Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-12, 20:40   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg kjenner ikke akkurat mange med barn som ikke er oppe før 9 i helgene, så jeg synes vel det blir litt snevert å mislike konseptet bare fordi man selv er en av de (utrolig få) heldige som ikke er det.
Jeg kan jo kanskje forstå at 0930 er tidlig for noen, men 11 er jo midt på dagen.

Idag har storebror vært i bursdag fra 1230 til 1430, og det er jo en helt håpløs tid, ødelegger absolutt hele dagen.

Det er bare en av mine unger som er oppe før 9, og det affiserer uansett ikke oss voksne. De klarer seg uten oss på morgenkvisten. Og jeg setter umåtelig pris på å få sove ut i helgene.

På den annen side synes jeg bursdag midt på dagen spiser hele fridagen, så det er kanskje greit nok å starte tidlig? Bare ikke alle bursdager blir frokostbursdager, men det gjør det jo ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 21:19   #22
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Millact: der finst ferdige posar med mix til glutenfrie vafler. Du kan også kjøpe ein pose vanlig glutenfritt mjøl, og lage pannekaker/ vafler sånn som du alltid har laga dei, men bytte ut til glutenfritt. Da steiker du først dei glutenfrie kakene ( lagar ei lita røre), og så steiker du med gluten til dei andre.

Du kan sjølvsagt lage glutenfritt til alle, men det er unødvendig dyrt.

Det er også ok å be barnet med cøliaki å ta med eigne rundstykker - berre ta kontakt med foreldra. Det er stor forskjell på glutenfrie rundstykker, så da kan barnet ta med det som fell mest i smak. Slike rundstykker er også veldig dyre, så eg syns det er litt leit når andre kjøper inn... Vi med cøliaki i familien får jo støtte for kostholdet

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 21:32   #23
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Frokostbursdsg synes jeg høres pyton ut. Jeg ville reageert negativt som forelder. Selv om apan ikke kjenner mange som ikke er oppe tidlig i helgene, er jeg helt sikker på at jeg og Tjorven ikke er alene om å ville ta livet med ro om morgenen. Ungene her står opp, men ikke vi!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 21:39   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

På den annen side synes jeg bursdag midt på dagen spiser hele fridagen, så det er kanskje greit nok å starte tidlig? Bare ikke alle bursdager blir frokostbursdager, men det gjør det jo ikke.

Ja, jeg er ikke akkurat klar for å frakte poden ut av huset 0930 hver helg jeg heller, men det er jo ingen fare for at alle slår seg på dette konseptet. Dersom man blir bedt i 1 slik i halvåret, bør man vel greie å leve med det, mener jeg.
Når barnet når en viss alder, klarer det vel å frakte seg i bursdagen selv i de fleste tilfeller.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 21:43   #25
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Frokostbursdsg synes jeg høres pyton ut. Jeg ville reageert negativt som forelder. Selv om apan ikke kjenner mange som ikke er oppe tidlig i helgene, er jeg helt sikker på at jeg og Tjorven ikke er alene om å ville ta livet med ro om morgenen. Ungene her står opp, men ikke vi!

Hoho, jeg hadde mislikt det! Som mor til bursdagsgjest skulle jeg så absolutt klart å frakte ungen av gårde (med mye møye og besvær), men som arrangør hadde jeg regelrett dødd. Men folk er jo veldig forskjellige, en i barselgruppen min hadde alltid nybakte rundstykker klare før 07.30 hver eneste helg. På det tidspunktet var vi alltid i koma, men det var jo fint å komme til ferdig frokost på hytteturer.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 21:51   #26
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hoho, jeg hadde mislikt det! Som mor til bursdagsgjest skulle jeg så absolutt klart å frakte ungen av gårde (med mye møye og besvær), men som arrangør hadde jeg regelrett dødd.

Jeg antar man ikke velger å arrangere en frokostbursdag hvis man ikke orker tanken .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 21:54   #27
Stripete ullsokk
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 9
Stripete ullsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Frokost bursdag hørtes jo kjempe kult ut! Her er det tradisjonell bursdager, ikkje mye sprell hehe

Stripete ullsokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 22:06   #28
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg antar man ikke velger å arrangere en frokostbursdag hvis man ikke orker tanken .

Jepp. Så mitt svar er at det er opp til deg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 09:22   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Frokostbursdsg synes jeg høres pyton ut. Jeg ville reageert negativt som forelder. Selv om apan ikke kjenner mange som ikke er oppe tidlig i helgene, er jeg helt sikker på at jeg og Tjorven ikke er alene om å ville ta livet med ro om morgenen. Ungene her står opp, men ikke vi!

Kl 11 hadde vært det tidligste tidspunktet. Det klarer da de fleste med barn, eller? Det er slik min niese sine venner har hatt det, 11-13. Da er det enda mye igjen av dagen etterpå til andre ting. Men vi får nå se hva det blir til.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 09:25   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg kjenner ikke akkurat mange med barn som ikke er oppe før 9 i helgene, så jeg synes vel det blir litt snevert å mislike konseptet bare fordi man selv er en av de (utrolig få) heldige som ikke er det.
Jeg kan jo kanskje forstå at 0930 er tidlig for noen, men 11 er jo midt på dagen.

Idag har storebror vært i bursdag fra 1230 til 1430, og det er jo en helt håpløs tid, ødelegger absolutt hele dagen.

Tror heller ikke jeg kjenner mange barn som sover lenger enn 9 i alle fall, ei heller det egentlig.

Jentene i klassen bor i kort avstand fra oss, type 3 minutter med bil, så jeg tror de fleste hadde klart det og ikke reagert negativt. Jeg, personlig, synes det er mye mer stress med bursdag rett etter arbeidstid en hverdag.

Min svigerinne fortalte forøvrig at barna elsker frokostbursdager, fordi det er litt annerledes og det er stas å gå i bursdag i pysj, gjerne med kosedyr med seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 09:38   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Jeg er stor fan av å sove om morgenen, men jeg syns nå frokostbursdag høres hyggelig ut likevel, jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 09:39   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Vi er veldig trege i helgene, så vi foretrekker bursdager etter 12 i alle fall.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 09:40   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

11 er ikke midt på dagen her hos oss. Da spiser vi gjerne frokost. Gutta er jo tidlig oppe, men mannen og jeg sover ofte lenge.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 09:52   #34
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Frokostbursdag hørtes koselig ut, vi har en gutt som sover lenge. men vi hadde fint klart å vekke han å få han opp til en sånn bursdag.Det er jo ikke snakk om hver helg akkurat.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 09:56   #35
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Jeg synes frokostbursdag høres så gøy ut at jeg kunne vurdert å feire min kommende 29 årsdag slik. Med venninner, uten barn, lang frokost og kjæling med kaffemaskinen. Da kunne jeg latt ungene sove borte, dekket bordet dagen før og bare nytt. *drømmer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:31   #36
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg synes frokostbursdag høres så gøy ut at jeg kunne vurdert å feire min kommende 29 årsdag slik. Med venninner, uten barn, lang frokost og kjæling med kaffemaskinen. Da kunne jeg latt ungene sove borte, dekket bordet dagen før og bare nytt. *drømmer*

Helt enig! Tror jeg også skal tenke på et sånt konsept på min 29årsdag. Men nå er jo det lenge til jeg blir 29, såe......

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 23:15   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

I fjor var det 50-tallsparty, dvs. hamburgere, chips og milkshake m/Grease på skjermen og popcorn som godis.

Er Grease OK for 5. klassinger? De fleste er altså 10 år. Jeg elsker filmen......

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 00:09   #38
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Vi har gjort dette et par ganger, stor suksess. Fra 11-13 er genialt. Jeg må stå opp litt tidligere enn vanlig, men møter til gjengjeld de besøkende i pysj og morgenkåpe. Vi har hatt rundstykker, frokostblanding, masse pålegg og spesielt populært er sjokoladepålegg. Og barna er ute av huset og vi har hele resten av dagen foran oss! Har da ofte tatt familiebursdag samme dag så er alt unnagjort på en dag, kun en runde med kakebaking. Har bare mottatt positive tilbakemeldinger på disse bursdagene i hvert fall. Men det er vel kanskje ingen som vil innrømme det om de er misfornøyd med tidspunktet? Jeg synes 17.30-19.30 på ukedager er ti ganger verre, ødelegges av fritidsaktiviteter for gjestene, får hypre unger som ikke får sove før skoledag og lekser som ikke rekker å bli gjort ferdig...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 00:24   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Frokostbursdsg synes jeg høres pyton ut. Jeg ville reageert negativt som forelder. Selv om apan ikke kjenner mange som ikke er oppe tidlig i helgene, er jeg helt sikker på at jeg og Tjorven ikke er alene om å ville ta livet med ro om morgenen. Ungene her står opp, men ikke vi!

Det er alltid noen som er negative, uansett hvilken løsning man velger. Om man har det på ettermiddag i uka blir det for travelt, om man har det i helga blir HELE (faktisk!) helga ødelagt, fordi alle familieplaner visstnok går i vasken. Har man det tidlig, slik at familieplaner skal kunne realiseres utover dagen blir noen sure fordi de hadde ønsket å sove lenge. Noen hater utkledning, noen hater utebursdag, noen hater alltid ett eller annet med det man velger å gjøre. Min tilnærming når vi lager selskap er å gjøre det slik som det passer for oss, så for de som synes det er pyton bare leve med å bli plaget med å bli invitert. Og når vi får invitasjoner velger jeg å fokusere på hvor positivt det er, og passer det ikke for meg, og mine planer, så er det mitt problem. Selvsagt synes jeg også det er deilig å sove lenge om morgenen i helgene, og jeg elsker lange familiefrokoster. Men jeg tåler godt å ofre dette en sjelden gang.

Uansett, til HI. Vi har hatt frokost- og pysjamasbursdag med 22 barn, og det var særdeles vellykket. Vi hadde det til og med enda tidligere, vi hadde det fra 10-12. Dekket på frokostbuffet utover kjøkkenøya, med rundstykker (de har også glutenfrie i frysedisken), frokostblandinger, godt pålegg, eggerøre, sjokomelk (veldig populært!), juice m.m., og mannen stod ved blenderen med diverse frukt, juice og yoghurt, og lot ungene lage smoothie etter eget ønske.

Nå vet jeg ikke om det er eldste eller yngste din det gjelder, og hva som passer, men her (7-årsdag) oppfordret vi barna til å ha med favorittkosedyret sitt, også hadde vi bamsesykehus. Dekket sofaen med hvitt laken og hengte røde kors-skilt på veggen bak. Satte fram en kurv med diverse bandasjer, plaster, kompresser, engangssprøyter, bomull, og diverse, så kjøpte jeg små engangs shotglass på Nille, som jeg limte på små hvite etiketter med navnet til bursdagsgjestene på, og fylte disse med tictac og satte på et brett, som medisin. Tenkte det var noe som noen av barna (særlig jentene kanskje), kunne holde seg aktivisert med, og greit for de litt tilbakeholdne å ha noe sånt å fokusere på om det ble for voldsomt rundt. Men det var oppsiktsvekkende populært, selv de villeste guttene, som først bare løp rundt og kastet kosedyra sine opp i lufta, landet til slutt på dette, og var etter hvert de ivrigste av alle til å bandasjere, plastre, vaksinere og medisinere kosedyra sine. Mange hadde ikke engang tid til å komme og spise kake, når jeg gjorde om frokostbordet til kakebord mens de var opptatt med bamsene. Etterpå sendte jeg alle ned i kjellerstua, der jeg satte på en rekke med Tom&Jerry-filmer (vi har projektor og lerret der nede), og hadde lagt masse madrasser, puter, Fatboy etc utover gulvet, så fikk de hver sin pose popcorn. I popcornet hadde jeg gjemt en liten plastfigur til hver (kjøpte et spann med små reptiler og amfibier på lekebutikk), og det var veldig stas. Hadde ikke godteposer ut over disse og "medisinen" på sykehuset. For de som ikke hadde ro på seg til å se film organiserte jeg putekrig på bom i stua. Storesøstra til bursdagsbarna (turner) har en treningsbom, en sånn som ligger helt nede på gulvet, og opplegget var at to barn stod mot hverandre med hver sin pute, også var det om å gjøre å banke løs på hverandre til en falt ned. Den som stod igjen ble utfordret av nestemann i køa.

Dette var en bursdag det ble snakket om i lang tid etterpå, det fikk ord på seg for å være "beste bursdagen", og flere andre sa at sånn bursdag ville de også ha, og flere har hatt frokostbursdag senere.

Når det gjelder holdningen til foreldrene så fikk jeg så utrolig mange positive tilbakemeldinger på hvor smart det var, og hvor flott det var å ha så mye igjen av dagen til å gjøre andre ting på, og at det hadde de ikke tenkt på, men det skulle de jammen vurdere til neste gang etc, at de som eventuelt måtte synes det var pyton uansett må ha vært i et klart mindretall (selv om disse selvsagt holdt det for seg selv). Andre fordeler er at barna er utrolig mye roligere og greiere, og mer opplagte på morgenen enn om kvelden, de spiste godt av maten, og det var lite herjing sammenlignet med andre bursdager vi har hatt. Jeg heller også mot at dette var beste bursdagen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-01-16 kl 10:16.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 09:51   #40
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pysjamasbursdag/frokostbursdag?

Vi hadde også frokostbursdag for 9 åringen vår i fjor. Kjempegøy! Kjøpte Smoothiebeger på Staples, hadde pannekaker, rundstykker og godt pålegg. Om bursdagsbarnet vil gjentar vi gjerne den type feiring!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no