Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-16, 13:21   #361
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Upstairs (finnes her i byen) har mye servietter og lys. Ellers er det jo ofte sånt hos finere bokhandlere (eller var i alle fall før). Nille har sikkert også en del.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 13:29   #362
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har altfor lite på stell til at det bare er tre uker til dagen, men det ordner seg vel på et vis. Vi skal ha det hjemme og det er selvsagt et stressmoment, midt i en hektisk vår er det ikke heeeelt presentabelt her.

Jeg er så dårlig på lys og servietter, hvor kjøper man slikt? (bortsett fra Ikea, det er for langt unna).

www.pynttilfest.no har masse fint.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 22:41   #363
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg hekler bordpynt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (12,6 KB, 60 visninger)
__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 22:51   #364
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

TilBords, Glassmagasinet, Skeidar og Bohus, og panduro hobbybutikk har vel utvalg av servietter, kanskje også lys.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 23:01   #365
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Jeg hekler bordpynt.

Imponerende!

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-16, 07:27   #366
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Jeg hekler bordpynt.

Imponert

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-16, 07:31   #367
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

I går fikk jeg laget nesten ferdig bordkortene, skal bare skrive på navn. Skulle bestille kake nå med bilde på, men så viser det seg at bildet jeg har valgt er for stort, så det må krympes, eller så må vi velge et annet bilde. Og siden jeg ikke er så dreven på å krympe bilder heller, så får det vente til mannen kan hjelpe meg i kveld.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-16, 08:44   #368
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg hadde egentlig tenkt å bestille marsipankake uten bilde - det er så vanskelig å finne et bra bilde av ungene sammen, og da gadd jeg ikke å styre fordi jeg ikke synes det er så superfint at jeg synes det er et must, selv om det er morsomt. Men så fikk jeg melding fra moren til bestekompisen til A om jeg hadde et bilde, for morfaren hans (som kjenner begge ungene litt) hadde tenkt å gi dem en kake med bilde i konfirmasjonsgave. Han er da konditor og har jobbet hele livet på et meget velrenommert bakeri her i byen, og har fortsatt tilgang til kjøkken og utstyr der gjennom datteren som er medeier nå.

Var bare å begynne å lete i bildebanken da. Jeg fant et brukbart bilde, men jeg vet ikke om ungene kommer til å like det. Ikke kan jeg spørre heller, siden det skal være en overraskelse.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-16, 10:26   #369
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Så hyggelig og gøy, Stompa.
Kan du ikke velge et babybilde eller barnebilde? Et bilde som det er lenge siden man har sett, det er litt gøy? Alt er vel uansett feil/pinlig for barna i den alderen..

Har dere tips til nettsted som trykker spiselige bilder? Er det så enkelt å legge på som det står, pensle med vann og legge bildet oppå kaken? Det går ikke i stykker?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-16, 11:40   #370
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Jeg hekler bordpynt.

That will be the day. Kanskje hvis jeg starter nå så kan jeg få dem ferdig til konfirmasjon i 2020........

Du er rå!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 10:12   #371
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

I rute. Handling av drikke mm i dag. Pynting av lokale, noe matlaging og henting av kaker må gjøres på fredag.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 13:54   #372
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Velkomstdrikk: mozell eller god eplemost?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 18:09   #373
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Velkomstdrikk: mozell eller god eplemost?

Vi har kjøpt to ulike typer alkoholfrie på polet. Den ene litt mer barnevennlig enn den andre. Fikk veldig god hjelp der. Ville ikke hatt for søt aperitiff.

Bare halvannet døgn igjen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 12:45   #374
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Mimosa. Appelsinjuice og sprite (eller Farris, if you prefer....)

Eplejuice og Farris er også godt, men vi bruker det som medisin ved kvalme, så ingen festdrikk her.

Mozell er helt fint, og har den fordelen at det er ferdig i flaska og lett lar seg fylle på/ ha nok.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 12:54   #375
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Ingen hast med noe her men kommer på ting etterhvert som jeg leser..
Serverer dere vin til maten?
Vi skal ha alt ute på hotell og blir servert 3retters. Man kan vel få et glass vin til maten da?
Vi fikk det da vi var i konfirmasjon sist. Det var ikke noe tema å få påfyll så synes det var helt passende.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 12:59   #376
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ingen hast med noe her men kommer på ting etterhvert som jeg leser..
Serverer dere vin til maten?
Vi skal ha alt ute på hotell og blir servert 3retters. Man kan vel få et glass vin til maten da?
Vi fikk det da vi var i konfirmasjon sist. Det var ikke noe tema å få påfyll så synes det var helt passende.

Vi skal ikke ha vin til maten. Har faktisk aldri tenkt tanken, og har heller aldri fått det i konfirmasjon. Vi skal også ha 3 retters.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 13:16   #377
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har vin til maten. Konfirmanten er spurt og det er greit, hun er vant til at vi serverer vin/øl når familiene samles, uavhengig av anledning.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 13:20   #378
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi serverer ikke alkohol. Ikke vært i en konfirmasjon hvor det gjøres heller.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 13:22   #379
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Ingen alkohol her heller. Har aldri opplevd det i konfirmasjon. Har ingen prinsipielle problemer med det altså, men jeg synes ikke selv det er nødvendig i en setting der hovedpersonene er 14-15 år.

Ellers har jeg ikke tenkt på velkomstdrink, men det bør vi ha!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 13:51   #380
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her diskuteres det om det skal serveres alkohol til maten. Jeg har vel bestemt at vi kan gå for de gode alkoholfrie alternativene de har på restauranten.

Ellers bestod hun testen hos kateketen etter mange timer med pugging, og er klarert for konfirmasjonen.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no