Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 23:58   #101
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Mindre enn en uke (!!) etter at vi svingte oss i kostevalsen så satte vi igang igjen i dag. Valgte onsdagen for at ikke storebror skulle slippe så lett unna - vi var faktisk så effektive at jeg til og med fikk vasket vinduer!! :fremdeles i sjokk:

Flinke ungene mine - og mammaen var ikke verst hun heller

  Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 08:18   #102
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Har ryddet i Cd og bokhylle..


Og mannen tinte fryseren i går.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 11:12   #103
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Har fått brettet alle klærne og lagt de på plass.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 12:52   #104
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Er det et dårlig tegn at jeg overmannes av apati og dårlig samvittighet hver gang denne tråden dukker opp i kontrollpanelet mitt? Tror jammen jeg må avslutte abonnementet; det er så nedslående at alle som kaller seg "dårlige husmødre" er så mye flinkere enn meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 13:05   #105
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det et dårlig tegn at jeg overmannes av apati og dårlig samvittighet hver gang denne tråden dukker opp i kontrollpanelet mitt? Tror jammen jeg må avslutte abonnementet; det er så nedslående at alle som kaller seg "dårlige husmødre" er så mye flinkere enn meg.

Går det ikke litt opp og ned, da? Noen dager er jeg veldig flink (til meg å være...), mens andre dager (som i dag) sitter jeg i den ene sofaen og kikker på all klesvasken som ligger klar til bretting i den andre sofaen... Sand på gulvet er det også.

Men i morgen - _da_!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 13:11   #106
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Tror jammen jeg må avslutte abonnementet; det er så nedslående at alle som kaller seg "dårlige husmødre" er så mye flinkere enn meg.

Jeg er ikke, helt sikkert. Kanskje vi, for å ikke skremme hverandre, burde fortelle det hver dag vi ikke har gjort noe husarbeid også? Jeg gjorde f.eks. ikke noe husarbeid hverken i går eller i forgårs. Og det trengs sårt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 13:31   #107
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kanskje vi, for å ikke skremme hverandre, burde fortelle det hver dag vi ikke har gjort noe husarbeid også? Jeg gjorde f.eks. ikke noe husarbeid hverken i går eller i forgårs. Og det trengs sårt.

"Vedlikeholdstråd for ikke-fungerende husmødre"

Jeg er definitivt med.

Premiering av største hybelkaniner og høyeste oppvaskstabel da, eller? (Bildedokumentasjon kreves.)

Dette vil jo også i høyeste grad være til inspirasjon for de gode husmødrene! Jeg liker å få andre til å føle seg vel.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 15:02   #108
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg fatter ikke hvorfor porselen på badet, altså do og vask, absolutt skal være hvitt. Det med farge gjelder også dusjkabinettet. Hadde vært mye mer praktisk med lys gråmelert synes jeg, for da hadde jeg sluppet å få dårlig samvittighet hver gang jeg var på badet

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 15:08   #109
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

I dag har gubben kjørt ett tilhengerlass på dynga! Dette var skrot fra boden, og den er nå tom. Og vi som klager på dårlig lagringsplass...

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 15:15   #110
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg ventet besøk av en venninne med støv på hjernen. Så her er det ryddigere enn på lenge.
Det store kleskapet på soverommet er tømt og vasken sortert i skittentøyskurvene.

Det er jo en etasje jeg ikke har rukket over enda. Men mannen får sjokk når han kommer hjem etter 2 dager borte.

Venninnen ble syk så jeg må holde det ryddig til mandag. :FAT CHANCE:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 15:23   #111
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Jeg fatter ikke hvorfor porselen på badet, altså do og vask, absolutt skal være hvitt. Det med farge gjelder også dusjkabinettet. Hadde vært mye mer praktisk med lys gråmelert synes jeg, for da hadde jeg sluppet å få dårlig samvittighet hver gang jeg var på badet

Vi måtte bygge nytt bad pga. fuktskader. Jeg byttet fra hvite gulvfliser til mørke grå. Veeeldig praktisk. Vasker praktisk talt aldri gulvet på badet lengre...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 16:26   #112
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg har endelig fått tatt den enorme haugen med rent tøy som lå på badet nede. Med et så hadde ungene og vi voksne faktisk MASSE tøy i skapet også.
(nesten litt for mye)

Har også begynt på soverommet vårt.
Der alt blir kastet inn nå vi får litt overrraskende besøk (som melder fra litt frø de kommer vel og merke)
Nå ser vi faktisk gulvet for det meste der inne.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 18:37   #113
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ikke, helt sikkert. Kanskje vi, for å ikke skremme hverandre, burde fortelle det hver dag vi ikke har gjort noe husarbeid også? Jeg gjorde f.eks. ikke noe husarbeid hverken i går eller i forgårs. Og det trengs sårt.

Hehe, der skal jeg klare å bidra godt

  Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:30   #114
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg er veldig flink å skrive lister over alt jeg må og bør gjøre. Lurer egentlig på hvorfor jeg gjør det, det er nemlig temmelig nedslående. Jeg klarer jo aldri å gjøre alt som står på listene mine.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:33   #115
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Du burde heller begynne å skrive en liste over det du får gjort. Med store, glade bokstaver.

  Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:15   #116
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Hmmmm, jeg har selveste Himalaya ventende på meg i, over og vedsiden av skittentøyskurvene.

Samt at det kommer en sånn merkelig lukt fra kjøleskapet.

Men det er så skummelt i kjelleren.Vi har for tiden ikke lys der nede og det er så guffent å gå ned den lange trappen med skittentøyet med sånn halvdårlig hodelykt på hodet.

Men jeg burde vel.......

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 00:20   #117
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Hmmmm, jeg har selveste Himalaya ventende på meg i, over og vedsiden av skittentøyskurvene.

Samt at det kommer en sånn merkelig lukt fra kjøleskapet.

Men det er så skummelt i kjelleren.Vi har for tiden ikke lys der nede og det er så guffent å gå ned den lange trappen med skittentøyet med sånn halvdårlig hodelykt på hodet.

Men jeg burde vel.......


Monstrene ligger nok nedi skittentøyskurvene, tipper jeg

:slem :

  Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 00:34   #118
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg har ryddet og ordnet i stua idag, helt alene! bært sofaen ned Og den var tung ja, men jeg er jo så sterk

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 00:36   #119
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Jeg har ryddet og ordnet i stua idag, helt alene! bært sofaen ned Og den var tung ja, men jeg er jo så sterk

Du innlemmes herved i min personlige statistikk over små, men sterke damer

  Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 00:43   #120
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Du innlemmes herved i min personlige statistikk over små, men sterke damer

du och jag Mammatuss!

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no