Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Vi drukner i bøker!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-11, 12:14   #41
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi drukner i bøker!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Vi bygger bokhyllene selv. Eller, vi gjorde det i forrige leilighet og skal bygge her i huset også. Det er helt vilt hvor mye mer man får inn når man kan sette avstanden til mer passe pocketstørrelse på noen av hyllene. Ikke blir de så dype heller.

Ulempen er at det er dyrt å bygge selv.

Har du bilder Esme? Vi planlegger og bygge i trappoppgangen her og trenger tips til hvordan man best kan løse det.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:29   #42
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi drukner i bøker!

Jeg tror jeg har funnet en noenlunde løsning.

Vi har 3 bokhyller stående hist og her i kjelleren. Hvis jeg får ryddet litt i kjellerstua får vi de muligens inn der, 2 av de står der. Så om jeg rydder ut derfra, så får vi ganske mange bøker inn i de to hyllene iallefall. Det hjelper litt.

Nå er det bare å vente på at ungene blir friske så jeg faktisk får gjort det..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:04   #43
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi drukner i bøker!

Bygger hus med eget bibliotek med galleri. Det skal vi!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:12   #44
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Vi drukner i bøker!

Vi har eit rom smekkfullt av BBB-reoler som igjen er smekkfulle med bøker, pluss at det står fem kasser og seks meterhøge stabler på golvet. Mål #1: få bort kassene og stablene. Mål #2 (hemmeleg): Få bort hyllene som står ut i rommet slik at det går an å få inn meir leseplass enn ein lenestol. Det er vel 6 fullhøgde BBB som må bort då, så det er vel ei stund til vi er der.

Trur vi får inn omtrent like mykje med BBB-reoler som viss vi bygger sjølv, hyllene er jusert til å passe dei bøkene vi har. Men det er andre stader i huset det hadde eigna seg betre med plassbygde hyller, trur eg.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:36   #45
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.446
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi drukner i bøker!

Vi(les: Acino-mannen) har bygd ett eget lite bibliotek, så vi drukner ikke - plass til mange flere!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:02   #46
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi drukner i bøker!

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Problemet er at jeg ikke aner hvor vi kan sette hyller nå.

Bokhylle over dører, slik som på dette bildet? (Litt dårlig eksempelbilde, men fant ikke noe annet nå.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 20:25   #47
Mazaro
Fullverdig medlem
 
Mazaro sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 71
Mazaro er litt kul
Standard

Sv: Vi drukner i bøker!

Bibliotektet her i min kommune har et tilbud til sine kunder som er utenfor selve bibliotekets tjeneste. De har en kasse med bøker, som folk kan legge en av sine private bøker oppi og så kan de få en av de andre bøkene. Altså en bytte bok mulighet. Så har man gamle bøker som bare tar opp plass og som lite trolig vil bli lest omigjen, så kan man bytte boken i en annen. Kjempe stillig tilltak synes jeg.

Mazaro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:05   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi drukner i bøker!

Vi kjøper åpenbart bare flere hyller... Nå har vi ikke plass til flere bokhyller tror jeg, men med en guttunge som står i ikke mindre enn to bokklubber tas et par avgjørelser: Noen bøker kan avbestilles. Og lilleøster trenger ikke stå i bokklubb... (Jeg er også selv oppvokst slik, jeg sto i bokklubb, min bror gjorde ikke, bokklubbbøkene er ikke mine, de er våre, så vi deler dem. Noe som forresten ikke hjelper på bokproblematikken her i huset, altså at vi har hatt med oss et par kasser med barnebøker fra mitt barndomshjem, og dette er bare starten....) Vi har noen kasser stående oppå ei expedithylle på soverommet, og bøker i to tykkelser i de fleste bokhyller, og liggende oppå.

Og stadig lyst på flere bokhyller likevel, Knerten burde hatt en på sitt rom... Vi får se når vi bestemmer hvordan det innredes, hva vi finner plass til, men ei løs hylle på veggen eller to er minimum der nede innen vi er ferdig, sånn til godnatthistorebøker og sånn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:06   #49
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi drukner i bøker!

Jeg har klart å sorter ut en kasse med bøker nå som jeg skal orke å gi bort. Men det er mest bøker som jeg har flere av så da beholder jeg paperback, de er lettere å lese og tar mindre plass.

Men det er bøker som jeg "må ha" her i verden, og de blir!!! Er tross alt ikke helt gal heller!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 21:09   #50
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi drukner i bøker!

Jeg har følt litt på den drukningen de siste årene, og har begynt å ta fatt på oppgaven. Det blir mye bøker når en gammel lesehest i tillegg arver sin lesehestfar sitt bibliotek.

Dette er gjort foreløpig:

- Opprettet en tre meter lang vegg med billyhyller (de fleste med dører) på soverommet våres.
- Kastet flere kasser med gamle fagbøker og ymse bøker. (Dette var ytterst smertefullt. Vanskelig å kaste bøker jeg har vokst opp med at står i bokhyllene. Men det er liksom måte på hvor mange ordbøker, tyske bøker (som jeg ikke en gang kan lese), psykologibøker og soslologibøker fra 70- og 80-tallet man kan ta vare på. )
- Prakket på slektninger poser med ungdomslitteratur.
- Satt inn flere hyller inn i billyhyllene og beståhyllene.
- Satt inn to rader med bøker i dybden i de bokhyllene hvor det er plass.
- Tvunget inn bestå sin 20 cm dype hylle på halvegnet sted. Denne hylla tar mindre plass i dybden enn Billy, og har plass til normale romaner/pocketbøker. Ekstrahyller har blitt innkjøpt til disse, for å få plass til flere bøker.

Det smarteste jeg har gjort ifht. drukningen er å droppe og øke boksamlingen ved å låne bøker på biblioteket.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no