Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Ridetur - bekledning

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-20, 20:10   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Ridetur - bekledning

Jeg vurderer å melde meg på en ridetur på islandshest, og lurer på hva jeg skal ha på meg. Jeg hadde hest og alt av rideutstyr for ca 100 år siden, men har ikke behold noe av det. Jeg kommer nok ikke til å bli en veldig aktiv rytter så jeg har ikke lyst til å investere masse penger i utstyr.

Hva slags klær og sko kan man bruke som man allerede har, eller kan kjøpe til en billig penge? Forhåpentligvis går det an å låne hjelm på ridesenteret, eller kanskje det ikke går på grunn av Korona?

Finn er jo en mulighet, men det er ikke så lett å få tak i ridestøvler/sko str. 41/42 der.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 20:13   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Du kan jo ha på deg hva som helst, bare husk at det blir fort kaldt og at du bør ha sko med hæl. Selv da jeg hadde hest, foretrakk jeg helt vanlige turbukser og ullundertøy.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 20:19   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Turbukse var lurt. Har en som kan egne seg. Sko med hæl er det verre med så jeg blir nok nødt til å kjøpe et eller annet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 20:26   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Sko med hæl er det viktigste tenker jeg. De fleste som driver utleie av hest har som oftest hjelm ofte sikkerhetsvest til låns.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 21:34   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Ikke det du spør om, men har du tenkt over hvordan hoftene dine vil reagere på å sitte på en hest?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 21:43   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ikke det du spør om, men har du tenkt over hvordan hoftene dine vil reagere på å sitte på en hest?

Jeg mener å ha hørt at man anbefaler riding til folk som har enkelte typer problemer med hofter. For eksempel er det jo slik at hvis hofteleddsdysplasi oppdages hos en baby, så bruker man å behandle dette med Frejkas pute, hvor babyens lår holdes fra hverandre i en posisjon som er ganske mye videre enn det man får på en hest.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 21:58   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Jeg har ridesko i str 40 som du kunne fått lånt, men det er kanskje litt lite ?
Ellers kan du bruke vanlige støvler med hæl om du har det.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 22:00   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ikke det du spør om, men har du tenkt over hvordan hoftene dine vil reagere på å sitte på en hest?


Det har jeg ikke tenkt på faktisk, men jeg aner ikke. Det finner jeg jo ut av ved å prøve. Det er forøvrig gange på flat mark jeg får vondt av så jeg tror riding vil gå bra.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 22:02   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg har ridesko i str 40 som du kunne fått lånt, men det er kanskje litt lite ?
Ellers kan du bruke vanlige støvler med hæl om du har det.


Jeg bruker str. 41-42 så med mindre de er veldig store i størrelsen blir det nok litt trangt. Men tusen takk for tilbudet!
Angrer på at jeg kvittet meg med alt utstyret jeg hadde.
Hva slags sko kan egne seg til riding da? Lave gummistøvler? Man får jo kjøpt ridesko til noen hundrelapper, men det hadde jo vært mer praktisk med noen jeg kan bruke ellers og.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 22:20   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Gode hansker (ikke for glatte) er kjekt. En bukse som ikke gnager for mye kan være lurt, men ellers har jeg brukt vanlig turtøy og fjellstøvler med hæl. Vindtett utenpå og litt lag på lag + buff til hodet/halsen hvis det har vært kaldt. Hvis man ikke rir veldig aktivt, kan det bli litt kjølig.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 22:44   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Jeg synes ikke fjellstøvlene mine har så mye til hæl, men det er kanskje nok?
Har disse

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 23:13   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Jeg ville brukt fjellstøvlene. Jeg har nesten like og de er stive og har hæl. Bedre enn joggesko.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-20, 23:45   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Bruk en bukse som ikke gnager i skrittet. Hvertfall ikke jeans. Jeg ville valgt treningstights.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-20, 23:08   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ridetur - bekledning

Hvis du skal ri langt så er bukse uten søm på innsiden av låret det beste. Den sømmen kan lage skikkelig gnagsår om du skal ri lenge. På en kortere tur går det nok greit.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no