Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Jeg har funnet en mobil

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-12, 21:39   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har funnet en mobil

Jupps. Jeg fant en mobil i kveld. Den lå alene ute i mørket og regnet.
Tenkte jeg skulle ringe en av de på telefonlista, men den er selvfølgelig sperret og man må tegne inn et mønster før den går opp.

Så da utgikk det. Jeg har hatt den nå i et par timer, og venter på at noen skal ringe til telefonen. Men ingenting skjer. Det er plenty av batteri på den, og vi har lader som passer.

Men hva gjør jeg nå? Hvis ingen ringer vil jeg ikke få gitt den tilbake til eieren. Hva gjør man når man finner en telefon sånn?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:40   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Leverer den til politiet eller setter inn en annonse i avisen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:40   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Leverer den til politiet?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:40   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Politiet?
Det er jo ganske stor mulighet for at noen etterhvert prøver å ringe.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:40   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Leverer den til politiet eller setter inn en annonse i avisen.

Eller det.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:41   #6
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Da jeg fant en mobil her i boligstrøket la både jeg og mannen det ut på fb. Tok ikke lange tiden før eieren ble oppsporet. Han hadde ikke lagt merke til det engang.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:43   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Nå er ikke mobilen funnet her hvor vi bor. Vi var på kamp med snuppa, men jeg jobber ikke så langt unna. Derfor tok jeg den like godt med meg hjem. Jeg vet jo at jeg skal den veien i morgen.

FB kanskje ja? Hm. Verdt å sjekke ut. Tenkte så klart på politiet også om eieren ikke melder seg. Jeg tror dog at sjansen er større for å få gitt den tilbake til eieren selv. Eller gidder faktisk politiet å gjøre noe som helst med slike ting?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:45   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Jeg tror jeg ville ventet til noen ringer. Hadde det vært min telefon kan det jo selvsagt ta noen dager da, men...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:55   #9
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Politiet gjør ikke noe særlig nei, bortsett fra å ha den i hittegodsen hvis noen kommer og etterlyser den.
Jeg ville gjort som du gjør, hatt den hjemme og ventet på at noen skulle ringe. Og passet på at den ikke går tom for strøm.
Og kanskje satt opp lapp på butikkene i nærheten av der du fant den?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:58   #10
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Sjekker sim-kort å finner mobilopperatør, ringer operatør og leser opp simkort nr.

Da kan man finne eier via nr og adresse

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 21:58   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Nå er ikke mobilen funnet her hvor vi bor. Vi var på kamp med snuppa, men jeg jobber ikke så langt unna. Derfor tok jeg den like godt med meg hjem. Jeg vet jo at jeg skal den veien i morgen.

FB kanskje ja? Hm. Verdt å sjekke ut. Tenkte så klart på politiet også om eieren ikke melder seg. Jeg tror dog at sjansen er større for å få gitt den tilbake til eieren selv. Eller gidder faktisk politiet å gjøre noe som helst med slike ting?

Om de gjør så mye vet jeg ikke, men om jeg hadde mistet noe så hadde jeg jo spurt der tilslutt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 22:11   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Jeg hadde puttet den i en lader og beholdt den litt til. Hvis ingen ringte i løpet av morgendagen ville jeg gitt den til politiet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 22:18   #13
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Ok. Takk for svar dere.

Jeg beholder den litt til. Avventer og ser om noen ringer. Det er satt på alarm i morgen tidlig halv ni. Spent på om jeg klarer å slå av den når den ringer.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 22:26   #14
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Sjekker sim-kort å finner mobilopperatør, ringer operatør og leser opp simkort nr.

Da kan man finne eier via nr og adresse



Hvis du tar ut simkort og ringer leverandør får du muligens kontaktdetaljer eller de gir beskjed til lykkelig eier for deg. BTDT.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 22:29   #15
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Men om jeg tar ut simkortet så mister jeg muligheten til å motta samtaler fra en frustrert eier. Eller venner av eieren.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 22:29   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Du klarer ikke å se mønsteret hvis du holder telefonen på skrå bort fra deg?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 22:32   #17
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Du klarer ikke å se mønsteret hvis du holder telefonen på skrå bort fra deg?

Takk for tips, men nei. Det går ikke. Det fyker streker i mange farger hit og dit, så det er ikke mulig å skjønne noe av.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 22:35   #18
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Om jeg hadde mistet telefonen min ville noe av det første jeg hadde gjort vært å finne noen med en tlf jeg kunne låne for å prøve å ringe den. Rart om den ikke gir lyd i fra seg i løpet av kvelden.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-12, 23:06   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Om jeg hadde mistet telefonen min ville noe av det første jeg hadde gjort vært å finne noen med en tlf jeg kunne låne for å prøve å ringe den. Rart om den ikke gir lyd i fra seg i løpet av kvelden.

Ja, sant! Jeg ville også ringt, og håpet at noen ville svare meg og forklare hvordan jeg kunne få tilbake telefonen min.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-12, 07:37   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har funnet en mobil

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg fant en mobil i kveld. Den lå alene ute i mørket og regnet.

Still den ut mot betaling. Ikke mange mobiltelefoner som kan regne.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no