Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gave til vertsfamilie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-11, 10:26   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Opprinnelig lagt inn av Livlys, her.

Jeg lurer litt på lommelerke i tre med elg på til "pappa", men er veldig usikker på dette med gaver som har hentydning til alkohol. Er det noen som har erfaring med det?

Jeg ville ikke latt tenåringen gi bort alkohol eller noe som er relatert til alkohol.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 10:26   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.033
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Selbuvotter og rørospledd synes jeg er gode forslag.

Ostehøvel er bra hvis de ikke har det fra før. Familien min ble veldig glad for ostehøvel. De skar i osten med kniv før jeg kom, men syntes egentlig at skivene ble altfor tykke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 10:27   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Selbuvotter og rørospledd synes jeg er gode forslag.

Støttes.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 10:28   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Man vet heller ikke hva slags forhold mottakerne har til alkohol, så det ville vært en uaktuell gave herfra også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 10:54   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Alkohol til amerikanere jeg ikke kjente ville jeg vært forsiktig med. Jeg hadde med ostehøvel og norske eventyr på engelsk. De hadde aldri hatt utvekslingstudenter før, og hadde små barn så da passet det. Jeg hadde kun med gaver til vertsfamilien.

Jeg syns rørospledd var en god idé, i tillegg til annen ny, norsk design.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 20:40   #26
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Stemmer på pledd og bok. Jeg har igjennom årene gitt bort en del "fjell & fjord"-bøker, og de er alltid falt i smak.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 23:30   #27
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Noe norsk design eller norskprodusert. Hva med Hadeland, Porsgrunn, Magnor? Glassnissene fra Hadeland? Eller ikke nødvendigvis sesongbaserte ting.

Til svensk vertskap ga jeg blånisser i et juleselskap, og de har vært favorittene og fått hedersplassen hver jul siden.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 04:08   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.049
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Jeg syns forslaget med å lage en fotobok med bilder fra der dere bor (og gjerne noen bilder av familien deres) var en god idè. Orker du å gjøre litt mer ut av det, kan du jo scrappe litt rundt og/eller skrive litt ekstra rundt bildene.

Matvarer må du være forsiktig med. De kan bli beslaglagt og du kan ende opp med heftig bot.

(Må bare fortelle en historie om det: Min venninne bodde i Mexico i 4 år, og en sommer fikk hun besøk av sine foreldre. Faren hadde tatt med ovnsbakt leverpostei. De ble stoppet i tollen med spørsmål om hva dette var? "Det er en spesiell norsk kake" svarte faren til venninna mi. Mexicansk grensekontroll kjøpte den, og faren var veldig glad for at han slapp og ta en bit av "kaka" for å vise. )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 07:22   #29
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Jeg hadde med to telysestaker fra Hadeland til de voksne, t-skjorter med et bilde av troll til alle de 3 barna, samt eneventyrbok om troll på engelsk.

Jeg hadde kun gave med til familien, ike til fremtidige venner.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 08:11   #30
Livlys
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 11
Livlys har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Takker for alle forslag. Ja, jeg tror vi får gi lommelerka til den den norske pappaen i stede.
Blir nok bildebok, og eventyr.

Livlys er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:22   #31
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.514
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til vertsfamilie

Det synes jeg var et godt valg.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no