Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-22, 10:37   #281
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Divine, for en gærning!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 11:07   #282
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jøss, Divine. Noe godt kommer det ut av at navn oppdateres fra folkeregisteret.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 11:19   #283
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jøss, Divine. Noe godt kommer det ut av at navn oppdateres fra folkeregisteret.

Her sliter vi med litt andre utfordringer. Det er slett ikke sikkert at navnet i folkeregisteret er det samme som det familiene bruker. Og er det samme ser det ofte ut som noen også er feilstavet. Har også hatt et tilfelle hvor hver gang listene ble «vasket» mot folkeregisteret fikk barnet fosterforelders navn og barnets navn sto oppgitt som foresatt.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 12:05   #284
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Her sliter vi med litt andre utfordringer. Det er slett ikke sikkert at navnet i folkeregisteret er det samme som det familiene bruker. Og er det samme ser det ofte ut som noen også er feilstavet. Har også hatt et tilfelle hvor hver gang listene ble «vasket» mot folkeregisteret fikk barnet fosterforelders navn og barnets navn sto oppgitt som foresatt.

Det med ulike stavemåter er særlig en utfordring der navnet opprinnelig skrives på et annet skriftspråk, som f.eks arabisk, tamil, kinesisk o.l. Da vil den latinske skrivemåten variere litt, med hvordan navnet uttales i det aktuelle landet, eller andre ting. Det samme problemet oppstår når man skal prøve å navigere etter GPS i ett av disse landene. Har hatt dette problemet f.eks i Hellas. Sikkert bare en stavemåte for stedsnavnet med det greske alfabetet, mens med latinsk alfabet er det minst fire ulike måter å skrive navnet på, og den skrivemåten GPS'en har lært er ikke nødvendigvis det samme som på det kartet du tilfeldigvis har i hånda. Det er vel ulike stavemåter for en del stedsnavn i Norge også, men kartverket og GPS'en bruker i det minste å være enige.

Jeg jobbet en gang i administrasjonen på et institutt på NTNU, som hadde over 60 stipendiater fra Kina og Singapore. Min oppgave var blant annet å sortere post og fordele i posthyllene (var fortsatt mye papirpost da). Det var en helt håpløs oppgave med alle de kinesiske navnene. Veldig mange navn som i mine øyne lignet hverandre, ulike stavemåter for det samme navnet, umulig å vite hva som var for- og etternavn, og hipp som happ hvilket navn som stod først og sist. Brukte en evighet på å få plassert alt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 26-01-22 kl 12:13.
My er aktiv nå  
Gammel 26-01-22, 12:07   #285
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg heter Fornavn Mellomnavn Etternavn1 Etternavn2 Etternavn3. Ille nok.

Men: Hos fastlegen min har de klart å registrere meg som Etternavn2 Etternavn3 Fornavn Mellomnavn Etternavn1 Etternavn2 Etternavn3.

De påstår at de ikke får endret det i systemet så alle resepter og henvisninger etc. kommer med det sammensuriet. :roller:

liefje er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 12:17   #286
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Morsomt med navneforviklinger, den ene sønnen min har et veldig uvanlig fornavn med et vanlig navn som fornavn 2. I alle sammenhenger der han er ny bruker de konsekvent fornavn nr 2. Siden vi i familien ikke bruker det til hverdags, har vi flere ganger blitt sittende på ulike venterom, fordi vi ikke har skjønt at det var vi som ble ropt opp. Etternavnet er i tillegg i kategorien uvanlig, så det tar de ihvertfall ikke sjangsen på å rope opp.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 12:40   #287
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Ungene mine har ikke mer enn ett fornavn, men to etternavn der mitt er det siste. Siden mannens er mellomnavn, hender det ofte at folk bare antar at barna heter det også, så sist jeg skulle hente noe på BUP til de ene barnet fant de det ikke - for jeg spurte jo etter papirer til "fornavn etternavn" og de hadde lagt det på farens etternavn. For sikkerhets skyld sto hans etternavn på meg på konvolutten også, artig siden jeg ikke heter det i det hele tatt. Ikke noe jeg gruffer intenst over, men det er påfallende at selv i våre dager antar man bare at alle har fars etternavn.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 12:58   #288
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Nye læreplaner, kompetansepakker, støtteressurser......kan vi ikke få en a,b,c bruksanvisning........

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 13:05   #289
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Regnet og haglet som herjer utenfor og smeller mot alle de (gamle, trekkfulle) vinduene bak ryggen min, gir meg mest lyst til å gå ned på badet hvor jeg 1)ikke hører det for der er ikke vindu og 2) ta en varm, lang dusj. (og deretter legge meg på senga og sovne. Bill.mrk, vekket klokka 5 av en sprell våken seksåring for andre dag på rad)

Men neida jeg avstemmer husleier etter kontrakter fra ørenhundre og seksti år tilbake, dokumneterer at den sikkert stemmer etter kip-regulering og sånt jeg. Det er jo så GØY, er det ikke det da?
(Når jeg gjpr sliek kejdelige ting så får jeg et sug etter trøstesnop. Det er ikke noe som helst som tyder på t jeg har tenkt å spise en smart lunsj i dag, mannens potet-torske-omelett f.eks, nei, han spiste det, og det stinker fisk i stua nå. Jeg har ikke lyst på lunsj engang.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 13:20   #290
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Kjøkkenleverandøren vår har ikke svart på telefon, e-post eller chat på over en uke, og det til tross for stadige påminnelser fra oss. Hadde jeg oversett mine kunder på denne måte i over en uke, hadde jeg blitt kalt inn til en meget alvorlig samtale på sjefens kontor, det skal være sikkert og visst.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 26-01-22, 14:59   #291
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg har sett mange merkelige stavemåter på navn fra folkeregisteret, det stemmer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 15:06   #292
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det med ulike stavemåter er særlig en utfordring der navnet opprinnelig skrives på et annet skriftspråk, som f.eks arabisk, tamil, kinesisk o.l. Da vil den latinske skrivemåten variere litt, med hvordan navnet uttales i det aktuelle landet, eller andre ting. Det samme problemet oppstår når man skal prøve å navigere etter GPS i ett av disse landene. Har hatt dette problemet f.eks i Hellas. Sikkert bare en stavemåte for stedsnavnet med det greske alfabetet, mens med latinsk alfabet er det minst fire ulike måter å skrive navnet på, og den skrivemåten GPS'en har lært er ikke nødvendigvis det samme som på det kartet du tilfeldigvis har i hånda. Det er vel ulike stavemåter for en del stedsnavn i Norge også, men kartverket og GPS'en bruker i det minste å være enige.

Jeg jobbet en gang i administrasjonen på et institutt på NTNU, som hadde over 60 stipendiater fra Kina og Singapore. Min oppgave var blant annet å sortere post og fordele i posthyllene (var fortsatt mye papirpost da). Det var en helt håpløs oppgave med alle de kinesiske navnene. Veldig mange navn som i mine øyne lignet hverandre, ulike stavemåter for det samme navnet, umulig å vite hva som var for- og etternavn, og hipp som happ hvilket navn som stod først og sist. Brukte en evighet på å få plassert alt.


Jeg så jo på håndball vm i fjor med jentene fra asiatiske land.

Samme «navn» nesten på alle. Svart hår i hestehale og like farge på draktene.

Kommentatorene tok en del feil der ja! De har riktignok et tall på ryggen men ellers er det mye likt.

Jeg har vert mye i Thailand så jeg ser at det er en del forskjeller på de forskjellige stammefolkene selv om mange tenker at de ser litt like ut. Men der jeg «hører til» der er det veldig mange forskjellige stammer. Så når jeg da er blant 30 barn fra alle stammene så er det ikke så vanskelig p skille de fra hverandre, verre å huske hvem som er hvem siden ikke klarer dette på norsk en gang

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 15:33   #293
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg fikk i dag en jobboppgave jeg ønsket meg, den hastet. Jeg er ganske ny og vil vise at jeg er kompetent. Gjorde oppgaven bra og raskt og sendte avgårde til noen viktige folk. Åpnet vedlegget før jeg sendte for å sjekke at det var korrekt. Deretter ringte sjefen meg og sa jeg hadde sendt feil dokument. Bra sjef sjekket, kunne ellers risikert at viktig person tok med feil papirer i viktig møte og ga feil info. Måtte dermed ettersende. SÅ SUR PÅ MEG SELV!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 16:52   #294
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Æsj, de greiene jeg fjernet før jul på den ene armen min og på nesa er hudkreft. Hudlegen tok bare en biopsi av den på nesa, så den må opereres bort. Det var bare en kontroll i dag, men jeg måtte ta bort en annen greie på nesa også siden hun ikke forstod hva det var. Dritt ass.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 26-01-22, 16:53   #295
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Så kjipt Pelle.

Jeg gruffer så veldig over salgsfolk fra ulike veldedige organisasjoner som på død og liv komme på døra nor jeg lager middag. Generelt hater jeg dørselgere. Nå gadd jeg ikke vøre hyggelig engang.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 16:54   #296
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Æsj, de greiene jeg fjernet før jul på den ene armen min og på nesa er hudkreft. Hudlegen tok bare en biopsi av den på nesa, så den må opereres bort. Det var bare en kontroll i dag, men jeg måtte ta bort en annen greie på nesa også siden hun ikke forstod hva det var. Dritt ass.

Mer enn bare dritt, vil jeg si!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 16:55   #297
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Det var dårlige nyheter, AnneC!

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 16:56   #298
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.676
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Ånei, Anne C.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 26-01-22, 16:59   #299
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Anne C

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå  
Gammel 26-01-22, 17:22   #300
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Anne C

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no