Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Se resultatene: Hvilken krem er best på pavlova?
Krem (som i pisket fløte) 7 12,07%
Vaniljekrem 7 12,07%
Blanding av vanlig krem og vaniljekrem 44 75,86%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-10, 19:59   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg lager pavlova for første gang og siden jeg verken har lagd eller spist kaken før, lurer jeg på hva dere som har anbefaler som fyll?

Og ang. oppbevaring; jeg har ikke stor nok kakeboks, hva er det lurt å pakke marengsbunnen inn i for et par dager?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:02   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg bruker pakke den inn i plast. Om den er stor tar jeg en plastpose på hver side, og prøver å få det tettest mulig.

Jeg liker forøvrig krem best.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:04   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Tror aldri jeg har smakt pavlova. Vaniljekrem er sabla godt, da.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:05   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Tror aldri jeg har smakt pavlova.



Jeg synes vaniljekrem blir for tungt liksom.
Kan gå an å blande vaniljekrem og krem, men en lett fersk krem med masse jordbær på toppen er best.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:05   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

En blanding. Absolutt. Jeg pleier å oppbevare bunnen(e) i lukket steikovn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:06   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg synes bare krem eller bare vaniljekrem er ganske kvalmende (men foretrekker krem fremfor vaniljekrem, da ren vaniljekrem blir altfor tungt). Liker best masse pisket krem med litt vaniljekrem i. Kanskje sånn ca. 70/30.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:10   #7
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Tror jeg kommer til å slite litt på bærfronten også - så bare blåbær av ferske bær i butikken i dag. Hadde håpet på å kunne spore opp litt bringebær også - får se hva jeg får til.

Men om jeg ikke finner nok bær - hva er da best, frosne bær (de blir jo veldig vasne?) eller frukt av noe slag (hermetisk? fersk?)?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:13   #8
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Fersk frukt! Kiwi og druer er supert. Så kan du evt supplere med frossen. Den hermetiske blir litt for søt for pavlova.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:15   #9
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

På min pavlova som jeg akkurat har bakt, skal det være krem med litt vaniljekrem i og selvplukkede blåbær og villbringebær.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:19   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Mango Eventuelt med banan og kiwi. Pavlova er genialt fordi man alltid kan bruke sesongens frukt og bær. Eventuelt det man har i fryseren eller det som ser best ut i butikken. Ikke hermetisk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 20:20   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Broren min lager en sånn, jeg mener der er krem, og så litt vaniljekrem (slik jeg kjenner begrepet vaniljekrem er jo den kokt opp og blandet med krem,) og oppå har han allverdens frukt og bær etter hva som er å oppdrive. Sikkert ikke korrekt pavlova, men vi kaller den bare "fruktdessertkaka" da...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 21:14   #12
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Blanding.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 21:18   #13
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg har på 50/50 krem og kuler med vaniljeis. Masse jordbær hvis det er sesong for det, ellers frisk frukt. Sikker vinner!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 21:25   #14
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

En blanding er mest populært hos oss. Lagde den for et par dager siden, og hadde store bringebær, jordbær og blåbær på. Svosj, så var den digre kaken oppspist.

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 21:26   #15
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg lagde bunnen, med jordbær, bringebær og blåbær på, og serverte vaniljeis til. Superpopulært!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 22:59   #16
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg lagde pavlova med eggekrem blandet med vanlig krem. Det var den beste komboen jeg har smakt hittil.

Eggekrem var veldig lett å lage selv, og man får brukt opp eggeplommene som blir til overs også

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 00:55   #17
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Pavlova med sitronkrem er også utrolig godt! De gangene jeg har laget det har jeg pisket vanlig krem og hatt i litt sitronfromasj-pulver, tror jeg det var. Kiwi, jordbær og stjernefrukt på toppen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 10:30   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg lagde pavlova med eggekrem blandet med vanlig krem. Det var den beste komboen jeg har smakt hittil.

Eggekrem var veldig lett å lage selv, og man får brukt opp eggeplommene som blir til overs også

Eggekrem, er ikke det nesten det samme som vaniljekrem da? Det er SÅ mye bedre med hjemmelagd vaniljekrem enn kjøpt, og egentlig ikke så mye arbeid heller. Og så får man som Mjau skriver her brukt opp eggeplommene. Vinn-vinnsituasjon.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 10:33   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg har lest en oppskrift med blanding av kokosboller og krem i - den appelerer til meg

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 10:36   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Hva gjør du med eggeplommene da? Steg for steg takk.

Sitronkrem kunne også gå an. Og kokosbolleblanding også. Bare ikke ren krem eller ren vaniljekrem.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no