Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kvotekjøp for flyreiser?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-18, 13:01   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Kvotekjøp for flyreiser?

Dette var jo den store greia for noen år siden. Finnes det fortsatt noen slike ordninger? Fortrinnsvis noen gode, anerkjente programmer for kvotekjøp for å kompensere for nødvendige flyreiser?

(Jeg er generelt skeptisk til avlatsprinsippet men er likevel interessert.)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-18, 17:41   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvotekjøp for flyreiser?

Det finnes ordninger for å kjøpe opp CO2-kvoter, men jeg tror ikke det er like tilgjengelig som det var før. Var det ikke en stund mulig å kjøpe kvote samtidig med at man kjøpte flybillett?

Men det er CO2-kvoter å kjøpe. Mannen min kjøpte ett års forbruk av CO2 til meg i julegave. Eller som det stod på beviset:

Sitat:

I am thrilled to say that I just killed 11 tonnes of CO for you! That equals the climate effect of about 46 flights from Oslo to London, or an average personal carbon footprint for 12 months.

https://chooose.today/

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-18, 18:32   #3
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvotekjøp for flyreiser?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.


https://chooose.today/

Så kult! Kjenner du til hvem som står bak dette selskapet? Er det seriøse folk?

Jeg skal arrangere miljøvennlig konfirmasjon og tenkte at det kunne være en fin gest å kjøpe kvoter tilsvarende de tilreisendes flyreiser. Kanskje også en fin gaveide til konfirmanten.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-18, 18:46   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvotekjøp for flyreiser?

Det er norske folk som står bak Chooose, men jeg kjenner dem ikke. Jeg har forstått det slik at de er seriøse. De har blant annet Get, Bislet games og Storebrand som kunder. De har også vunnet flere priser, men jeg kan ikke se at noen av disse prisene egentlig omhandlet hvor seriøse, effektive eller miljøvennlige de var. Men kundene har kanskje noe å si?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-18, 18:51   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvotekjøp for flyreiser?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det finnes ordninger for å kjøpe opp CO2-kvoter, men jeg tror ikke det er like tilgjengelig som det var før. Var det ikke en stund mulig å kjøpe kvote samtidig med at man kjøpte flybillett?

Men det er CO2-kvoter å kjøpe. Mannen min kjøpte ett års forbruk av CO2 til meg i julegave. Eller som det stod på beviset:



https://chooose.today/

Så utrolig kult! Dette skal vi kjøpe for hele familien Og dette blir gaver fremover.

Heilo: Les om selskapet under About i menyen på siden. God og informativ informasjon synes jeg

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-18, 18:52   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvotekjøp for flyreiser?

Fant litt mer informasjon her:

https://shifter.no/katapult-del-stor...erta-grundere/

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-18, 21:45   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvotekjøp for flyreiser?

Mange spm jeg hadde ble også besvart da jeg leste Q & A

Og her har Dagbladet skrevet noe om dem.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no