Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dine beste muffins- og sjokoladekakeoppskrifter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-10, 21:58   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 21-02-18 kl 23:10.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:07   #2
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine beste muffins- og sjokoladekakeoppskrifter?

Sjokoladekake:

500 g sukker
4 egg
3 3/4 dl melk
450 g hvetemel
4 ts vaniljesukker
4 ts bakepulver
3 ss kakao
300 g smør/margarin

Glasur:
200 g smør/margarin
7 ss sterk kaffe
2 1/2 ss kakao
3 ts vaniljesukker
375 g melis

Pynt:
ca 100 g kokos (eller forsåvidt noe annet...)


Pisk sukker og egg til stiv eggedosis. Sikt mel med vaniljesukker, bakepulver og kakao og rør det i eggedosisen vekselsvis med melken. Rør i smeltet og avkjølt smør.
Legg bakepapir i to små eller en stor langpanne og hell i røren. (Jeg bruker ikke bakepapir, men smører langpannen med smør, og strør semulegryn over så det dekken hele pannen.)
Stekes ved ca 200 grader i ca 30 minutter på nederste rille.

Bland de tørre ingrediensene til glasuren. Bland i mykt smør og kaffe, og rør til glasuren er glatt. Bre den over kaken med en gang den tas ut av ovnen. Avkjøles og drysses med kokos.

Denne kaken er uhyggelig enkel å lage, og blir kjempegod!!!! Har ikke tall på alle gangene jeg har måttet dele ut oppskriften... Egner seg dessuten godt til å fryses

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:19   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste muffins- og sjokoladekakeoppskrifter?

Denne selvkomponerte sjokoladebløtkaken får jeg mye skryt for, og både store og små liker den.

Jeg lager vanlig sukkerbrød, men har litt smeltet smør, et kakaodryss og 100-200 gram finhakket sjokolade i røren. Gjerne nøttesjokolade om man ikke har noe i mot nøttene.

Deler bunnen i to eller tre (alt etter hva jeg gidder) og smører bunnene med kokesjokolade smeltet med en dæsj fløte. Tynt, men dekkende lag. Den midterste delen får gjerne sjokolade på både over og undersiden.

Så pisker jeg fløte, og smaker den samtidig til med smeltet og avkjølt sjokolade (alltid den mørkeste jeg får tak i). Til nøds har jeg også brukt Freia sjokoladesaus. Bland i mye sjokolade, til smaken blir fyldig.

Sjokoladekremen fylles mellom bunnene, og kaken dekkes med et helt lag.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no