Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Se resultatene: Hvilken krem er best på pavlova?
Krem (som i pisket fløte) 7 12,07%
Vaniljekrem 7 12,07%
Blanding av vanlig krem og vaniljekrem 44 75,86%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-10, 10:52   #21
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Her er en oppskrift på vaniljekrem ihvertfall:

Ingredienser

1 egg
4 plommer
80 g sukker
40 g maizena
5 dl melk
1-2 vaniljestenger
Tilberedning
kok opp melk med splittede vaniljest
egg/plommer/maizena/sukker piskes godt sammen(ikke luftig)
hell det varme over egg…rør godt- tilbake i kjelen- kok opp mens du pisker godt(skal koke opp)
hell rett i kald bolle- avkjøl

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 13:45   #22
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg smakte en Pavlova med hakket melkesjokolade på, det var faktisk veldig godt det også.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 13:47   #23
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg bruker gjerne is med vaniljesaus og bær på jeg da... litt utenom oppskriften kanskje - men godt er det ihvertfall

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 13:58   #24
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Sitronkrem!

Lag eller kjøp lemon curd, og så blandet du ca. 1/3 lemon curd med pisket krem. Det er fantastisk godt med friske bær/frukt på, eller halvfrosne bær vendt inn i kremen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 14:16   #25
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

tujlpbc11twss556789\kdnn.m ,

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 15:39   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Hilsen lillesøster?
Sitronkrem høres fantastisk ut. Jeg elsker alt som har med sitron å gjøre. Neste gang jeg lager riskrem skal jeg lage Nigellas sitron-riskrem med sitronsaft- og skall i.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 16:33   #27
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Sitronkrem er fantastisk. Noen tar et lag lemon curd og et lag pisket krem, men jeg synes det er best å blande det. En gang tok jeg frossen skogsbærblanding og vendte inn, det ble veldig friskt og godt og fin kontrast til pavlovaen. Det blir selvfølgelig best med hjemmelaget lemon curd. Og den holder seg fint en stund i kjøleskapet, så man kan lage dobbel porsjon, og så bruke i vaniljejogurt, som fyll i formkaker, på ristet loff hvis man spiser denslags osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 18:40   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg smakte en Pavlova med hakket melkesjokolade på, det var faktisk veldig godt det også.

Jeg bruker sjokolade og kiwi på vinteren.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 20:23   #29
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

tujlpbc11twss556789\kdnn.m ,

Oi, den hadde jeg ikke sett selv!

Ylva på 4,5 satt her en stund etter meg, jeg hadde vel denne tråden oppe. Jeg bare lukket programmet da jeg så hun satt her, fikk ikke med meg at hun hadde greid å svare!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 20:33   #30
Bel@ni
Aktiv
 
Bel@ni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 225
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Dette høres svært godt ut, men tror aldri jeg har hørt om dette...Må googlelitt skjønner jeg for og finne ut hva bunnen er laga av. På toppen er det bare denne kremen, med bær/frukt på?

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 20:40   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Oi, den hadde jeg ikke sett selv!

Ylva på 4,5 satt her en stund etter meg, jeg hadde vel denne tråden oppe. Jeg bare lukket programmet da jeg så hun satt her, fikk ikke med meg at hun hadde greid å svare!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:46   #32
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg pleier å legge et lag vaniljekrem og så et lag med krem oppå det hvis jeg bruker friske bær på toppen, eller så et lag sjokoladekrem og så deretter krem hvis jeg bruker bær eller frukt som passer sammen med sjokoladesmak. Og så ringler jeg sjokoladesaus over det hele og blunder så jeg ikke ser kaloriene.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:49   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Opprinnelig lagt inn av Kaptain Sabeltann, her.

Dette høres svært godt ut, men tror aldri jeg har hørt om dette...Må googlelitt skjønner jeg for og finne ut hva bunnen er laga av. På toppen er det bare denne kremen, med bær/frukt på?

Jepp. Søk på "pavlova" her, da får du opp mange gode.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 17:58   #34
sharon85
Nybegynner
 
sharon85 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Indiana, USA
Innlegg: 10
sharon85 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg brukte også eggekrem under vanlig krem og frukt. Fikk MASSE skryt av den :-)

sharon85 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:23   #35
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Korleis lage du eggekrem da, Mjau?

Forøvrig er svaret blanding, rein krem blir for søtt syns eg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:24   #36
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Eg brukte den oppskrifta som eg fann her inne da eg laga. Den botnen skulle ikkje steikast men settast i varm ovn over natta. Den blei veldig god!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 21:02   #37
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg bruker en blanding av krem og vaniljekrem, liker ikke krem.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 08:36   #38
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Litt krem. Masse frisk frukt og bær. Nam!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 18:21   #39
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Krem gjør seg forøvrig best alene hun.

:fredagsfjaser:

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 19:20   #40
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pavlova - best med krem, vaniljekrem eller blanding?

Jeg lager storstett "vinterpavlova". Tror jeg har funnet oppskriften her inne og på den er det mascarponeost blanda med creme-fraiche. Den er kjempegod!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no