Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Obamas politikk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-08, 15:48   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Obamas politikk

Jeg gratulerer den første afroamerikanske presidenten, og den mest venstrevridde presidenten USA har hatt med seieren! Det blir spennende å følge med utviklingen i årene som kommer, og jeg tenker også at det er en utrolig vanskelig jobb han skal gjøre nå, forholdene er vanskelige med den økonomiske krisen og nedgangstider.

Han er sikkert ikke perfekt, men han virker å være en klok og sterk mann, og han er flink til å tale. Kombinert er de tingene veldig viktig. Klokheten vil hjelpe på i avgjørelser, og det at han tar i bruk sine talegaver ovenfor folket betyr mye, og styrken vil hjelpe ham til å stå fast og være en klippe for folket når det trengs. Folk takler informasjon bedre enn å bli holdt utenfor. Om de vet hva som skjer og hvorfor, så er det mye sunnere og mer konstruktivt enn om presidenten skygger banen og ikke snakker til folket.

Angående politikken hans, så blir han beskyldt for å være en ond og grusom sosialist som fremmer verdier om å ta vare på hverandre istedet for å bare tenke på seg selv. Jeg finner det ganske trist at mange amerikanere tenker slik, men jeg har håp med tanke på at Obama faktisk gikk av med seieren.

Når jeg leser om politikken hans, så blir jeg glad av å lese. Han vil skattelegge de rike mer, og gi skattelette til de fattige. Han vil tilbakekalle Bush sitt skattelette til alle som tjener over 250 000 dollar, og bruke de pengene til helseforsikring til alle barn! (Slemme sosialisten!)

Han har en 16 månedersplan for å få styrkene ut av Irak igjen. Men han ønsker å trappe opp styrkene i Afghanistan for å knekke Al Quaida og Taliban. Det er forventet at han kommer til å be om /kreve(?) mer intervensjon og støtte der fra Natoland.

Han ønsker å skjerpe inn sanksjoner mot Iran, men å samtidig gå i dialog med dem (slik Bush har nektet å gjøre).

Klimapolitikken er god. Han ønsker klimakvotesystem med målsetting å ha kuttet ned på forbruket med 80% innen 20050. Han ønsker en internasjonal klimaavtale, men må få støtte fra Senatet på det ... (Cinton signerte på Kyotoavtalen rett før han gikk av, men Bush ignorerte det som om det aldri var skjedd og har ikke gjort noe med det. )

I abortspørsmålet støtter han høyesteretts avgjørelse. Og ang. boligkrisen, så vil han opprette fond for å hindre tvangssalg av boliger, og opprette fastrente lån med 30 års løpetid for å hjelpe folk til å ordne opp etter de dyre lånene som har vært med på å skape denne krisen.

Jeg synes dette høres veldig bra ut sånn totalt sett og tatt i betraktning at det er USA med de forholdene de har der borte det er snakk om.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 15:51   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Obamas politikk


Takk med oppsummering og info!
Kjekt for oss som ikke alltid er flinke til å holde oss detalj-informert.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 16:20   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.824
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Obamas politikk

Alt i alt høres det ut som om USA har fått en god leder nå.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 16:56   #4
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Obamas politikk

Jeg er bare så GLAD!!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 16:56   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Obamas politikk

Fy, så ond og grusom han er.

Takk for fin oppsummering.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 16:58   #6
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Obamas politikk

Jeg er optimistisk!! Takk for oppsummering DM.

Tenkt å gi skattelette til alle med over 250.000 dollar i inntekt da..

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 17:20   #7
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Obamas politikk

Jeg er veldig fornøyd med valget i USA og håper Obama klarer å snu utviklingen både i eget land og i Midtøsten i løpet av disse årene han skal sitte ved makten.

(På jobben har guttene veddemål om hvor lang tid det tar før han blir drept i et attentat).

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 17:26   #8
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.942
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Obamas politikk

Jeg er superfornøyd med valget i USA, og gleder meg til fortsettelsen. Takk for fin oppsummering, DM.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 19:19   #9
canto
Dramaking
 
canto sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 121
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Sv: Obamas politikk

Takk for fin redgjørelse. Veldig greit med en slik oversikt!

canto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 19:46   #10
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Obamas politikk

Takk for fin oppsummering.
Det blir skikkelig spennende å følge med framover

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 19:59   #11
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Obamas politikk

Flott oppsummering, DM. Jeg er glad og optimistisk. Men ørlite bekymret for om en afroamerikaner faktisk kan overleve som president i USA. Med så mange gærne mennesker og så mange våpen i omløp. Jeg vet han har strengt vakthold, men likevel...

  Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 20:58   #12
Potnia
Stoiker
 
Potnia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 27
Potnia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Obamas politikk

Onde, grusomme mannen.

__________________
Jeg ser, jeg ser...
Jeg er vist kommet på en feil klode!
Her er så underligt...
Potnia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 21:13   #13
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Obamas politikk

Ja, dette lover godt! Men jeg syns kanskje han er litt forsiktig når det gjelder målsetting i klimapolitikken.

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Klimapolitikken er god. Han ønsker klimakvotesystem med målsetting å ha kuttet ned på forbruket med 80% innen 20050.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 21:19   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.160
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Obamas politikk

Dette er en SUPER dag!!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 21:41   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Obamas politikk

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Ja, dette lover godt! Men jeg syns kanskje han er litt forsiktig når det gjelder målsetting i klimapolitikken.

Det er FN sine direktiver tror jeg. Poenget mitt med å si det så bra ut, var spesielt med tanke på Bush som ignorerte hele greien, og det at han ønsker å gå for internasjonale avtale.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 21:48   #16
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Obamas politikk

Supert innlegg!
Nå fikk jeg med meg mye mere enn jeg har gjort det siste året ( ).

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 21:51   #17
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.003
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Obamas politikk

DM: Sjekk quoten. Jeg tror det er tidsperspektivet ElinM ikke er så imponert over.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 21:55   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Obamas politikk

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

DM: Sjekk quoten. Jeg tror det er tidsperspektivet ElinM ikke er så imponert over.

Ja, jeg skjønnte det. Jeg bare ville ikke ha noe av at hun kritiserte Obama, når det ikke var hans idé i utgangspunktet. Jeg tror det tidsperspektivet FNs klimapanel har satt som ønskelig for hele verden for å hindre global oppvarming eller noe.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 22:18   #19
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Obamas politikk

Jeg skjønner FN har ansatt for mange geologer, når de til og med setter opp målsetninger i geologisk tidsperspektiv. 18042 år på å redusere forbruket er vel litt i lengste laget. Da er vi nok uansett inne i, og kanskje gjennom en ny istid.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 22:52   #20
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Obamas politikk

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Ja, jeg skjønnte det. Jeg bare ville ikke ha noe av at hun kritiserte Obama, når det ikke var hans idé i utgangspunktet. Jeg tror det tidsperspektivet FNs klimapanel har satt som ønskelig for hele verden for å hindre global oppvarming eller noe.

Du altså...du skrev 20050... og tenkte antagelig 2050... det er en aldri så liten tidsforskjell.... Veeeldig langsiktig tenkning...hehe. (se opp for trykkleifer..)

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
politikk


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no