veldig rart å spørre om arbeidshjelp og forutsette at man gjør den som jobber en tjeneste. For jeg kjenner en som synes det er en ære å få vaske opp for henne )

Ifht hvor mange du trenger kommer det an på hvor erfarne de er på sånt. Til bordservering på en restaurant regner man ca 15 gjester pr servitør. Det trenger man ikke for å servere buffet, men når de skal rydde og vaske opp også, tenker jeg jeg ville hatt to stykker. Blir det for mange, går man lett i veien for hverandre. To er også greit i tilfelle en av dem plutselig blir syk eller noe, og det er fint for dem på kjøkkenet at de kan være to og hjelpe hverandre.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 15:10   #10
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Pay it forward tenker jeg i sånne situasjoner. Jeg hjelper når jeg kan hjelpe, og så kan andre hjelpe meg når jeg trenger hjelp og de har muligheten. Den venninna jeg hjalp i fjor kan ikke hjelpe meg når vi har konfirmasjon om tre år (hun har konfirmant samme dag), men hun hjalp meg da jeg var utbrent for noen år siden.

Jeg liker ikke å ta i mot hjelp å aldri gi noe tilbake (hvem gjør vel det), men det trenger ikke være samme tjenesten tilbake, det kan godt være noe annet. Og ei venninne av meg har så dårlig helse at hun aldri får hjulpet tilbake, men det kunne ikke falle meg inn å ikke stille opp for henne i slike situasjoner likevel.

Pay it forward :-)

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 15:35   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Vi betalte 500.- i form av Spendon gavekort og en flaske vin sist. Vi var 40 gjester og to som hjalp til. Tenker det blir omtrent det samme i år. Tenker spørre to-tre venninner av eldste.
Ellers hadde jeg gladelig gjort dette for andre som en vennetjeneste og ikke forventet noe betaling.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 15:39   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Pay it forward hadde landa meg i bunnløs gjeld. For meg er det langt lettere å betale noen anstendig lønn, enn å håpe at jeg kan hjelpe dem igjen en annen gang. Sjansen er liksom så dårlig for det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 15:46   #13
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.045
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Pay it forward er uansett ikke et alternativ. Vi snakker ukjente 19 år gamle gutter jeg aldri har møtt.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 15:47   #14
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Pay it forward hadde landa meg i bunnløs gjeld. For meg er det langt lettere å betale noen anstendig lønn, enn å håpe at jeg kan hjelpe dem igjen en annen gang. Sjansen er liksom så dårlig for det.

Det skjønner jeg godt! Da jeg var utbrent, betalte vi oss ut av alt mulig. Men noe gikk ikke å betale for, blant annet ei venninne som tok minstemann en hel helg da jeg var fullstendig slått ut og mannen utslitt. Ingen sum hadde vært stor nok. Så da tillot jeg meg å ta i mot og tenke at jeg skulle gjøre noe for henne senere. Og det har jeg heldigvis fått mulighet til. Men om jeg ikke hadde det, hadde det likevel gledet henne å få lov til å hjelpe i den situasjonen.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 15:47   #15
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Pay it forward er uansett ikke et alternativ. Vi snakker ukjente 19 år gamle gutter jeg aldri har møtt.

De hadde jeg betalt :-) Tror jeg hadde gitt ca 700 kr kanskje.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 17:21   #16
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betaler man konfirmasjonshjelperne?

Spør guttene hva de tar for oppdraget.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no