Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem kjøper julegavene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem kjøper julegavene fra dere?
Mannen kjøper alle 0 0%
Kvinnen kjøper alle 77 52,38%
Mannen kjøper til sin familie, kvinnen til sin 38 25,85%
Andre løsninger 32 21,77%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 12:21   #61
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg noterer at nær halvparten av kvinnene tar seg av alle gaveinnkjøp, mens ingen menn gjør det samme. Hittil.

Ja, det er påfallende. Men da skulle vi kanskje ta neste spørris - hvem VIL overlate til mannen å kjøpe inn alle julegavene? Tror de ferreste damer er i nærheten av å ville gi fra seg kontrollen på det gitt. Jeg vil være med på julegavekjøpene, selv om mannen sikker gladelig hadde tatt over jobben.....

Vi pleier å ta en prat om hvem som skal få gaver i år, og slik omtrent hva de skal få. Hvem som kjøper er avhengig av hva det er - noen ganger handler vi sammen. (så jeg krysset på "annet")

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 18:27   #62
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Ja, det er påfallende. Men da skulle vi kanskje ta neste spørris - hvem VIL overlate til mannen å kjøpe inn alle julegavene?

Det skulle han gjerne fått lov til dersom han ville ja. Jeg soser uansett rundt og aner ikke hva jeg skal kjøpe og ender opp med alt for fine og dyre gaver.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:00   #63
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

I år overlot jeg til mannen å kjøpe til hans familie. Deilig å slippe unna de få gavene. Tidligere år har jeg kjøpt alle.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 20:40   #64
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper noe, mannen min noe og noen hander vi sammen.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:33   #65
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kvinne møter mann. Kvinne overtar mannens julegaveinnkjøp, enda mannen har sannsynligvis pleid å ordne julegavene sine sjøl før.
Why?

Tja, hos oss er det nok jeg som er hjernen bak mange av ideene, men begge handler. Han gjorde det selvfølgelig selv før, men jeg har ikke nerver til lille julaftenshandling (jeg synes faktisk det er litt trist med siste-liten-varianten). Så istedenfor å være nervøs for at svigermor ikke får julepresang (det har faktisk skjedd en gang ) prøver jeg å sørge for at vi har planene klare.

mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:37   #66
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper de aller fleste, han kjøper til sine brødre. Han liker at jeg kjøper
dem. Det er ikke hans ting, men det er ikke noe annet huslig heller....

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:41   #67
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Her er det jeg som handler alt.
Han kan til nød assistere ... Jeg tok det forresten opp med ham nå i lunsjen, og da ble han jammen fornærmet. Vet ikke helt når det ble sånn at jeg ble ansvarlig for alle gavene, planlegging og innkjøp av all mat, ja i det hele tatt ansvar for at jula kommer og går uten at han må slite seg så veldig ut.

Nå kjenner jeg at jeg blir irritert.

Min blir også fornærmet over sånne spørsmål.

Hva er det med menn??

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:44   #68
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg kjøper alle julegavene, med unntak av den som er til meg fra mannen. Foreløpig klarer han å fikse den selv.

Jeg ordner det gjerne (er kontrollfreak), men synes det er litt surt at alt blir tatt fra min lønn.



Sånn er det heldigvis ikke her. Han overfører penger i det minste!

...og deltar i planleggingen. Blir med også hvis han må!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:12   #69
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Min blir også fornærmet over sånne spørsmål.

Hva er det med menn??

Det er vel noen som har skjemt dem bort da? :dukker og springer:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 23:21   #70
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Det er vel noen som har skjemt dem bort da? :dukker og springer:

Mora!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 23:25   #71
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

HAN kjøper masse tull, JEG kjøper alle 10 min før stengetid lillejulaften.
Om noen trenger en julegave til en singel fyr med dårlig humor, eller en blind tante du ikke liker -jeg har skapet fullt

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 15:42   #72
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Hos oss er det jeg som ordner alle julegaver. Mannen har fobi mot butikker, mens jeg på min side synes det er veldig kjekt å finne på gaver til familien. Vi kjøper ikke til så veldig mange og jeg begynner tidlig med julegaver så det er aldri noe stress-handling i desember. Til de fleste nieser og nevøer kjøper vi klær fra Nøstebarn, bestiller på nett så sparer mye tid på det.
Mannen må selv kjøpe bursdagsgaver til sin egen familie.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 18:57   #73
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Han kjøper til meg og tar med ungene og kjøper fra dem til meg. Hvem kjøper så resten. Riktig, det er meg.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 18:59   #74
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Alternativ 3.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 20:41   #75
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper mesteparten av julegavene og resten kjøper vi sammen. Min gave kjøper han stort sett alene.

Jeg syns det er helt greit og koser meg med juleshoppingen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 21:07   #76
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg ordner det meste. Mannen er sjeleglad han slipper. Jeg liker å ha kontroll. Han synes det er greit. Jeg bruker begges kort.
I år ønsker jeg derimot en endring. Han skal få involvere seg litt mer. I alle fall få ungene med på litt shopping til meg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 21:15   #77
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper alle unntatt den fra han til meg. Nå kjøper vi bare gaver til min familie, og ikke til hans, så det er helt greit. Noen gaver kjøper vi sammen med søsteren min, og av til slår vi fire søsknene til og kjøper felles gave til foreldrene våre. Da er det enten jeg eller søsteren min som kjøper, ikke brødrene våre.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 21:23   #78
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Vi tar som regel et par handleturer sammen, og så kjøper vi litt hist og her.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:31   #79
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

En 2 år gammel tråd?


Her er begge i stand til å handle julegaver, noe mannen fikk bevist i fjor da jeg knapt kom meg fra sengen til do.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 11:37   #80
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg.
Blir det som i fjor og året før der ser jeg knapt mannen i hele desember så det er jeg som ordner alt det andre som hører jula til også.

Mannen tar dog en halv dag fri rett før jul og reiser til byen med ungene og kjøper gave til meg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no