Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du potteplanter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 15:17   #41
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg har en del potteplanter, men ikke i samme grad som før jeg fikk barn.
Når ungene blir større, tror jeg at jeg skal gjenoppta min gartnerhobby. Da skal jeg ha flotte blomster på balkongen om sommeren også.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 16:51   #42
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Vi har noen få, men de pleier ikke å leve så veldig lenge her i huset. Mannen har en orkide som han pleier med mye omhu, og den er i ferd med å blomstre for tredje gang nå, og han er stolt som en hane.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 17:23   #43
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg har, men de dør fra meg.
Jeg er en dårlig potteplantemor!

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:08   #44
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du potteplanter?

En stk. orkidé og en stk. gummiplante. Orkidéen har forøvrig levd og blomstret i 3 hele uker allerede! Jeg skal prøve å holde den i live så lenge jeg kan. Jeg satser på en eller to planter til etterhvert. Det er bra for innelufta.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 18:16   #45
komo
Aktiv
 
komo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 112
komo er litt kul
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Her hos oss er det en orkide i ny og ne, men ellers er jeg ikke glad i potteplanter. Sikkert noe med det at de ikke er glad i meg heller

Men er ikke så veldig begeistret heller, husker 90 tallet med leil overfylt med grønt, huff.

Men har alltid avskårne blomster, akkurat nå faktisk dilla på rosa nellikker .

komo

__________________
100% Naturlig
komo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:41   #46
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Ja, jeg elsker blomster. Eller grønnplanter da.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:08   #47
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Nå har jeg en!

I går fikk jeg en schwææær orkidé av fetteren til samboeren, som er i byen på kurs og derfor overnattet hos oss noen netter. Den er kjempeflott! Håper jeg får den til å vare en liten stund i allefall ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 11:01   #48
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Lillemy: si fra hvis du trenger råd.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 15:29   #49
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg trenger råd.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 20:01   #50
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Som en fortsettelse på kishas tråd lurer jeg på dette. Jeg har nemlig ikke det heller. Bare i korte perioder etter at noen gir det til meg i gave, også dør de. Jeg er helt håpløs med planter og klarer ikke å holde liv i dem.

Samme her

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 20:02   #51
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg trenger råd.

Orkide er en nydelig plante/blomst.
Mine bare dør, selv om de visstnok skal være noe av det enkleste

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 20:04   #52
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Vi har en basilikum i kjøkkenvinduet. Det er den eneste planten vi har i potte for tiden.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 20:12   #53
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Magicas orkidéstell:

- vann en gang i uken, i kjøkkenvasken, skyll godt og lenge, og la den renne helt av før du setter den i potta (vi snakker halvtime, eller noe slikt)

- sett den gjerne i vinduet, men hvertfall et lyst sted hvis du ikke har vinduskarm

- den skal IKKE STÅ I TREKK. Dette inkluderer både kald og varm(eovn)trekk

- når den blomstrer av kan du enten klippe stengelen helt ned, eller vente og se hvor mye som visner og klippe av etter det

PS: det fins mange kloke koner ang. dette. Men mine orkideer kommer alltid igjen og er veldig fine.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:34   #54
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Vi har to potteplanter. En fredslilje som er maange år gammel og en annen hardfør sak som vi har hatt i 1-2 år.

Pleier av og til å kjøpe en potteplante med blomster for å live litt opp i stua, men den kastes når den er avblomstret ( noe som dessverre skjer veldig fort).

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:40   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg kjøper orkideer med jevne mellomrom, og de står gjerne et par måneder. De kastes når de blomstrer av.

Og så har vi en potteplante vi fikk i gave en gang, som vi ikke har klart å kverke enda.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:18   #56
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Har noen innimellom, men de trives så dårlig hos meg.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:23   #57
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg har planter, den eldste har jeg hatt siden 1991 da jeg flyttet hjemmefra. Kravstore planter dør hos meg, de hardføre overlever. Det hender jeg potter dem om så de kan vokse.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 22:46   #58
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Ingen potteplanter. Kjøper avskårne blomster, for de skal dø etter kort tid uansett.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no