Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 18:49   #21
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Jeg synes den er ganske uimotståelig (mest pga. den skrudde humoren, mindre pga. sødmen), men vil gjerne meddele at jeg ikke har tatt meg bryet med å se verken Cinema Paradiso (ok, den vil jeg egentlig se) eller La vita è bella (forhåndsallergisk og rotskeptisk til Roberto Benigni).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 18:52   #22
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Jeg har sett jordbær og sjokolade. :deltar:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:21   #23
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har sett jordbær og sjokolade. :deltar:

Selvsagt.
(Grusom kombinasjon dessuten)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:24   #24
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er fullt mulig, ja. Den ble litt for påtatt vidunderlig, søt og halvmagisk for min smak.


Jepp, som om jeg skulle sagt det selv.


Jeg likte scenene med hagegnomen, da.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:35   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av Sildre, her.

Sitron: Det er nærmest en synd å ha Cinema Paradiso i hus uten å ha sett den!

:Synder:

Min mann kjøpte den og elsker den filmen, jeg gidder ikke å se den. Har hatt den i hylla siden den kom ut på dvd for flere år siden, men jeg tviler sterkt på at det er noe for meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:54   #26
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Nå har ikke jeg sett noen av de andre filmene du nevner her, så jeg skal ikke uttale meg altfor skråsikkert. Jeg synes iallefall du skal gi den en sjanse. Jeg elsker filmen, men som mange sier her kan det kanskje ha noe med stemningen å gjøre? Jeg så den på kino med min da ganske nye kjæreste (vi er nå gift), og vi endte opp med bryllupsreise i en leilighet på Montmartre. Mannen har fortsatt den mest kjente musikken derfra som ringetone når jeg ringer. *klissepar*

Nå skal det sies at vi begge sovnet på kino den kvelden. Dette var på Gimle der man kan drikke vin inne i salen, i tillegg til en masse andre omstendigheter jeg ikke skal gå inn på her. Har selvfølgelig sett den flere ganger, og skulle nesten ønske jeg hadde den til gode enda. Se den!

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:50   #27
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er fullt mulig, ja. Den ble litt for påtatt vidunderlig, søt og halvmagisk for min smak.

Jeg trodde jeg var den eneste.

For noen år siden fikk jeg en begeistret tekstmelding fra en ekskjæreste som akkurat hadde sett filmen, og mente at jeg var Amelie (eller omvendt).

Det var et kompliment (for det var det fra hans side) det var vanskelig å ta til seg, gitt.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 13:51   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes den er ganske uimotståelig (mest pga. den skrudde humoren, mindre pga. sødmen), men vil gjerne meddele at jeg ikke har tatt meg bryet med å se verken Cinema Paradiso (ok, den vil jeg egentlig se) eller La vita è bella (forhåndsallergisk og rotskeptisk til Roberto Benigni).

Er du meg?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 13:57   #29
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er fullt mulig, ja. Den ble litt for påtatt vidunderlig, søt og halvmagisk for min smak.

For min smak og. Det er mogeleg at denne typen filmar ikkje er meg i det heile tatt når eg tenkjer meg om, så det kan sjølvsagt vere der problemet mitt var.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:31   #30
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er du meg?

Blir du fortsatt sjokkert over det?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 14:34   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Blir du fortsatt sjokkert over det?

Det hender, når du ord for ord skriver akkurat det jeg har tenkt å si om tre i utgangspunktet tilfeldig utvalgte filmer som vi har og ikke har sett i samme grad og tenker omtrent nøyaktig det samme om, ja. Jeg er visst ikke så herdet og kynisk som jeg vil ha det til likevel.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:00   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Jeg skal vurdere å bli litt sjokkert om du også hadde tenkt å bruke verbet «meddele».

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:26   #33
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

[quote=Kif;639129]Det lurer jeg på. Alle snakker jo så varmt om den, men jeg har ikke giddet å se den ennå. Skal jeg gi den en sjanse?
quote]

Nei.

  Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 18:51   #34
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Blir du fortsatt sjokkert over det?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det hender, når du ord for ord skriver akkurat det jeg har tenkt å si om tre i utgangspunktet tilfeldig utvalgte filmer som vi har og ikke har sett i samme grad og tenker omtrent nøyaktig det samme om, ja. Jeg er visst ikke så herdet og kynisk som jeg vil ha det til likevel.

Det der ble litt for påtatt vidunderlig, søtt og halvmagisk for min smak.

Elsker forøvrig halvmagi og selvsagt Amelie-filmen. En annen magisk og nydelig film som anbefales: "Pans labyrint".

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 19:43   #35
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det der ble litt for påtatt vidunderlig, søtt og halvmagisk for min smak.

Jeg må innrømme at jeg hadde nok ikke tenkt å bruke "meddele". Blir det mer spiselig da?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

En annen magisk og nydelig film som anbefales: "Pans labyrint".

Den var veldig bra og veldig vakker, ja. Men bør komme med en advarsel for sterke scener som ikke alle følsomme kinogjengere har mage til.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 19:49   #36
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å ikke like "Den fabelaktige Amelie"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er du meg?

...og meg

Amelie er helt herlig da

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no