Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Diettmuffins

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 21:13   #1
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Diettmuffins

Jeg driver å prøver ut diverse diettmat siden det ser ut til at vi har fått ymse matallergier i hus, i dag var det muffins på tapetet. De ble knallgode!

Sjokolademuffins uten egg

3 dl kokende vann
50 g kremet kokosnøtt, grovhakket
6 ss solsikkeolje
225 g hvetemel
25 g usøtet kakaopulver
2 1/2 ts bakepulver
en klype salt
100 g brunt sukker
2 ts melis

Forvarm stekeovn til 180 grader, smør 9 hull i en 12 hulls muffinsform eller kle 9 hull med papirmuffinsformer.
Hell vannet i en mugge, tilsett kremet kokosnøtt og rør til det er oppløst. Rør inn solsikkeolje og sett til side til avkjøling.
Bland mel, kakaopulver, bakepulver, salt og brunt sukker i en stor bolle. Ha de våte ingrediensene i de tørre, rør kort til det er så vidt blandet.
Fordel eller øs røren jevnt i de smurte/kledde muffinsformene. Stek i 15-18 minutter eller til de har hevet seg godt og er faste ved berøring. La dem avkjøles i formen i 5 minutter, vend dem over på en rist og dryss melis over. Server lune eller kalde.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 21:57   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettmuffins

Hvor får man tak i kremet kokosnøtt? Sønnen min skal ikke spise egg nemlig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 22:11   #3
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diettmuffins

Jeg brukte denne.



Som jeg fant i velassortert dagligvare.
Jeg tenkte jeg skulle prøve den der cocosagreien som Iset snakker om neste gang, den kommer vel i fast form mener jeg å huske og det skal visstnok være knallgodt i disse.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 22:12   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diettmuffins

Det er ikke helt det samme jeg vet, men det var det nærmeste jeg kom utenom hel nøtt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no