Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-10, 14:20   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Jeg har nå mer eller mindre frivillig fått fylt opp fryseren med frossen seifilet, sammen med en fnyst beskjed om at man ikke lager fiskegrateng av sei. Jeg ble fortalt at man stekte seibiff av den, men jeg prøver å unngå å spise så mye stekt fisk med tilsatt fett. Derfor ber jeg allernådigst om at dere bidrar med egne erfaringer om varianter av frossen sei som faktisk er spiselig og gode.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:21   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Kanskje du finner noen gode tips her?

  Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:28   #3
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

http://www.godfisk.no/

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:40   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Svigermor lager fiskekaker av frosne seifileet, cluet er (i følge svigermor) å tine fisken sakte og hive den i foodprosessor før den er helt tint.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:55   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Seikaker er snadder!

  Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 15:09   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Ta den i en ildfast form sammen med en ørliten smørklatt, salt, pepper, litt presset sitron, noen hvitløksfedd og noen cherrytomater hvis du vil. 200 grader.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 15:18   #7
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Jeg hiver den i ildfast form med spinat, en fløteskvett, litt fiskebuljong, timian, salt og pepper. 220 g i 30min. Gjerne litt ost på toppen.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 15:20   #8
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Iset fiskegryte er ogtså god, men feit.
Jeg kutter ut smøret i den da, bare rømme + fiskebuljong.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 15:22   #9
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Nå fikk jeg veldig lyst på plukkfisk.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 16:06   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Kan helt sikkert brukes i ovn, i foliepakker med grønnsaker, evt tynne potetskiver, smørklatt og urter. Evt. kombinert med andre fisketyper. Og i fiskesupper.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 17:17   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Hva er galt med fiskegrateng med seifilèt da? Det er jo supergodt med hjemmelaget fiskegrateng.

Ellers er hjemmelagde seikaker noe av det beste som finnes.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 17:51   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Takk for tips!
Mine foreldre er veldig kvalitetsbevisste når det gjelder fisk, og bruker bare torsk til fiskegrateng, må vite. Egentlig bør man bare bruke fersk torsk til grateng og kaker, men frossen torsk går til nød an.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 19:16   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Ildfastform med sei, purre og hakkede tomater
Legg purre og (halvfrossen)sei lagvis, krydre med salt og pepper,
hell en boks hakkede tomater over og en liten kartong matfløte
og la det stå i ovenen ca 25-30 min.
Server med ris og en salat

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 21:28   #14
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Ildfastform med sei, purre og hakkede tomater
Legg purre og (halvfrossen)sei lagvis, krydre med salt og pepper,
hell en boks hakkede tomater over og en liten kartong matfløte
og la det stå i ovenen ca 25-30 min.
Server med ris og en salat

Denne skulle jeg også anbefale, men jeg bruker tomat skjært i skiver.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 21:55   #15
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode oppskrifter med frossen sei mottas med takk

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Takk for tips!
Mine foreldre er veldig kvalitetsbevisste når det gjelder fisk, og bruker bare torsk til fiskegrateng, må vite. Egentlig bør man bare bruke fersk torsk til grateng og kaker, men frossen torsk går til nød an.

Jeg ville gått for fiskegrateng jeg altså. Synes det er godt med både sei og torsk. Men så var jeg heller ikke enig med folkehøgskolelæreren som mente at man ikke skulle kaste vekk laurbærblad på Pale.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no