Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

GTA og alder

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-14, 22:07   #21
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Takk for svar, det overrasker meg stort at dette har blitt et spill "alle" får, og det irriterer meg noe grenseløst. :/

Jeg har altså følelsen av at vi er de eneste, strengeste og kjipeste foreldrene på planeten som nekter dette. Og de andre guttene terger min sønn for at han ikke får lov også, den er litt lei. Men vi har forklart han at vi ikke syns det er noe greit gjort av de andre foreldrene å si ja. Men han er jo ikke helt enig her da. Han mener jo at han ikke tar noe skade av det og at "det bare er et spill".

Det skulle vært flere spill for gutter i denne alderen altså.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 22:10   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GTA og alder

Enig med Ben Murphy. Jeg tenker alltid at de som kjøper sånne spill til ungene sine selv ikke er bevandret innenfor denne kulturen dermed ikke har peiling på hva de egentlig har gitt barnet sitt.
Rochermannen spiller GTA V nå om dagen, jeg gløtter innimellom. At man tar livet av folk som fluer er jo noe mange vet er en del av spillet. Mennesker som degenerer under Meth-misbruk, tortur og eksplisitt vold (type sparke noen i hodet til de dør) er også med i siste utgave. Og grafikken er så bra at det blir mer virkelighetstro for hver nye utgave.

Nei, folk som kjøper sånt til barna sine må bare ta seg sammen. Et legitimt spørsmål er om de samme foreldrene hadde satt barna sine foran filmer med samme aldersgrense.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 22:14   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Takk for svar, det overrasker meg stort at dette har blitt et spill "alle" får, og det irriterer meg noe grenseløst. :/

Jeg har altså følelsen av at vi er de eneste, strengeste og kjipeste foreldrene på planeten som nekter dette. Og de andre guttene terger min sønn for at han ikke får lov også, den er litt lei. Men vi har forklart han at vi ikke syns det er noe greit gjort av de andre foreldrene å si ja. Men han er jo ikke helt enig her da. Han mener jo at han ikke tar noe skade av det og at "det bare er et spill".

Det skulle vært flere spill for gutter i denne alderen altså.

Det finnes vel, om dog en veldig liten studie, forskning på dette med barn som eksponeres for voldelige dataspill før de egentlig er moden. Og noe av problemet er jo at de selv oppfatter seg som aktivt deltakende i voldsutøvelse når de spiller disse spillene. Noe som denne forskningen mente å kunne vise seg utslag i innskrenkede empatiske evner hos disse barna. Det synes jeg er ganske alvorlig.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 22:36   #24
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Det er et grusomt spill med blant annet tortur (oppdrag: få opplysninger ut av en fyr ved å trekke ut tennene eller neglene, hell bensin ned halsen på ham eller lignende), voldtekter, besøk i strippeklubber, voldsomme drap, osv.

Vi har slitt med elever som får lov til å spille det hjemme (11-åringer), men etter foreldremøtet hvor en kollega av meg (som har prøvespilt spillet) fortalte om det, har det blitt slutt hos absolutt alle faktisk.

Det er virkelig helt, fullstendig uaktuelt at unger/ungdommer spiller det der.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 01:15   #25
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Mine unger får ikke lov. Eldsen er snart 14, og nesteldsten er snart 12. Begges venner spiller dette.Til og med venner av 2. klassingen spiller gta med foreldrenes velsignelse. -Jeg er sjokkert! Jeg har sagt klart fra at jeg ikkke vil ungene skal spille dette (og diverse annet), og at om de kjøper spillet og jeg får vite om det, går det ikke i bosset. Da skal jeg heller leie ungene ned på kjøpesenteret og inn på spillbutikken, der se skal få lov å levere dritten tilbake med beskjed om at de er for små til å spille slikt, og at mora ikke tillater at de bruker penger på dette. Der skal mora også fortelle, med store bokstaver, hva hun synes om butikker som selger dritt og lort til barn... Satser på at tanken på en slik spissrotgang ikke er så veldig fristende.

Her er det litt lesestoff. Jeg vet Barnevakten er litt omdiskutert her, men denne oversikten synes jeg var grei:
http://barnevakten.no/spilltitlene-f...kjennskap-til/

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 01:18   #26
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det finnes vel, om dog en veldig liten studie, forskning på dette med barn som eksponeres for voldelige dataspill før de egentlig er moden. Og noe av problemet er jo at de selv oppfatter seg som aktivt deltakende i voldsutøvelse når de spiller disse spillene. Noe som denne forskningen mente å kunne vise seg utslag i innskrenkede empatiske evner hos disse barna. Det synes jeg er ganske alvorlig.

Jeg leste nettopp denne om temaet i dag: http://www.psmag.com/navigation/book...-mounts-74372/

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 09:51   #27
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GTA og alder

Jeg spilte dette spillet for ti år siden da mannen hadde det. Det påvirket meg virkelig. Men dataspill gjør lett det. Spiller jeg Tetris ser jeg Tetris inni hodet mitt når jeg legger meg, og samme med Mario bortover. Men i dette spillet går man rundt og kan skyte forbipasserende, ja, jeg så spillet inne i hodet mitt etterpå. Aldri i livet om mine unger skal få spille dette.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 09:57   #28
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: GTA og alder

Jeg sier nei til min snart 17-åring også angående GTA. Skyrim kjøpte han med farens uvitende velsignelse for en stund siden, men jeg fulgte ham tilbake så han fikk byttet det i noe annet. Han ble veldig lei seg da han fikk en nøye beskrivelse fra meg på hva man kan støte på der, og hvorfor det har den aldersgrensen det har.

Her i høst ba han pent om jeg kunne kikke på "Assasins Creed" ettellerannet, som han hadde så lyst til å kjøpe seg. Etter mange lange runder med meg selv, videoer og reviews, tråd her inne etc, ble det et betinget ja, men streng beskjed om at det fortsatt ikke er frislipp på 18-årsspill for hans del. Jeg vet godt at han kan spille dem hos venner, mange har hatt fritt leide til voksenspill i mange år allerede.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 10:54   #29
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: GTA og alder

Om man blir kjipemamma av å nekte ungene å spille disse spillene med 18 års grense, så kommer jeg til å være stolt kjipemamma i ihvertfall 9 år til. Når han er 18 så har jeg vel ikke noe valg lenger.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:17   #30
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Takk for svar alle sammen. Jeg har i utgangspunktet ikke problemer med å være kjipe-mamma, og vi har som nevnt gitt tillatelse til andre spill med 16-års grense etter nøye undersøkelser på nettet og vurdering av innhold og "tema".

Det som forundrer meg og som gjør kjipe-mamma-rollen ekstra utfordrende nå er jo at så innmari mange andre i klassen har fått spillet. I lillebroren sin klasse (5.klasse) er det "kun 2 stk" som har det, mens i da 7.klasse så er det liksom superHOT.

Gutten vår er veldig glad i data og dataspill, og han er flink til å både være kreativ med dataen og ivrig etter å spille, så det har mye fokus for han dette her.

Selv syns han jo at aldersgrenser er helt bortkasta, både på spill og film, for han veit jo at det IKKE er på ekte.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:29   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.


Men hvorfor i heite huleste får alle andre lov?

Fordi verden er full av idioter. :misantrop:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:32   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fordi verden er full av idioter. :misantrop:

Er enig jeg, men det er ikke det mest slående argumentet overfor sønnen på 12 år, selv om jeg bruker det...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:33   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Er enig jeg, men det er ikke det mest slående argumentet overfor sønnen på 12 år, selv om jeg bruker det...

Sant nok det, jeg mente det vel egentlig ikke som et argument å bruke i den pedagogiske oppdragelsen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:36   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Sant nok det, jeg mente det vel egentlig ikke som et argument å bruke i den pedagogiske oppdragelsen.

Jeg vet - men det er utrolig fristende.

Ungene må i alle fall lære seg at foreldre har ulike grenser på ulike ting, men jeg ble helt satt ut av akkurat denne saken her siden jeg tydeligvis er på en annen bølgelengde enn "de fleste andre" foreldrene. Og mase-intensiteten til ungen...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:55   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Jeg ser for meg at hvis "alle" lar ungene sine spille det spillet, så er det fordi de ikke har satt seg inn i hva spillet går ut på.
Jeg nekter å tro at "alle" syns det er greit at ungene dreper, raner torturerer og kjøper sex i spillene de spiller.

Har det vært tatt opp i klassesammenheng, slik at det har blitt forklart hva spillet går ut på?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:57   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg ser for meg at hvis "alle" lar ungene sine spille det spillet, så er det fordi de ikke har satt seg inn i hva spillet går ut på.
Jeg nekter å tro at "alle" syns det er greit at ungene dreper, raner torturerer og kjøper sex i spillene de spiller.

Har det vært tatt opp i klassesammenheng, slik at det har blitt forklart hva spillet går ut på?

... og det synes jeg er fullstendig bevisstløst, i så fall.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:58   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Sitat:

... og det synes jeg er fullstendig bevisstløst, i så fall.

Ja, det er det jo, men da er det i hvertfall greit å få opplyst dem om det.

Grunnen til at jeg tror det er fordi foreldrene ikke vet hva spillet går ut på er selvsagt at jeg har gjort samme blemme selv.
Poden spurte om å få laste ned et spill på iPaden, jeg spurte de vanlige spørsmålene:
Er det gratis?
Er det aldersgrense?
Hva handler det om?
Også fikk han laste det ned. Han spilte det leeeeenge før jeg fant ut at det absolutt ikke var egnet for barn, verken innholdsmessig eller språkmessig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 11:59   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Jeg skjønner at man kan finne på å bomme på et tilfeldig nedlastingsspill. Men GTA?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 12:01   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skjønner at man kan finne på å bomme på et tilfeldig nedlastingsspill. Men GTA?


Ja, det er fjernt. Men jeg kan ikke tro at nesten en hel foreldregjeng til 13-åringer syns det spillet er greit å spille.
Jeg håper og tror jo det er fordi de ikke kjenner til det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 12:06   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GTA og alder

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ja, det er fjernt. Men jeg kan ikke tro at nesten en hel foreldregjeng til 13-åringer syns det spillet er greit å spille.
Jeg håper og tror jo det er fordi de ikke kjenner til det.

Jeg synes ikke det er en spesielt god unnskyldning, egentlig. Vet man at ungen spiller det spillet, bør man også vite hva spillet er. Å ikke gidde å sette seg inn i det eller gjøre seg opp en mening eller være så lite tilstedeværende at man ikke vet hva slags PS-spill 12-åringen spiller hjemme - det er bevisstløst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no