Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Er det greit å trene på gravlunden?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Er det greit å løpe på gravlunden?
Selvsagt 6 3,95%
Nei! 93 61,18%
Det kommer an på type løping 14 9,21%
Det kommer an på type gravlund 25 16,45%
Vet ikke/aldri tenkt over 12 7,89%
Brokkoli 2 1,32%
Deltakere: 152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-19, 08:58   #61
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Nei!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 09:11   #62
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg ville nok ikke gjort det. Men det kommer jo litt an på hvordan det er der. Noen gravlunder kan jo ha en vei som går gjennom, fra den ene siden til den andre. Men det er mulig jeg hadde gått det stykket hvis jeg var nødt til å ha med akkurat det området på runden min.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 09:40   #63
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Det kommer an på type løping og på type gravlund. De fleste steder ville jeg tenkt at dette var en no-go, men så finnes de gravlundene som er anlagt som store parker, og som ligger rundt en naturlig tranport-åre. Følger egentlig Polyanna sin tankegang der.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 09:49   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Dette er for øvrig ikke en ny problemstiling. Et kjapt søk på jogging på gravlund gir mange trff, både fra andreforum der brukere spør om det er ok, og et par artikler.

Fra Dagbladet for snart 12 år siden. Der står det blant annet:

Sitat:

I forskriftene til gravferdsloven heter det: «Oppførsel, ferdsel, arbeid og andre handlinger på kirkegård skal skje på en sømmelig og minst mulig støyende måte, slik at det ikke virker støtende på noen. Besøkende skal så vidt mulig ferdes gående. Hunder skal føres i bånd».

* I tillegg kan kirkelig fellesråd i hver kommune utarbeide egne, mer spesifiserte vedtekter.

* I Oslo har kirkerådet sett seg nødt til å presisere at «lek, skiløping, jogging, sykling, ridning, solbading o.l.» ikke er tillatt.

* I Oppegård kommune har man nylig lagt ned forbud mot å ta med hunder inn på gravlundene.

Kilde: Lovdata.no, Gravferdsetaten i Oslo, Kultur- og kirkedepartementet

og:

Sitat:

- Det er ulik praksis, i de store byene har man utarbeidet mer konkrete regler, for det er der de størst utfordringene er, sier Dahle.
I Oslo har man for eksempel sett seg nødt til å presisere at «lek skiløping, jogging, sykling, ridning, solbading o.l.» ikke er tillatt.
Han forteller at det for tiden pågår en diskusjon i kirkegårdskretser om i hvilken grad man bør tilrettelegge kirkegårdene mer som offentlige parker, og dermed invitere folk til å gå dit og oppholde seg der.
- Noen peker på at kirkegårdene er flotte parker, et sted som inviterer til opplevelse og ettertanke, selv om du ikke skal besøke en bestemt grav. Andre igjen er mer tilbakeholdne. De frykter at det kan føre til større konflikter mellom de sørgende og andre brukere, sier Dahle.
Han minner om at hva som oppleves som uverdig og upassende vil være forskjellig, både mellom ulike generasjoner og kulturer.

Og fra Forskning.no i fjor:

Sitat:

Forskere fra NMBU, NIKU og NINA har kartlagt bruken av to av Oslos gravlunder: Gamlebyen gravlund og Østre gravlund.
Begge lundene er velstelte grønne områder omringet av byens kontorer, leiligheter, butikker og bilveier. Det er ikke mange andre slike grønne lunger i områdene rundt.
– I vår studie fant vi at bare fem prosent av de som brukte Gamlebyen gravlund var der for å besøke graver, forteller Helena Nordh, en av forskerne bak studien.
Sammen med kollegene observerte hun aktiviteten på gravlundene mellom april og juli 2014.
– Her så vi at flesteparten av gravlundens brukere var på vei til sentrum av byen. Den nest største gruppen var hundeluftere, fulgt av syklister og folk som var på trilletur med små barn, forteller Nordh.
På Østre gravlund var bildet noe annerledes:
Et flertall av brukerne besøkte graver, 54 prosent i ukedagene – og hele 70 prosent i helgene. Men også her var hundeluftere en stor brukergruppe, i tillegg til syklister og folk som, ifølge forskerne, så ut til å ha en rolig og fredelig stund på benkene.

Sitat:

I Norge, Sverige og Danmark er gravlundene å regne som en del av byenes grønnstruktur. De fyller en rolle som grønne lunger i byenes larm og leven. Slik er det ikke overalt:


– Da jeg bodde i nærheten av Assistens kirkegård i København, som er et av byens mest populære oppholdssteder, ble jeg overrasket over å se at den ble brukt til så mye annet enn å besøke graver. Det er jeg ikke vant med fra Russland, forteller doktorgradsstudent på NMBU, Pavel Grabalov.
– Folk hadde piknik, drakk øl og gikk tur med hunden, minnes han.
Grabalov er i gang med doktorgraden sin hvor han skal sammenligne design og bruk av skandinaviske og russiske gravlunder.

Personlig liker jeg godt gravlunder, og legger dem ofte inn i ruta når jeg går tur. Men det er rolige turer, hvor jeg tar meg tid til å se meg rundt og titte på graver. Eller jeg går over dem på vei til noe på andre siden. Og det kan hende jeg har jogget over en av dem siden jeg bor rett ved en, jeg husker ikke helt. Men jeg syns dette er et sånn tilfelle hvor det betyr mindre hva jeg personlig mener er akseptabelt, og at man bør ta ekstra hensyn til dem som ikke liker det. For det er jo lett å la være. Samt rette seg etter både gravferdsloven, og de regionale lovene som gjelder der man bor.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 25-11-19 kl 12:23.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:08   #65
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Er det virkelig noe problem å unngå å trene/løpe/jogge på en gravlund/kirkegård/whatever? Så viktig at en må gå inn i nyanser på klesdrakt, tempo osv? Hvorfor ikke bare innse at dette ikke er greit, når en ser hvor mange som mener det? Det fins nok av andre veier og stier der en kan løpe uten å plage noen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:14   #66
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg ville reagert hvis noen drev styrketrening ved å løfte gravsteiner. Utover det ville jeg nok ikke tenkt veldig over det. Jeg har ikke gjort det tidligere i hvert fall, når jeg har sett folk jogge på stiene.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 12:30   #67
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Snakket med mannen om dette i går, og han sa at det egentlig er veldig trist dersom disse flotte, gamle parkanleggene ikke skal kunne brukes til annet enn sørging. Og det er jeg enig i. I Vår Frelsers er det veldig mange kjente personer gravlagt og flere av disse gravene er Pokèstops. Er det ugreit, tenker dere?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 25-11-19 kl 13:10.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 13:01   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Der jeg har gjort dette, altså i Vår Frelsers gravlund, ser jeg mer på det som en park enn et sted for sørgende. Det er vel også primært en æresgravlund, der man går og titter på alle de kjente navnene, enn så himla mye ettertanke rundt Bjørnsons liv og levnad. Og det ER faktisk ikke så mange stedene i de traktene man kan løpe utenom trafikkerte fortau, uten å løpe i sirkel på St. Hanshaugen.

Jeg bryr meg selvsagt om sørgende, men ellers er jeg ikke så opptatt av om andre utenforstående synes det er upassende.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 13:49   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Er det virkelig noe problem å unngå å trene/løpe/jogge på en gravlund/kirkegård/whatever? Så viktig at en må gå inn i nyanser på klesdrakt, tempo osv? Hvorfor ikke bare innse at dette ikke er greit, når en ser hvor mange som mener det? Det fins nok av andre veier og stier der en kan løpe uten å plage noen.

Jøss. Leser du meg virkelig slik?
Jeg synes jeg har opptrådt med respekt i tråden.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 13:53   #70
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Ja, sikkert, men du skriver også at du finner det ubegripelig at folk kan synes det ikke passer seg. Jeg syns det må være nokså begripelig egentlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 13:58   #71
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, sikkert, men du skriver også at du finner det ubegripelig at folk kan synes det ikke passer seg. Jeg syns det må være nokså begripelig egentlig.

Ja. Jeg er bare ærlig. Det er viktig for meg. Det betyr ikke at jeg ikke respekterer det. Jeg laget jo tråden av en grunn. Jeg ble oppriktig forbløffet over resultatene i pollen, faktisk. Hadde aldri forestilt meg det resultatet. Jeg må jo få kunne uttrykke at jeg ikke forstår det hvis det er det som er sannheten. Det betyr ikke at jeg gjør som jeg vil av den grunn. Det betyr heller ikke at jeg har problemer med å gjøre en endring.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 14:45   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kjenner at det var det ekstremt vanskelig å føle noe sterkt rundt, men for all del.

Edit: ordet kirkegård eller ikke, altså. Er det blitt støtende?

Det må vel ikke være støtende for at ord og begrep skal endres? Det skjer jo rett som det er at begrep foreldes, og erstattes med andre som er mer presise og tilpasset dagens bruk eller situasjon. En hel del gravplasser ligger jo slett ikke i nærheten av en kirke engang, bisettelsen foregår ofte i et annet seremonilokale enn i en kirke, og da blir det misvisende å kalle det kirkegård. Særlig når tilknytning til kirken ikke har noen betydning for hvem som gravlegges der.

Slik er det jo med mange ord. Nå heter det f.eks studiespesialisering, selv om jeg tviler på at ordet allmenfag på noe tidspunkt ble støtende.

Ellers har jeg ingen sterke synspunkt på spørsmålet i HI.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-11-19 kl 15:35.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 15:44   #73
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg tenker at om man krysser en kirkegård ( ) mens man jogger så senker man farten og går rolig gjennom. Å oppsøke kirkegården ( ) for å trene er noe jeg tenker er forbeholdt folk med diagnostiserte problemer med å forstå uskrevne samfunnsnormer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 15:45   #74
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tenker at om man krysser en kirkegård ( ) mens man jogger så senker man farten og går rolig gjennom. Å oppsøke kirkegården ( ) for å trene er noe jeg tenker er forbeholdt folk med diagnostiserte problemer med å forstå uskrevne samfunnsnormer.

Jøss.

Har du lest ordentlig gjennom innleggene?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 15:51   #75
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss.

Har du lest ordentlig gjennom innleggene?

Jepp.
Men jeg fikk sånn lyst til å hive ved på bålet

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 15:53   #76
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jepp.
Men jeg fikk sånn lyst til å hive ved på bålet

Jeg skal innrømme at hvis jeg ser for meg gravlunden utenfor den hvitmalte kirken i den lille bygda på indre Østlandet der slekten min bor, så føles det absurd å tenke på å jogge der. Da jeg skrev HI, kom jeg ikke engang på at det finnes slike gravlunder. Men det gjør det selvsagt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 15:56   #77
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skal innrømme at hvis jeg ser for meg gravlunden utenfor den hvitmalte kirken i den lille bygda på indre Østlandet der slekten min bor, så føles det absurd å tenke på å jogge der. Da jeg skrev HI, kom jeg ikke engang på at det finnes slike gravlunder. Men det gjør det selvsagt.

Og jeg så for meg folk i kondomdress jogge med dekk på slep, ta spensthopp og gjøre intervaller nettopp på slike kirkegårder. Absurd.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 16:14   #78
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Jeg stemte nei. Ikke fordi jeg hadde brydd meg veldig selv, men fordi jeg vet at enkelte synes gravlunder er forbeholdt de som vil besøke graver. Dersom man legger joggeruten innom en gravlund, kan man vel ta det litt roligere akkurat der; rusle i stedet for å pese av gårde?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 16:29   #79
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og jeg så for meg folk i kondomdress jogge med dekk på slep, ta spensthopp og gjøre intervaller nettopp på slike kirkegårder. Absurd.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-19, 16:36   #80
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å trene på gravlunden?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Dersom man legger joggeruten innom en gravlund, kan man vel ta det litt roligere akkurat der; rusle i stedet for å pese av gårde?

Jeg tenker faktisk også sånn. Bare at jeg nok til nå har tenkt at å jogge rolig et stykke fra gravene er nok.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no