Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Drømmefamiliebil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-12, 17:04   #141
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Prøvekjører nå en splitter ny Audi A4 Avant 2,0 TDI, multitronic - 177 hK.
Sportsseter, og herlig comfort. Deilig med litt akselerasjon, nett stasjonsvogn med Co2-utslipp på bare 127 g.

Vil-gjerne-ha, men pris blir ca 450 000,- så vi kan nok ikke gå for en så ny modell. Men bruktbiler fikk man ikke låne for prøvekjøring over helgen (pga prøveskilter osv, i tilfelle man ble stoppet i kontroll) så da ble det en nybil i helgen.



Onsdag skal jeg prøve en brukt 2009 modell Tiguan sport&style, 144 hk.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 21:32   #142
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Ja, A4-en (2013-mod) var helt knall å kjøre...sukk. Vurderte å evt kjøpe en 2-3 år gammel modell, for å få mye av den samme comforten. Men hovedproblemet er at det er ikke plass til en voksen mellom barnesetene baki. Da kan ikke mormor bli med på tur!

Og heller ikke med en Octavia, Golf stv eller V50? Heller ikke Prius?

Så da er vi vel mer på Touran eller Yeti...? Liker ikke S-max forfra...
Mrc, er en 105 hk Touran m DSG altfor daff? (fikk litt sansen for piff med 177 hk A4...)

Evt en Suberb eller Passat igjen? I vår -02 Passat kan en voksen med liten rumpe sitte mellom beltestolene.

Tror jeg heller skal prøvekjøre Touran onsdag fremfor Tiguan. Tiguanen (2-3 år gammel) har for høyt Co2-utslipp, ca 199g, så jeg akter å droppe den.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 08:49   #143
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Om 105hk TDI Touran er for daff kommer litt an på preferansene. Jeg kan ikke si at jeg synes det mangler krefter. Nå er ikke jeg de som ligger å direkte presser langs landeveien med fult oppakket bil og bare må forbi en hver som ikke ligger godt over fartsgrensa. Bruker ellers bilen litt til å trekke henger, og ei heller det har føltes spesielt problematisk egentlig (uten at jeg så ofte har kjørt med opp i mot det maks tillatte på kroken).

Jeg vil vel si at i hvert fal for meg holder 105hk "helt grei". Mer hadde vært "kjekt", men da egentlig bare som en "luksus".

105HK 1.6TDI vil nok kunne føles noe sterkere enn 105HK 1.2TSI - altså bensin.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 11:36   #144
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Fint å høre hva andre syns - keep it coming!
Vi har peilet oss mest inn på Skoda Superb (Ny), VW Passat (ny eller brukt) eller Audi A6 (sannsynligvis brukt). Håper å komme oss på prøvekjøring om en ukes tid. Må si at A6en ser veldig snasen ut, men vet ikke helt om vi vil bruke såpass med penger på bil. (Det er ikke som om investering i bil lønner seg på lang sikt.. )

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:40   #145
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Vi har fremdeles ikke klart å bestemme oss for Passat Alltrack eller Volvo XC60. Har prøvd begge to på litt lengre turer nå og hadde prisen vært identisk, så hadde valget vært lett..... Men vi må finne ut om Volvoen er verdt den høyere prisen. Noen som vet noe om hvilken av disse som forventes å holde seg best i pris?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 11:41   #146
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvis budsjettet strekker seg så langt som 380 000 ville jeg personlig ha gått for en ny bil eller så så si. Mest forutsigbart og trenger nødvendigvis ikke å bli noe spesielt dyrere. Kjøper man nytt kan det jo også være at man har bilen lengre.

Passat, Touran, Golf, Octativa kan leveres med markedets beste automatgirkasse (DSG).
Ville vel kanskje sjekket de mindre Max-modellene til Ford nå hvis flerbruksbil er aktuelt.

Så følgende nedenforstående Passat blir en daff bil? Tenkte jeg kunne få en ny, romslig bil for en grei sum (339 000), inntil jeg så det var bensin og 1,4 l motor.

"22 300 km - Årsmodell2011 - KarosseriStasjonsvogn - AvgiftsklassePersonbil - 1. gang reg.19.04.2011 - GarantiNybilgaranti -Sylindervolum1,4 l - Effekt122 hk - DrivstoffBensin - GirkasseAutomat - HjuldriftForhjulsdrift" (utdrag fra annonse)

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 14:04   #147
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Så følgende nedenforstående Passat blir en daff bil? Tenkte jeg kunne få en ny, romslig bil for en grei sum (339 000), inntil jeg så det var bensin og 1,4 l motor.

"22 300 km - Årsmodell2011 - KarosseriStasjonsvogn - AvgiftsklassePersonbil - 1. gang reg.19.04.2011 - GarantiNybilgaranti -Sylindervolum1,4 l - Effekt122 hk - DrivstoffBensin - GirkasseAutomat - HjuldriftForhjulsdrift" (utdrag fra annonse)

1,4-liter ja, men med Turbo. Prøv først, døm etterpå. At motorene blir mindre er en generell trend. Nye Focus kan leveres med en 1-liters motor, men med turbo får man ganske ok dreiemoment på lavere turtall, hvilket i praksis gjør at bilen føres realtivt ok. Det er av samme grunn egentlig at dieselbilene med ganske små motorer, f.eks. 1,6 og 105 hk, føles relativt spreke kontra hva man forventet ut av de tallene for en del år tilbake.

Jeg gikk fra 105hk bensin (uten turbo) til 105 hk turbodiesel - samtidig ble bilen større og tyngre, men likevel føles den i praksis bruk langt langt kraftigere.

En 2-liters bensinmotor med 130 hk og uten turbo må gjerne piskes opp i en del turtall før en større del av motorkraften skal kunne hentes ut - gjerne kommer mestparten av kraften i turtallsområder man ikke akkurat bruker ved vanlig kjøring.

Motorer uten turbo suger ;-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:43   #148
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Takk igjen for svar, mcr!

Nå har jeg levert fra meg en Touran -08, 2.0 l og 140 hk. Jeg likte den ganske godt. Gode kjøreegenskaper, vi satt høyt og oversiktlig. Det var en 7-seter, og smart løsning. Fint skinninteriør (sort og gråbeige, lekker kombinasjon), men kjedelig interiør ellers. Men mye utslipp (nærmere 200 g?), og prisen er jo ikke langt unna en ny bil. Samboeren liker ikke Touran pga varebilutseendet og følelsen. Men jeg har jo sisteordet, jeg som skal kjøre den. Nuvel. Vi fikk et tilbud på 324 K, men jeg syns det er mye for en 4 år gammel bil med så høyt utslipp, riktignok bare gått 44 000 km. Har sammenlignet med andre Touraner og samme fasiliteter, syns denne lå høyt i pris.

Neste på prøvekjøringslista:
- Peugeot 5008
- Skoda Yeti (mest for å ha prøvd den)
- Ford S-Max?

Har forresten sett Passat Alltrack 2013, veeldig fin. 13 cm høyere enn vanlig Passat. Men med en pris på over 500' utgår den med skyhøye kneløft. En annen litt for dyr kandidat, er jo kanskje denne, nye Volvo V60 Plug-In Hybrid - men provoserende høye avgifter på miljøbiler!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 14:12   #149
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Er nok ikke så høyt som 200 gram. Tror det er rett under 160. Dagens 2.0TDI-140 er vel på rundt 140. Dette kan man sjekke ved å slenge inn registreringsnummeret på Mekonomen.no for å få ut data om bilen. Evt. har jo forhandleren denne infoen.

Element er vel at de nye 2.0TDI-motoren med Common Rail kom vel i 2009 om jeg ikke husker feil. Denne motoren er bl.a. mer stillegående og noe mindre vibrasjoner.

Man må se alt utstyr opp i mot prisen, og om det er forhandler eller privat - og evt. merkeforhandler og hvilke garantier man får. 324K høres vel ikke usannsynlig ut for en Highline eller Exclusive med 2.0TDI-140, DSG, Xenon, skinn, 7 seter etc. (ikke at jeg vet hvilket utstyr det her var snakk om, så vanskelig å si...). Men den er fire år, så det er snart tid for å bytte dekkene, så kanskje får man 10k i ekstra utgifter der osv.

Men ja, synes det hørtes dyrt ut, uten at jeg har sjekket prisene.

Hvilket tilbud kan de gi på en ny Touran 1.6TDI med det utstyret deres ønsker?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 17:24   #150
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Amelie: Skriv rapport når du har prøvekjørt 5008

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 21:06   #151
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Prøvekjørt: Volvo V60, 2012-mod. 122 hk. God comfort, kjappere enn vår gamle 02-Passat med 2.0 l/136 hk. Stopp/start-funksjonen var bedre på Audien, med Volvoen tok det en halvt sekund for lenge før den beveget seg.

Men liker ikke fronten på V60. Og V50 lages ikke lenger med automat, den går snart ut av produksjon. Kanskje prøve en brukt V50.

Skulle egentlig prøvekjøre Citröen C5, men fikk plutselig for meg at jeg ikke ville prøvekjøre den likevel pga girkassa og fordi de hadde bare sedan inne, ikke stasjonsvogn. Kanskje vi prøver den senere.

Foreløpig mest interessant:
Skoda Octavia/Yeti/Suberb (ikke prøvekjørt)
Peugeot 5008 (har ikke prøvekjørt, kun sett utenifra og ble ikke imponert av designet...)
Audi A4......?

Og det blir nok ikke nybil.
Bøtt still confused.
Kom gjerne med hete, begrunnede tips.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 21:32   #152
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Amelie: Skriv rapport når du har prøvekjørt 5008

Izzi: Jepp!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:51   #153
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Mazdas nye suv, CX-5 er veldig nær drømmebilen!
God design, god kjørecomfort + + OG lavt utslipp. Eneste minuset er at det midterste baksetet er litt knapt.
Men jeg vil prøvekjøre! Nybilpris (uten skinninteriør men mange andre finesser, 150 hk automat) 384 000,-. Bare rundt 50 000 mer enn den halvgamle, forurensende Touranen vi prøvde!


__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:57   #154
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Vi kjøpte ny touran til 390 000 rett før jul i fjor. Masse utstyr men ikke skin seter da. Jeg hadde ikke kjøpt en bruktbil til over 300 000.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 22:47   #155
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Skulle egentlig prøvekjøre Citröen C5, men fikk plutselig for meg at jeg ikke ville prøvekjøre den likevel pga girkassa og fordi de hadde bare sedan inne, ikke stasjonsvogn. Kanskje vi prøver den senere.

Vi var veeeeldig skeptiske til denne halvautomatiske girkassen som både Citröen og Peugeot bruker, og var 99,9% sikker på at vi ville da velge manuell hvis det ble en av disse bilene Men så prøvde vi den, og det var jo bare uuutrolig deilig å kjøre med! Leste mye på nett - både tester og brukererfaringer, og svært mange av de som hadde bil med denne kassen var faktisk svært fornøyd. Nå har vi hatt bilen (5008) siden januar, og er storfornøyd - også med girkassen! Litt uvant var det jo i starten, spesielt det lille man merker når den skifter, men det går ganske fort å venne seg til det og kjøre slik at det blir minst mulig 'rykk'.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 22:48   #156
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Den står i carporten min nå, Mazda CX-5.
Sportsutgaven med 150 hk (2,2 l) sort med lyse skinnseter, ryggekamera, navigasjon, 4x4, co2-utslipp på 139 g/km (dieselmotor). Stillegående til å være dieselmotor. Kr. 435' Med bensinmotor er det 160 hk (2.0 l) og 159 g/km, sportspakke til totalt 417 000.
Helt suveren, det er ingen minuser, det er drømmebilen, fordi du får mye bil for pengene og den har lavt utslipp.
Men opptil 1 års leveringstid! Den er altså ikke min - bare prøvekjører til i morgen.

Diesel eller bensin, Mrc? Fordeler og ulemper? Mindre Nox-utslipp med bensin, ikke sant og dermed mer miljøvennlig??
Forhandleren mente at bensin ville lønne seg, fordi vi kjører mindre enn 15 000 km/år.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 07:45   #157
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Med såpass kort kjørelengde er bensin det mest aktuelle.

Praktisk forbruk kan være noe høyere på bensinbiler (altså noe høyere avvik enn oppgitte testtall). riktignok har gjerne bensinbilen litt lavere forbruk ved kald motor (og motoren blir raskere varm, uten tilleggsvarmer).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-12, 23:15   #158
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Mazdaen har altså opp mot 1 års leveringstid. Vi lurer på å bestille bilen.
Men hvor forpliktende er det egentlig? Kan vi avbestille den dersom det viser seg at vi av en eller annen grunn likevel ikke kan kjøpe den? Vi betaler jo ingenting før vi får bilen.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 09:59   #159
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

CX-5'en er fin, men vi kan ikke vente på så lang leveringstid.

Etter mye spekulering ble vi enige om at vi ville ha en VAG-automat - dvs Skoda, VW eller Audi. Superb fant vi ut var like dyr som Passat med ekstrautstyret vi ville ha. Audi fant vi ut at la på ganske mange tusenlapper pga navnet - ekstrautstyr som kostet 4000 for Passat kunne koste f.eks. 10 000 hos Audi - selv om funksjonen var identisk. A6 er penere, men ikke 160 000,- penere. Så nå blir det Passat på oss. Prøvde flere motorstørrelser. Ender opp med 170hk. Kombinert med automatgir var den sabla gøy å kjøre. Auto-hold funksjonen fungerte så som så i manuellgir-versjonen (det blir rykk i bilen hver gang du setter bilen i bevegelse). Med automat fungerer det hele silkemykt - selv med stopp midt i en bratt bakke. Fortsatt ikke kjempeglad i en del interørdetaljer hos Passat - og definitivt ikke et veldig spennende bilvalg - men stas å kjøre og relativt fornuftig..

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-12, 10:31   #160
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Moia; jeg har faktisk også sett på nytt på nyere Passat, 2010-2012-modell og ser vi kan få mye bra for pengene der. Passaten er romslig og solid, en ypperlig familiebil. Og de nyere har lavt utslipp. Har sett litt på TSI-motoren med 122 hk, og tror den også er et sprekt nok valg. Så dere på den?
Ja, Passaten er litt enkel inni, men jeg liker det fordi jeg er vant med det, vi har jo Passat-02 nå. Men med skinn og navigasjon hever det inntrykket betraktelig.

Syns denne hvite ser bra ut og denne.
Skjønner at 170 hk er mye kjøremoro, og når utslippet er bare 149 g/km så er det jo ikke så problematisk heller...
Her er en med bensin.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no