Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund for de med allergi

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-09, 10:52   #21
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.


Dora: Hun var schtilig! Hvordan er lynnet hennes?

Helt fantastisk! Lettlært og god. Rolig inne og full fart om hun får løpe ute.
Flott med barna, rolig og tålmodig!

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Er det en slags mynde?

Ja. En Whippet. Ingen over, mange under!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 01:11   #22
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Han har fått påvist allergi for pelsdyr, og som da i følge legen betyr hund og katt.

Pelsdyr inkluderer også marsvin, kanin og alt annet med pels, hest inkludert.

  Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 01:37   #23
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Det er i allefall VELDIG viktig å prøve den aktuelle rasen godt på forhånd. Jeg er veldig allergisk, og reagerte også på noen av de såkalte allergivennlige hundene, men den vi kjøpte går fint. (Vi har hatt ham i ett år snart nå, og jeg har aldri reagert noe som helst på ham. Men han blir også dusjet minst en gang i uka, så det spiller muligens også inn ? )

Katter får jeg astmaanfall av etter kort tid. Vi prøvde å få oss katt, men måtte gi de videre etter kun et døgn. Da var jeg syk i 14 dager etterpå.

I allefall lykke til med valg

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 09:14   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Ja. En Whippet. Ingen over, mange under!

Som tidligere whippeteier, så sier jeg meg veldig enig i hvor fantastisk denne hunden er. MEN, den anses ikke som en allergivennlig hund. Den har bare ett lag pels mot 3 som de fleste andre hunder han, så den er jo lett å holde ren - men den røyter. De vennene jeg har hatt har reagert på whippet altså.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 09:34   #25
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Som tidligere whippeteier, så sier jeg meg veldig enig i hvor fantastisk denne hunden er. MEN, den anses ikke som en allergivennlig hund. Den har bare ett lag pels mot 3 som de fleste andre hunder han, så den er jo lett å holde ren - men den røyter. De vennene jeg har hatt har reagert på whippet altså.

Jeg anbefalte den ikke som en allergivennlig hund altså.
Sa bare at jeg har en slik. Jeg visste ikke at jeg var allergisk før etter at vi fikk den.

Whippet røyter? Da har dere vært uheldige tror jeg.
Den er jo kjent for å ikke røyte. Her er det i alle fall ikke ett eneste hår!
Bliss bruker stoffstolen vår til å tørke seg på/gni seg inntil når hun er våt.
Selv da ligger det ikke igjen ett eneste hår etter henne. Veldig deilig!

Uansett, det er vel ikke hårene man reagerer på, men midden i huden. Eller?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 10:09   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.416
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Jeg er allergisk og har hatt Bichon Havanaise som er en allergivennlig hund. Men jeg var allergisk og det var slitsomt og jeg fikk mer ogm er astma så når han var 8 år så fikk han et nytt kjærlig hjem av folk vi og han kjenner. Fryktelig trist. Nå er dette en hund som ikke er stor, men jeg ber deg om å tenke igjennom det nøye uansett. La mannen din gå med på det på hans premisser. Jeg lånte en av samme rase et døgn, men jeg kjente litt allergi da også, men hos oss var det jeg som ville ha hund.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 10:39   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.134
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Ja, jeg ante heller ikke at jeg var allergisk. Min dach-lignende hund er vel heller ikke typisk allergivennlig? Men jeg reagerer ikke i det hele tatt på denne.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 11:57   #28
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Noe som jeg veldig ville tatt i betraktning om jeg visste at det var allergi i familien, og jeg tenkte på å få meg hund, var: ønsker jeg å utsette barna for den forferdelige opplevelsen det er å eventuelt måtte levere fra seg en hund etter 6 mnd, fordi en da finner ut at en ikke kan ha hund alikevel. Og ønsker jeg å utsette en hund for det?

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 12:00   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.


Whippet røyter? Da har dere vært uheldige tror jeg.
Den er jo kjent for å ikke røyte. Her er det i alle fall ikke ett eneste hår!
Bliss bruker stoffstolen vår til å tørke seg på/gni seg inntil når hun er våt.
Selv da ligger det ikke igjen ett eneste hår etter henne. Veldig deilig!

Uansett, det er vel ikke hårene man reagerer på, men midden i huden. Eller?

Han røyta lite normalt sett, men i perioder (Hamnskifte) røyta han mye. Vår hund var jo så lys i tillegg, så det vistes veldig godt.

Det er jo ikke pelsen man reagerer på nei...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 13:16   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Allergi er ganske arvelig, ja, men det er ikke sikkert at de vil reagere på hund hvis de blir allergisk.

Både Rhett og jeg er allergiske, selv om ingen av oss er veldig plaget lenger. Begge barna våre er atopiske, og jeg vil aldri anskaffe noen form for pelsdyr. Jeg synes ikke det er verdt det vs. risikoen for å utvikle allergi.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 14:19   #31
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund for de med allergi

En jeg kjenner som er hyperallergisk mot alt som heter pelsdyr, traff ei dame med en Jack Russell. Den reagerte han overhodet ikke på, så etter bruddet ble hunden boende hos ham.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 13:57   #32
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Ellers er jo labradoodle blitt en veldig populær rase. Den er jo passe stor og har både tenner og muskler


Sist redigert av amelia : 14-07-09 kl 18:55.
amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 15:51   #33
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund for de med allergi

Jeg er allergisk mot pelsdyr, men av under så vet jeg at jeg tåler denne rasen


Svigerinnen min har en som jeg ikke reagerer på overhode.
http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=109

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no