Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Noen som er flink i LaTeX?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 22:19   #21
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som er flink i LaTeX?

Får ikke sjekket om dette stemmer, blir sånn i full fart:

Prøv å bruke en counter:
\renewcommand{\thefigure}{\thesection. \arabic{figure}}
\addtocounter{figure}{4}

..lenge siden jeg har brukt LaTeX gitt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 22:23   #22
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som er flink i Latex?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

GDet er jo kjekt at det er noen som tar "min" side.

Det er klart jeg tar din side! Alle som kan Tex er supertøffe i mine øyne.

På en kjapp googling fant jeg bl a dette: http://www.eng.cam.ac.uk/help/tpl/textprocessing/

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 22:28   #23
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som er flink i LaTeX?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Får ikke sjekket om dette stemmer, blir sånn i full fart:

Prøv å bruke en counter:
\renewcommand{\thefigure}{\thesection. \arabic{figure}}
\addtocounter{figure}{4}

..lenge siden jeg har brukt LaTeX gitt.

\addtocounter har jeg ikke prøvd før, skal prøve med en gang.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 22:33   #24
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som er flink i Latex?

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Det er klart jeg tar din side! Alle som kan Tex er supertøffe i mine øyne.

På en kjapp googling fant jeg bl a dette: http://www.eng.cam.ac.uk/help/tpl/textprocessing/

Takk for link, denne har jeg ikke vært inne på før, skal kikke nærmere på den i morga.
Kjenner LaTeX kodene går litt i kryss her.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 22:35   #25
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som er flink i LaTeX?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

\addtocounter har jeg ikke prøvd før, skal prøve med en gang.

Rettelse, skal prøve i morgen, remote desktop hang seg opp.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 22:41   #26
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som er flink i LaTeX?

Jeg blir alltid så imponert når noen kan noe jeg ikke har SNØRING på. Dette hadde jeg aldri hørt om en gang.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 22:42   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som er flink i LaTeX?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg vil gjerne lære hvordan jeg skal få numereringen på figurene til å følge kapitlene.
Altså "Figure 1.1, 1.2" neste kapitel eller section "Figure 2.1, 2.2"

Finnes det enda?
Bildenummerering var et problem også for 15 (!!femten! ) år siden da jeg dreiv med LaTeX

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 22:43   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som er flink i LaTeX?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Får ikke sjekket om dette stemmer, blir sånn i full fart:

Prøv å bruke en counter:
\renewcommand{\thefigure}{\thesection. \arabic{figure}}
\addtocounter{figure}{4}

..lenge siden jeg har brukt LaTeX gitt.

:mimre: (jeg pysa ut med Framemaker til hovedoppgaven i sin tid)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 07:51   #29
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som er flink i LaTeX?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

:mimre: (jeg pysa ut med Framemaker til hovedoppgaven i sin tid)

Enig, jeg ble også veldig nostalgisk nå ved tanke på den aller siste natten på datasalen over Latexkoden for å bli helt ferdig...

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 09:33   #30
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som er flink i LaTeX?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Finnes det enda?
Bildenummerering var et problem også for 15 (!!femten! ) år siden da jeg dreiv med LaTeX

Det er vel ikke et problem bare man kan koden.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 09:40   #31
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som er flink i LaTeX?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Får ikke sjekket om dette stemmer, blir sånn i full fart:

Prøv å bruke en counter:
\renewcommand{\thefigure}{\thesection. \arabic{figure}}
\addtocounter{figure}{4}

..lenge siden jeg har brukt LaTeX gitt.

Tusen takk Esme, du er suveren.
Dette fungerte utmerket, måtte bare sette inn -("antall figurer ovenfor") der du har satt 4 for å starte på 1 igjen.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 14:46   #32
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som er flink i LaTeX?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Tusen takk Esme, du er suveren.
Dette fungerte utmerket, måtte bare sette inn -("antall figurer ovenfor") der du har satt 4 for å starte på 1 igjen.

Kult! Jeg lurer bare på hvorfor jeg satte inn 4? Ren skrivefeil, jeg tenkte det skulle være 1 jeg. Men du fant det ut, smartepia!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no