Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Brukte julegaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 12:52   #41
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Min terskel med å gi bort brukt gaver, er skrekken for at de skulle ville bytte det, og da ikke kan.. Jeg ville syns det var kjempeflaut. Og ja, jeg vet det er jeg som er teit.
Jeg hadde blitt superglad om jeg fikk pent brukte bøker eller klær til jul, men jeg hadde ikke turd å gi det selv.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 12:56   #42
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Jeg syntes idéen om å dekorere postkassa og kanskje legge noe i tillegg oppi, var god.
Jeg kunne nok funnet på å gjøre noe sånt.
Jeg har gitt bort en pent brukt topp, kjøpt på nett, til ei venninne i bursdagsgave en gang.
Dette fordi akkurat den toppen bare ropte navnet hennes lang vei, jeg kjenner henne godt og visste hun ville elske den.
Og hun kjøper mye brukt selv.

Ellers har jeg nok en høyere terskel, er jeg redd.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:09   #43
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Har lyst til å gjenta meg selv.
Jeg synes det er SÅ ufint å bli sur eller fornærmet for en gave man får! Er det i det hele tatt lov når man er over 5 år??

Det er såklart både ufint og frekt å bli sur over en gave man får, men til tross for det vil jeg jo prøve å gi folk gaver som jeg er ganske sikker på at de ikke blir sure over. Ikke for at jeg er "redd" for at de skal bli sure, men fordi jeg gjerne vil at de skal bli glade.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:32   #44
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er såklart både ufint og frekt å bli sur over en gave man får, men til tross for det vil jeg jo prøve å gi folk gaver som jeg er ganske sikker på at de ikke blir sure over. Ikke for at jeg er "redd" for at de skal bli sure, men fordi jeg gjerne vil at de skal bli glade.

Det vil vi jo alle.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:34   #45
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Pakk postkassen pent inn. Hvis du er av det kreative slaget, kan du jo dekorere den litt også, evt spandere et lite navneskilt?

Jeg har gitt to flasker med parfyme til ei venninne som ellers ikke fikk julegaver. Jeg hadde prøvd begge parfymene og funnet ut at de ikke passet. Hun ble veldig glad for dem.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:34   #46
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Ja jeg vet heller ikke helt hva jeg føler, men postkassen ser helt ny og ubrukt ut altså, men den kommer altså ikke pakket inn i plast og papp og dilldall.

høres ut som en ok gave for meg! Kan den dekoreres kanskje?

  Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:43   #47
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter, men jeg ville absolutt puttet noe oppi som kostet meg noe. (Konfekt, vin e.l.) Jeg kan ikke forsvare hvorfor jeg tenker slik, men det ligger vel i ryggmargen på meg at julegaver skal være noe som har kostet meg noe. (I form av et "offer", ikke nødvendigvis penger. En postkasse som ligger uvirksom i en kjeller er jo egentlig noe som ikke er av verdi for deg, så det er vel der jeg føler for å kompensere på en måte.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 22:35   #48
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Jeg har aldri gitt bort brukte ting, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. men det kommer jo selvsagt an på hva det er.. :sprake:

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 22:39   #49
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Takk for mange fine svar. Det blir dessverre ingen brukt postkasse i gave til bestemor herfra allikevel. Det er ikke dere som er skyld i det altså, men når jeg tok den fram så så jeg at den var upraktisk for min bestemor. Det er nemlig en låsbar postkasse, og den er slik innrettet at man ikke får ut posten uten å fikle med en liten nøkkel for å åpne hele fronten. Praktisk for min bruk, men ikke særlig praktisk for en skjelven dame på 78 dessverre. Dette hadde jeg jo glemt.

Så nå får jeg finne på noe annet lurt da!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:44   #50
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Hadde nok ikke gitt bort brukte ting i julegave, men kanskje latt dama få postkassa sånn utenom. Nå f.ks.
Har kjøpt brukt Game Boy til jentungen engang, men det er vel det de har fått av brukte ting i gaver.
Jeg er oppvoskt med å få så mye brukte ting ( les: ubrukelige ) fra min farmor og farfar, så jeg kjenner at akkurat å gi bort brukt i gave, sitter langt inne hos meg.
Kunne aldri falt meg inn å gi bort brukte ting til andres barn f.eks.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:46   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Nei jeg ville gitt henne postkassen, så kunne hun fått noe annet til jul.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 08:02   #52
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Hvis det er aktuelt å dekorere postkassen, er det en glimrende løsning!
Hvis ikke hadd ejeg gitt den bort likevel med en ekstragave oppi .

Vi gir stadig vekk bort brukte gaver til barna våre og delvis oss selv. Barna har fått alpinutstyr og langrennsutstyr i julegave som er brukt. Jeg ser absolutt ingen grunn til å betale mer enn det dobbelt for å få nytt utsyr når man får noe som ser tilnærmet ubrukt ut til halve prisen.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 08:40   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Jeg elsker brukte ting og blir nesten MER glad for det enn nye.
Synd ikke alle tenker sånn, men sånn er verden. Alle skal ha nye ting og bidra til overflodssamfunnet, desverre.
Antikviteter er jo brukt, er det også gale?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 08:43   #54
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Pappa pleier lese bøkene en gang selv før han gir dem i julegave til meg, så får jeg med en liten forklaring på hvorfor han mener boka passer for meg. Og når jeg har så lite tid til å lese som nå, prioriterer jeg alltid pappas kvalitetskontrollerte. Jeg er selvsagt tilhenger av brukte gaver.

Jeg hadde gitt bort den postkassa uten en skruppel, og hvis du skulle være i tvil om hun blir fornøyd, er det jo bare å putte en halv St.Hallvard eller noe oppi. Jeg hadde ikke malt den. Postkassa altså, ikke en eventuell likør.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 08:44   #55
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Det blir vel litt annerledes å få en antikvitet i gave enn en brukt postkasse eller andre ting.
Antikvitetere er faktisk svinedyrt og vanskelig å få tak i pene og hele ting.
Og antikviteter er ting fra før 1850, så og sammenligne det og brukte ting generelt synes jeg blir litt feil Iset.

:elsker antikviteter:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 08:45   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Ja sant det, jeg bare lurte. Det er helt sikkert noen som tenker "'æsj, brukt" om det også.
Jeg prøver å forstå tankegangen, men klarer ikke. For meg er det samme tingen enten den er pent brukt eller ny.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 08:49   #57
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja sant det, jeg bare lurte. Det er helt sikkert noen som tenker "'æsj, brukt" om det også.
Jeg prøver å forstå tankegangen, men klarer ikke. For meg er det samme tingen enten den er pent brukt eller ny.


Hvis noen tenker "Æsj, brukt " om antikviteter skal de få med meg å gjøre

Jeg driter egentlig i om ting jeg får er nye eller brukte, men som sagt i innlegget mitt over her er jeg oppvokst med å få så mye dritt at jeg har virkelig problemer med å gi brukt i gave.
Til ungene kan jeg nok gjøre det, men ikke til andre.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 09:55   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Jeg er også oppvokst med nesten utelukkende brukt, men dette var fine ting da. Pent brukte ting, heldigvis. Så jeg er vel i grunnen oppvokst med tanken om at brukt er like bra som nytt og ser ikke problemet med å gi bort brukte ting så lenge de er like fine. Nå pleier jeg riktignok å kjøpe nytt til venner og familie, bla. fordi jeg gir bort endel matgaver (helsekost, hjemmebakt osv), men denne tråden minnet meg på at det jo finnes masse fint brukt man også kan gi, for å spare miljøet litt. Bruktkjøp er en av mine kjepphester.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 10:02   #59
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Jeg husker jeg fikk brukte truser engang :kvalm:
Da sa faren min ifra altså. Ett sted går grensa liksom.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 10:07   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brukte julegaver?

Haha, ja det er jo noe annet. Jeg kan godt ta imot brukte truser fra venner og familie (feks. til ungene, og ja til meg selv også om det er fine truser). Jeg kokvasker det jo, og er man redd for sånt så bør man vel ikke engang bruke sykehusklær og lignende. Folk har jo dødd og annet i sengtøyet der.
Men å gi brukte truser i gave, det blir jo litt drøyt ja.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no