Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bra kjeler med non-stick

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-23, 08:35   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bra kjeler med non-stick

Jeg trenger nye kjeler og sønnen skal flytte på hybel så vi må kjøpe nye.

Jeg har partykjeler fra Høyang Polaris, de sorte med sølvring men de bruker utrolig lang tid på å varme opp væske. Dessuten synes jeg de blir fort stygge inni. Bruker ikke stål men allikevel er de fort slitt i bunnen. så har kastet flere av de.
Har også noen fra IKEA 365+. Er veldig fornøyd med de men de er vel ikke i salg lengre siden de er gamle og har muliges dette teflonbelegget.. dessuten har de alltid vært utsolgt når jeg har vært på Ikea og sett.
Har også kjøpt noen billige men de blir aldri varme så det er også skikkelig irriterende..

Var rundt og hørte nå og fikk vite at teflonkjeler ikke selges lengre og at det har kommet noe nytt non-stick belegg.
Husker ikke alt men lurer på hvilke type non-stick kjeler du har og som du er fornøyd med?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-23, 09:45   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bra kjeler med non-stick

Jeg tror ikke det finnes en eneste god non-stick kjele jeg ville vært fornøyd med. De holder ikke over tid og jeg liker ikke tanken på ett eller annet belegg som gradvis slipper og blander seg med maten min. Sikkert ufarlig, men uansett ingen hyggelig tanke. Jeg ser egentlig heller ikke behovet for det. Hva er det man trenger slike kjeler til som man ikke like gjerne kan bruke en god kjele uten belegg til?

Jeg har tre-fire nokså tykkbunnede kjeler fra Tupperware av alle steder. De kjøpte jeg når jeg rundt 2010 og de er fortsatt helt som nye. Veldig gode kjeler som fungerer til alt, jeg har i tre eller fire forskjellige størrelser. Jeg tror de er i salg nå også. Eneste minuset er at kjeler i lik størrelse ikke kan stables i hverandre pga fasongen, men ellers veldig gode. De koster mye, men jeg regner med at jeg har disse resten av min levetid, så slik sett er prisen fin.

Jeg har også en eller to helt vanlige kjeler fra IKEA, sikkert 365+ serien. Disse er også gode til mye, men jeg bruker Tupperware sine når jeg skal lage mat som fort kan brenne seg fast.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-23, 10:03   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bra kjeler med non-stick

Vi har en kjele fra Woll som vi er veldig glad i. Jeg vet ikke om den har noe belegg, for den ser lik ut på både inn- og utside, men i den kjelen er det ikke som som brenner seg (hvis man ikke går inn for det). Vi har hatt den i over 10 år og den ser fremdeles ny ut selv med daglig bruk.

Jeg fikk den i presang, og jeg innbiller meg at den var ganske dyr. Men den har definitivt vært verdt prisen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-23, 10:15   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bra kjeler med non-stick

Ok. Jeg følger ikke med på alt nytt som finnes men om tykkbunnede kjeler funker på samme måte som non-stick så er jeg interessert i tips til sånne kjeler også. Jeg har visst ikke noen sånne kjeler. Setter det seg ikke fast i bunnen av disse altså? Og visste ikke at Tupperware hadde kjeler.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-23, 11:26   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bra kjeler med non-stick

Obs har gryter fra Tefal og SPiiS med non stick belegg. Selv har jeg bare gryter uten, og kun en liten stekepanne med belegg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-23, 12:36   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bra kjeler med non-stick

Jeg har et sett med to kasseroller og ett håndtak fra Tefal. Bare hatt dem et halvår, så kan ikke si noe om holdbarhet. Siden håndtaket kan tas av så kan de vel brukes i steikovn (ikje prøvd) og de tar mindre plass i kjøleskapet når man skal ta vare på dagens middag.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-23, 13:36   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bra kjeler med non-stick

Vi bruker non-Stick til grøt av ymse typer. Ellers bruker vi de andre.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-23, 13:56   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bra kjeler med non-stick

Jeg foretrekker de med tykk bunn fremfor nonstick. Så har bare tips til det. Fikk et sett fra Høyang når jeg flyttet hjemmefra i 1998, og de er fortsatt like gode. De med nonstick har bare holdt et par år.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-23, 22:43   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bra kjeler med non-stick

I forbindelse med at vi måtte koke vannet en liten periode i 2007, så fikk jeg en Eva Trio-gryte (Wikipedia sier gryte er med to "ører" til håndtak, mens kasserolle skal ha et langt skaft ). Etter det har jeg byttet ut alle mine gryter/kasseroller med noe tilsvarende fra Eva Trio-serien. Jeg bruker vanligvis en av mine favoritter fra Eva Trios Gravity-serie (den ser ut til å ha gått ut av produksjon, men selges blant annet på finn), men om jeg skal lage noe som krever non-stick (karameller, for eksempel), så bruker jeg ofte en gryte jeg mener er fra Eva Trio Dura Line-serien. Se for eksempel her. Jeg er kjempefornøyd med den, men jeg passer jo på å aldri bruke skarpe redskaper i gryten, og vasker alltid gryten for hånd.

Jeg kjøpte et Eva Trio White Line-sett til mine foreldre, og de er kjempefornøyde. Jeg ser at denne kasserollen her fra White Line-serien er på tilbud nå. Den serien anbefales også!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-23, 05:49   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bra kjeler med non-stick

Hæ? Heter det ikke engang Kjeler lengre?
Ja, det jeg spør om er altså tips til Kjeler man bruker til saus og grøt og sånne ting som lett setter seg fast.

Takk for tips. Har Googlet. Kjeler er dyrt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-23, 09:45   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bra kjeler med non-stick

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hæ? Heter det ikke engang Kjeler lengre?

Kjeler er nok det begrepet man bør bruke, for Wikipedia mener det kan brukes om både gryter og kasseroller.

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Har Googlet. Kjeler er dyrt.

Ja. Skrekkelig dyrt! Eva Trio-kjelene mine har jeg kjøpt når det har vært salg av et eller annet slag. Full pris får man jo pustebesvær av.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no