Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du gravid, SKAL du ta abort!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-06, 19:39   #21
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

For å svare på spørsmålet: Det var ganske sikkert et utslag av panikk. Jeg kan skrive under på at jeg hadde fått panikk dersom min datter hadde blitt gravid i en alder av 15 år. Når det er sagt ville det i så fall vært råd, støtte og veiledning hun hadde hatt behov for - ikke avvisning og krav om abort. Hun er jo fremdeles mindreårig, tross alt.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 19:39   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Har dere to barket sammen nå? Jeg har lenge lurt på hvem som kom til å bryte sammen først hvis det skjedde. Det ble visst Skremmern.

Ja, jeg er myk som fløyell.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 20:28   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Jeg skjønner godt reaksjonen til moren din, selv om hun selvfølgelig var for bastant, men hun fikk vel helt totaltangst, noe mange hadde fått i tilsvarende situasjon. Jeg håper jeg ville være litt mer rolig, men jeg personlig hadde rådet min datter til abort. Det er jo heller ikke til å komme utenom at det ville krevd utrolig mye fra omgivelsene, ikke bare den unge jenta som blir mor. Og jeg anser en 15-åring for å ikke være istand til å ta en slik avgjørelse selv, og mener at mange i den alderen kunne finne på å få fixe ideer om en glorifisert hverdag med en liten baby. Mange har ikke begrep om hva det ville krevd.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 20:31   #24
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Har dere to barket sammen nå? Jeg har lenge lurt på hvem som kom til å bryte sammen først hvis det skjedde. Det ble visst Skremmern.


__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:53   #25
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Så nådeløst ble jeg behandlet som 17 åring, gravid...

Sitter her med min datter på snart 17 år

Jeg flyttet hjemmefra med en gang, og har klart meg selv siden.

Om min datter blir gravid i ung alder, vet jeg med sikkerhet at jeg aldri ville gjort det samme

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:03   #26
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Jeg har en datter på 14 år. Skulle hun blitt gravid i en alder av 15 år så hadde jeg aldri i verden hivd henne ut. Jeg hadde selvfølgelig ikke vært begeistret over situasjonen, men jeg ville støtte henne i de valgene hun tok. Så fikk vi ta det derfra....

Jeg har sett tilfeller der blivende mammaer har blitt kastet ut.... forferdelig å gjøre noe sånt mot sitt barn og barnebarn... Ingen kan rette opp noe sånt etterpå.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:08   #27
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Jeg regner med at det var panikken som snakket, da kan man lire av seg mye dumt man ønsker usagt senere. Men det er klart, om barnet ditt på 15 får barn, blir vel mange besteforeldre i praksis småbarnsforeldre igjen. Jeg har sett et par tilfeller hvor bestemor har fungert som mamma 2 (eller 1...) de første leveårene til barnebarnet, og det går ikke alltid så greit den dagen mor, far og barn skal flytte og fungere som en vanlig familie.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:09   #28
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Jeg vet ikke hva som sjokkerte meg mest her, at Skremmern gråter eller reaksjonen til Sitrons mor. Men panikk eller ei, jeg synes det er trist at hun klarer å få seg til å si noe sånt.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:13   #29
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

*tafser litt på Ryli for å trøste*

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:20   #30
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Du er eldre enn 15, eller?
I så fall føler jeg meg mye bedre allerede.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:34   #31
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg vet ikke hva som sjokkerte meg mest her, at Skremmern gråter eller reaksjonen til Sitrons mor. Men panikk eller ei, jeg synes det er trist at hun klarer å få seg til å si noe sånt.

Sitronens mamma er heldig som har Sitronen, for hvem andre enn Sitronen kunne forsvart henne på en så grasiøs måte.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 23:59   #32
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Du er eldre enn 15, eller?
I så fall føler jeg meg mye bedre allerede.

Sist jeg sjekket.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:22   #33
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Jaja, det er tidlige dager ennå, forhåpentligvis kommer tanta før du vet ord av det

Jeg forstår godt at moren din er fortvilet, oppgitt og sint. Man vil jo det beste for sine barn, og antakeligvis tror hun det beste er abort, og at søsteren trenger en ekstra puff i den retningen. Hvis søsteren din får barnet og skal bo hjemme er det ikke tvil om at endel ansvar og babyomsorg kommer til å falle på din mor, og det er vel en ærlig sak om din mor ikke har lyst til å bli "deltidsmamma" igjen.

Når det er sagt: det er vel ikke den beste måten å håndtere saken på. Ideelt sett burde hun ha hjulpet din søster med å ta dette (eventuelle) valget ved å legge frem fordeler og ulemper for alle alternativer, slik at søsteren din kan ta valget på best mulig grunnlag på egen hånd. Slik det er nå virker det ikke som om din mor er helt der ennå. Du får vurdere om din mor trenger noen å snakke med om SINE følelser og SIN eventuelle situasjon - og kanskje få rase fra seg mot deg (Hvis dere har et slikt forhold, selvsagt)

Men å kreve at hun flytter ut? Den er drøy. Det er jo bare snakk om et par år uansett. Hvis hun gjør alvor av en slik trussel er det jo bare trist.

Og hvis hun ikke er gravid: nevn for din mor at hvis hun virkelig har så mye imot å bli bestemor, så får hun hoste opp noen p-piller til jenten.


Avsporing: Duell mellom Sitron og Skremmern. Hvorfor har vi ikke hatt dette før? Det er jo bare knall!

Sitat:

In the left corner, in bright yellow, it's Sitron with her acid tounge. And in the right corner, in a very very dark cloth hiding a very, very dark mindset, Skremmern! Are you ready!?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:38   #34
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Uff da. Hørtes ut som et lite anfall av panikk fra moren din sin side. Omtrent like uklokt som å si at ”dersom du er gravid så SKAL du beholde barnet”. Det har ikke noe med den potensielle barnefaren å gjøre også, da? Det er jo ikke alltid foreldre håper man skal fortsette å være sammen med kjæresten man har når man er 15. (Jeg vet at min far pustet lettet ut da det ble slutt med ungdomskjæresten min, noe jeg først har hørt i etterkant, vel og merke.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 12:37   #35
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Jeg kan forstå panikken. men jeg ville aldri klart å si til min datter at hun skulle tatt abort hvis hun hadde vært gravid.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 08-11-06 kl 21:13.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 12:45   #36
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 16:04   #37
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Man vet jo aldri hva man sier i et anfall av panikk....

Men pr i dag så sier jeg at jeg skal aldri abort eller kaste på dør eller på annen måte gjøre livet vanskelig for mitt barn om hun blir gravid om en 10 års tid!!!

Hvor ille er det EGENTLIG??

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 16:10   #38
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

For en underholdende tråd, dog med et delikat innhold.

Sitrons mamma SA en horribel ting, hun ER ikke horribel av den grunn. Det er en vesentlig forskjell.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 18:55   #39
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Hun blir kanskje ikke helt horribel før hun faktisk kaster jentungen på dør.




Og jeg hadde selvfølgelig vunnet over Sitronen. Noe annet skulle tatt seg ut.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 19:07   #40
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Er du gravid, SKAL du ta abort!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hun blir kanskje ikke helt horribel før hun faktisk kaster jentungen på dør.




Og jeg hadde selvfølgelig vunnet over Sitronen. Noe annet skulle tatt seg ut.

Tviler litt på det, men melder meg fivillig som tilskuer


Ellers så er det da ikke så uvanlig å lire av seg litt av hvert i affekt. Får bare håpe hun besinner seg om så skulle være, og det gjør vel de fleste. Er vel ikke akkurat lett å plutselig se de årene du skulle slappe av og tenke litt mer på deg selv og dine behov gå i revy.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no