Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Smarttelefon med kontantkort?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-12, 00:27   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Smarttelefon med kontantkort?

Ja, går det an, eller får de ikke utnyttet telefonen da, jeg tenker på app'er og spill og slik? For det er vel kanskje mye dyrere å surfe med kontantkort selvfølgelig.

Min tanke var at han kanskje skal få telefon (Samsung Galaxy Y tror jeg)til jul, men at han kun får lov til å surfe på wifi her hjemme og ikke bruke abbonnementet til det i det hele tatt. Er det en mulighet?

Ja, som dere skjønner har jeg ikke smart-telefon, og er helt grønn på dette området, men for min sønn på 10 så er det visst det eneste han ønsker seg til jul.

Vil den fungere som mp3-spiller i tillegg også, for det sto visst også på ønskelisten forresten.

Andre tips, ting jeg må tenke på eller andre mobiler som kan vurderes? Denne var nemlig den billigste jeg fant som fylte kriteriet touchtelefon som er kul.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 00:36   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Guttungen vår har hatt smart-telefon med kontantkort. En SE x10 mini, med kontantkort fra Netcom. Funket greit det.

Nå kjøpte vi Iphone til han, og da måtte det bli abb. på han. Her er jeg noe usikker på om det måtte bli slik, eller om det "bare" var et spørsmål om pris. Han surfer uansett bare her hjemme. mobilnettet er slått av på telefonen hans, og han må spørre før han slår det på. Funker ennå i hvertfall, og han har abb med 400 mb fri databruk da.

Og bruken av mobildata kontrolleres jevnlig av oss, via Netcom sine sider.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 07:52   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Både mannen og Storesøster har smarttelefon med kontantkort. De bruker ikke mobildata, kun wifi.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 07:54   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Storesøster har smartphone med kontantkort. Hun får ikke bruke den til surfing og har skrudd av mobildata hele tiden. Funker fin-fint.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 08:21   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Min har iphone med kontantkort, bruker bare WiFi. Det går helt fint. Vi har skrudd av mobildata hos Telenor (vi bare ringte og ba om at det ble slått av). Hun har ikke spurt om at det blir skrudd på, så tror ikke det er noe stort savn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 08:31   #6
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Jeg foretrekker Talkmore. Den fylles en gang i måneden, har greit med datatrafikk m.m. og det er enkelt å logge inn på siden for å f.eks. sperre visse tjenester m.m. Og det beste er selvsagt at man ikke får brukt penger man ikke har. Det må fylles på først.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 08:59   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Poden har smarttelefon med kontantkort og det funker fin-fint.

Eneste aberet er at vi har skrudd av muligheten for å surfe utenfor hjemmet etter at kortet ble tømt for 200 kroner på en ettermiddag. Han vet ikke helt hvordan (var hos en kompis og spurte om foreldrene kunne gi han tilgang til hjemmenettet, og så har muligens de misforstått og dermed har han surfet på kortet). Nå får han ikke får tatt i mot mms.
Mulig at vi bare må sjekke enda bedre altså, og at er innstillinger vi ikke har fått med oss.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:22   #8
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Eldste har Samsung Galaxy Y og kontantkort. Mobilsurfing er begrenset til hjemmenettet siden pakkedata er avslått.

Men hun får heller ikke sendt eller motta mms, verken med eller uten pakkedata på. Men hun savner det ikke.

Hun har litt musikk liggende på telefonen som hun hører på. Hun ønsker seg Spotify, men jeg tygger litt på den ennå.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:28   #9
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Hun har litt musikk liggende på telefonen som hun hører på. Hun ønsker seg Spotify, men jeg tygger litt på den ennå.

Jeg har Wimp som jeg bruker selv. Storesøster sin telefon er autorisert for offline-bruk på min konto, så hun laster ned musikk til telefonen sin og bruker Wimp offline. Hun må være online når hun laster ned så da får ikke jeg brukt onlinekontoen min, men det er begrenset hvor mye tid det tar og hvor ofte hun gjør det.
Wimp tillater tre offline-devices i tillegg til en online. Jeg vil tro at Spotify har noe tilsvarende.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:30   #10
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Hm, jeg får undersøke litt mer. Både mannen og jeg har Spotify, så kanskje det finnes en lur løsning.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 12:29   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Eldste har smarttelefon og kontantkort. Det er bare trådløst nett som brukes til surfing. Vi pleier å få passord hvis vi er på besøk hos noen andre som har trådløst nett.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 13:55   #12
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

De to eldste mine, 12 og 14 år, får bare surfe på wi-fi, de har abonnement - men uten særlig mange mb data. Fungerer strålende, og inntil de klager på det så kommer ikke jeg til å foreta meg noe som helst.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 15:45   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Problemet med å slå av mobildata er vel at man gjerne også da mister muligheten til å motta MMS?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 22:54   #14
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smarttelefon med kontantkort?

Dette høres jo helt suverent ut for min sønn, han har ikke en tlf som kan sende og motta mms pr i dag, så det tror jeg ikke han kommer til å merke stort til.

Han har en (dårlig) mp3-spiller til lydbøker og ønsker seg også dette, men er funksjonaliteten på telefonen slik at det går greit å høre lydbøker tro, og gjenoppta avspillingen der man var sist?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no