Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-21, 21:51   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Kommunen min har oppfordret til å holde barn hjemme dersom det finnes mulighet, men det sto ikke noe om at hjemmekontor er en mulighet da. Det må vel folk vurdere selv. Jeg leste det i avisen, og det kom fra kommunedirektøren, tror jeg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 21:51   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg skjønte at det var det du mente og argumenterte ikke imot deg. Burde ha startet setningen med "ja" i stedet for "nei".

Hehe, ja, stusset litt. Men bra. Vi er enige nemlig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 21:51   #23
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Nei, jeg synes ikke det er foreldrenes ansvar. De får jo ikke jobbet, hvertfall ikke like effektivt? Er barnehagen åpen, må den kunne brukes.

Smitte er noe vi risikerer i samfunnet nå, jul eller ikke. Jeg har hatt 65 nærkontakter på jobb hittil denne uka, for eksempel. (Mot normalt 120 i uka, så det hjelper jo.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 21:52   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Mener dere at man bør gjøre det, så lenge man har hjemmekontor? (Jeg tenker ikke på folk som faktisk får jobbet på hjemmekontor selv om de har unger hjemme, da ville jeg også ha gjort det.)

Jeg ville tatt for gitt at oppfordringen kun er til de som får jobbet med unger hjemme, eller har mulighet til å forskyve arbeidstiden eller lignende.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å få jobbet en god del med små barn hjemme nå om dagen. Faktisk så valgte jeg forrige helg å flytte litt arbeidstid og jobbe litt mens jeg var barnevakt, fordi jeg hadde en oppgave som var lettere å få til med et barn tilgjengelig. Regner ikke med at det gjelder særlig mange, alle yrker er ulike og jeg får ikke gjort min primære arbeidsoppgave uansett for tiden.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 21:56   #25
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Hjemmekontor betyr jo ikke at man bruker dagen på å putle rundt hjemme og bare slappe av. Man gjør den samme jobben som man gjør på kontoret, bare at man sitter hjemme. Nå har ikke jeg barnehagebarn lenger, men hvis jeg hadde hatt det så kunne jeg ikke ha holdt de hjemme. Da får ikke jeg gjort min jobb.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 21:58   #26
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Nei! The very idea.

Just precis. Fordi om man sitter på hjemmekontor, betyr det ikke at man kan sjonglere barn og kakaokopper som velter, samtidig som man faktisk skal utføre sitt arbeid.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:01   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Jeg forstår godt at dette føles som et dilemma. Jeg har selv vært hjemme med førsteklassingen 3 dager nå fordi skolen er stengt. Har fått jobbet kanskje 3 timer og er i tillegg enda mer sliten enn jeg var, i tillegg vil dette måtte tas igjen på kveld i januar . Jeg vet at dette ikke var det jeg trengte nå. Jeg kunne fått attest på samfunnskritisk jobb og skoletilbud, men benyttet meg ikke av det fordi jeg kunne få det til nå tett inn til jul. Tror nesten jeg angrer litt.

Jeg forstår på en måte oppfordringen men samtidig setter den folk i en veldig vrien situasjon. Man er utsatt i skole og barnehage, men mange er bånnkjørt også i andre yrker etter disse to årene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:04   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Jeg har egentlig tolket det mer som mangel på personell enn "redd julen for de ansatte". Jeg hadde heller ikke fått gjort jobben min med småbarn hjemme, tipper jeg. Er en del år siden.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:08   #29
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Ift hva folk tar ut, er det veldig mange som har rett på fri for pass av barn i denne situasjonen, men likevel er det vel mange jobber som ikke gjør seg selv.
Men nei, ikke rett på fri om barnehagen faktisk er åpen nei..

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:11   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Helt ærlig - nå er det to dager igjen til juleferie, for min del, (barnehagen er stengt i romjula) så karantenemessig betyr det ingen verdens ting om vi har fullt hus med unger på avdelingen disse dagene. Skulle det hjulpet å holde ungene hjemme med tanke på karantenefri julefeiring for barmehageansatte, burde de vært holdt hjemme siden før helga. Med de ungene jeg har på avdeling, har jeg full forståelse for at det ikke kombineres spesielt godt med hjemmekontor.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:12   #31
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Her er forresten en kronikk som er et eksempel på det jeg stusser over: "Mitt etiske førjulsdilemma".

Sitat:

Wolden (kommunedirektør) håper foreldre holder barna hjemme fra SFO og barnehage denne uka for å lette presset mot slitne ansatte. Han vil unngå at både ansatte og elever blir smittet rett før jul, og må bruke ferien til isolasjon og karantene. (...)

Det er fornuftig at bare de som har samfunnskritiske jobber, eller har barn med spesielle behov, bruker SFO-tilbud og barnehage.

Men beskjeden fra Wolden setter utvilsomt mange foreldre i ei knipe rett før jul. For det er ikke noe krav om at vi skal holde barna hjemme – slik det var da Norge stengte i 2020. Det er en oppfordring.

Sjøl har jeg en jobb som i teorien gjør det mulig å jobbe hjemmefra og ha ungene hjemme. Min egen samvittighet ble derfor løsningen på det etiske dilemmaet jeg bala med søndag kveld: Skal jeg sende ungen på SFO eller skal hun være hjemme? Jeg har selvsagt ikke samvittighet til å sende henne på SFO.

Hun har selvsagt ikke samvittighet til å sende ungen på SFO, altså.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:16   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Jeg er enig i at dette blir pussig. Og sånn strengt tatt: Barna sendes hjem til også dauslitne foreldre, noen av dem jobber til og med i skolen. Med all respekt for de ansatte som tar seg av de yngste; vi trenger ikke konkurrere i hvem som har det verst.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:19   #33
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg forstår på en måte oppfordringen men samtidig setter den folk i en veldig vrien situasjon. Man er utsatt i skole og barnehage, men mange er bånnkjørt også i andre yrker etter disse to årene.

Ja, jeg savner litt det perspektivet av og til. Må tilføye at jeg ikke har noen illusjoner om at "vond stol på hjemmekontor" kan sammenlignes med det andre står i, men tapt arbeidstid pga sykdom dette året er ganske betydelig for mange av oss, som fører til reelle forsinkelser og trøbbel på jobb.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ift hva folk tar ut, er det veldig mange som har rett på fri for pass av barn i denne situasjonen, men likevel er det vel mange jobber som ikke gjør seg selv.
Men nei, ikke rett på fri om barnehagen faktisk er åpen nei..

Nei, det er det som er problemet. Hadde barnehagen stengt hadde saken vært grei (med tanke på dette, ihvertfall).

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Med de ungene jeg har på avdeling, har jeg full forståelse for at det ikke kombineres spesielt godt med hjemmekontor.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:20   #34
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Jeg må innrømme at jeg synes det er provoserende at kommunedirektøren mener det er foreldrene som skal ta ansvaret for de slitne ansatte og ikke lederen til disse ansatte. Det er lederens ansvar, og jeg skjønner at det ikke er lett å fikse, men det er virkelig ikke de som kjøper og betaler for en tjeneste som har ansvar for det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:27   #35
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Her er forresten en kronikk som er et eksempel på det jeg stusser over: "Mitt etiske førjulsdilemma".



Hun har selvsagt ikke samvittighet til å sende ungen på SFO, altså.

Nå er det kommet et svar fra en dame med en Facebookpost om at det er ikke dette dugnaden dreier seg om.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:30   #36
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg må innrømme at jeg synes det er provoserende at kommunedirektøren mener det er foreldrene som skal ta ansvaret for de slitne ansatte og ikke lederen til disse ansatte. Det er lederens ansvar, og jeg skjønner at det ikke er lett å fikse, men det er virkelig ikke de som kjøper og betaler for en tjeneste som har ansvar for det.

Han sa vel ikke slitne, men personalmangel? Men jeg er ikke uenig med deg da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:32   #37
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Dette sa han tydeligvis: Sitat Adresseavisen. Så en kombo da. Det er kontroversielt, for det er jo åpent.


Sitat:

- Vi gjør vi så godt vi kan for å holde åpent, både for barn med ekstra behov og for de som har foreldre i samfunnskritiske funksjoner. Men, ut over det, ber jeg foreldre som kan ha barna hjemme - om å vurdere om de kan gjøre det de neste dagene.

Kommunedirektøren i Trondheim sier at signalene fra byens barnehager er at det er veldig tøft nå, med tanke på bemanningssituasjonen, karantenebestemmelser og bekymring for smitte inn mot jul.

Karantenebestemmelsene fra 15. desember gjorde en problematisk fraværssituasjon ennå vanskeligere.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:33   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Jeg hadde ikke kunnet gjøre min jobb med småbarn hjemme. Så du bør ikke ha dårlig samvittighet for å sende barna i bhg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:43   #39
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Avdelingen min har vært stengt, alle ansatte i karantene… åpnet idag.
Vi har sagt at de som kan gjerne har barna hjemme. Det handler om at vi nå har 1 fast ansatt igjen på jobb… resten er sykmeldt, i karantene, isolasjon eller hva har du. Argumentet med å få tak i vikarer holder ikke, ingen vil jobbe som vikar i bhg så tett opp i jula.

Så, send barna i bhg om du har behov for det. Test de gjerne først. Ikke «tro» at det er vanlig forkjølelse…

Det handler jo om smittevern hele veien, siden barn ikke må i karantene. Det ser vi resultatet av her for å si det sånn…

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 22:47   #40
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Men Trulte. Alle har jo behov for det. Folk har en annen jobb. De må heller stenge da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no