Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Drivhus som tåler storm?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-16, 16:04   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Drivhus som tåler storm?

Uansett hvor et drivhus blir plassert i hagen så blir det utsatt for vind. Jeg bor høyt oppe og vinden tar godt tak når den først setter i gang. Jeg må derfor ha et drivhus som tåler å bli røsket masse i når høst- og vinterstormene (og verre) kommer.

Noen tips til merker? Eller er det bedre å bygge selv av gamle vinduer?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 20:36   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drivhus som tåler storm?

Ikke bygg selv før du har hatt et ålreit drivhus, sånn at du lærer deg om drivhusklima og lufting før du begir deg ut på selvbyggingen. Skal du virkelig dyrke noe, bør du ha drivhus, gjerne i kanalplast. Jeg har et ganske lite drivhus. det er 5,5 m2 og kommer fra hageland. Jeg har kjøpt automatiske vindusåpnere, og det er et must, ellers blir det for varmt og fuktig, det blir meldugg og sopp, mugg og råte.

Mitt drivhus har inntil nylig stått "løst" i hagen i all slags vestlandsvær. Jeg bardunerte med en stein i hvert hjørne før jeg fikk plassert drivhuset fastskrudd på en ramme, der det skulle stå permanent. Det har tålt alt av vinterstormer. Jeg har hatt det i tre år og det kommer til å tåle mange år til.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 10:55   #3
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drivhus som tåler storm?

Kanalplast, er det polycarbonat?

Hvordan er Hageland sine drivhus vs. Plantasjens?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 22:47   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drivhus som tåler storm?

Jeg hadde drivhus fra netthandelen, var kjempefornøyd med det - helt vanlig standard. Det ligner på dette: https://www.grontfokus.no/drivhus/dr..._9,9_m²-265719

Vi klarte likevel å ødelegge det, noe så irriterende. Det stod på mur (vi lagde ringmur) så det stod bom fast, men det kom for mye snø og vi måkte ikke, så taket ble ødelagt, og uka etterpå så kom stormen Tor og da uten tak hadde det ikke sjans. :/ Vi har drivhuset på hytta, så dette hadde jo ikke skjedd hvis vi hadde fulgt litt bedre med.

Nå skal vi bygge et med gamle vinduer.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no