Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-16, 13:54   #381
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Velkomstdrink tror jeg blir modell med et jordbær. Det synes mistemann er stas.

Jeg har ikke tenkt på alkohol. Et glass til god mat passet så det skal vi ikke se bort fra. Det er ingen som pleier drikke mye uansett hos oss.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 15:26   #382
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har gjester med anstrengt forhold til alkohol så vi serverer ikke alkohol.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 15:29   #383
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi skal ikke ha alkohol i konfirmasjonen, det er det ingen som har i konfirmasjon hos oss/ vår krets. Siden det er konfirmantens fest synes jeg det er rart å servere noe som hovedpersonen selv ikke har lov å drikke, men vi er forskjellige.

Velkomstdrikk er fint - og kanskje særlig med tanke på at det i hvert fall for oss blir slik at det er sterke begrensninger på antall pr familie under seremonien, og mange av gjestene kommer rett til selskapslokalet vi skal ha. Da synes jeg det er fint at de får et glass mens de venter, hvis noen kommer tidlig (og noen pleier det i vår familie... )

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 15:30   #384
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Alkohol i konfirmasjon er uaktuelt.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 18:09   #385
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Alkohol er uaktuelt her også. Har ærlig talt ikke tenkt på velkomst'drink' heller. Tror kanskje bare det blir satt frem noe brus/farris.

Har fremdeles ikke kjøpt servietter, gitt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 10:19   #386
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi skal ikke ha vin eller øl til maten, men muligens Cava/Prosecco til de som vil ha det som velkomst.
Ellers er innbydelser omsider sendt ut.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 10:23   #387
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

I går hentet jeg dressbuksa til Herremannen som var til opplegging, og leverte bunadsølvet til rens. I tillegg sydde jeg om bunaden til Frøkna og lagde bordkort. Selvsagt manglet jeg noen få blomster jeg skulle bruke som pynt, så det må jeg skaffe i dag. Ellers mangler jeg servietter str 40x40, og resten av det praktiske tror jeg faktisk ikke vi kan ta før rett før. Jeg blir egentlig litt stresset av at det er så lite jeg bør gjøre akkurat nå.

Med sy om bunaden mener jeg forøvrig at jeg flyttet to hekter og fire knapper på arvebunaden etter mamma som satt nesten som et skudd på henne, samt at jeg sydde opp 15 cm av falden nede som hadde løsnet - så veldig imponerende er det ikke.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 11:01   #388
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg har fått en dame som syr bunader i nabolaget til å sy ut bunaden min. Den ble laget til dåpen til konfirmanten, altså 15 år siden, og jeg har innsett at jeg neppe kommer ned i cupstørrelse igjen.

Ellers så ser det ut som om vi får det opprinnelige lokalet vi hadde bestilt allikevel. Vi skal ned og avtale med dem til uka om rigging og dekking. Jeg har forstått det sånn at de både dekker bord og rydder igjen etter oss. Men vi må jo pynte borda selv. Men det får vi vite mer om. De fikser også maten, som blir tapasbord med tacobuffet for ungdommen. Satser på at det blir bra.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 11:07   #389
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi skal også ha tapasbuffet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 14:39   #390
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi mangler bekreftelse på maten. Ser vi skulle få det, men det har vi ikke. På tide å ringe kanskje. Urk.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 15:08   #391
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Alkohol i konfirmasjon er uaktuelt.

Samme her.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 15:33   #392
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Kor mykje kostar kvar kuvert sånn omtrentlig? Spør her, sidan de truleg har komme lengre i planleggingen.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 16:00   #393
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har bestilt tapas til 40 stykk, er 47 tilsammen, men lager ett fat med karbonader og fenalår i tillegg.
Vi betaler 295,- pr pers.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 16:03   #394
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Hos oss er heller ikke alkohol et tema. Kunne sikkert hatt litt øl til maten for noen som ikke kjører, men ser ikke helt poenget egentlig med det. Kanskje vi kjøper inn noe alkoholfri øl til de som ikke er så glad i brus.

Vi betaler 250 kr kuverten for tapas/tacobuffet. Tror det er en veldig grei pris, særlig siden de hjelper til med å rigge opp og ned i tillegg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 16:31   #395
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi betaler 345 kr kuverten for tapasbuffet. Gjengs pris her i byen. Ordinært koldbord er betraktelig billigere, rundt 250 kr, men det hjelper ikke når den ene konfirmanten (som egentlig ikke er vanskelig i matveien sånn generelt) ikke liker noe av det de inneholder spesielt godt. Vil gjerne at begge to skal like maten i sin egen konfirmasjon.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 16:45   #396
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi betaler 260 kr pr kuvert for tapas.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 19:00   #397
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

I morra er dagen! Forsøker å puste med magen og håper det som var tenkt gjort er gjort.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 19:01   #398
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Lykke til Huldra!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 20:28   #399
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Lykke til! Jeg har vårt på lokalet i dag for å se på bordene og tenke litt/måle for duker og plassering. Sukk og stønn, å holde på med praktiske greier sammen med eksen er ikke moro. Gjennomføring av selve konfirmasjonen skal gå fint, men vi er ganske langt fra et winning team.

Ja, og så snør det.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-16, 01:22   #400
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ja, og så snør det.

Da vi sto opp i morges hadde det kommet noen cm med snø. Ikke det jeg ønsket meg på konfirmasjonsdagen til frøkna akkurat!
Men det gikk greit, vi kom oss dit vi skulle og snøen smelta fort.

Konfirmanten var fornøyd med dagen, vi har hatt det veldig koselig!

Kjenner at jeg er glad for at vi er ferdige for denne gang. Fire år til sistemann!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no