Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-16, 05:44   #281
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Ja, venner i selskapet er veldig hyggelig!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 08:41   #282
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Konfirmasjon 7. mai her - Humanetisk.
Tida går utrolig fort nå syns jeg, og det blir ikke bedre av at jeg er bortreist mange av helgene i april

Invitasjon ble sendt ut nå etter påske.

Dress ble kjøpt inn i går mellom 19.30 og 20.30 på Jack & Jones . Konfirmanten syntes det var helt forferdelig at han matte prøve dress, og var fornøyd da vi fant en på den halvtimen. 25% på hele butikken var det også.

Har også lagd fotobok på Fotoknudsen med bilder fra nyfødt til nå - det er en del av gaven. Ble stor fotobok på over 50 sider...

Ellers så er maten bestilt, dessert er noenlunde planlagt og kaker har jeg mange som baker. Har også booket et par venninner til å hjelpe til.

Har en plan om å ta kaffen hjemme, og det er derfor det som stresser meg mest, for da må en del ting gjøres her hjemme. Samtidig så er det en fin anledning til å få ryddet og vasket en del .

Tale er ikke skrevet, men må vel begynne å tenke på den.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 08:51   #283
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Litt krise her. Lokalet vi hadde booka, var visst ikke skikkelig booka like vel, og vips så var det opptatt. Ikke vår feil, men idrettslaget vi har booka hos som ikke har orden i sysakene sine. Utrolig irriterende. De skulle nemlig også fikse maten. Så vi starter nå egentlig helt på skratsj.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 09:02   #284
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Så kjipt, LaBanga! Håper det ordner seg med noen annet raskt slik at du kan senke skuldrene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 09:08   #285
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Kjipt, LaBanga.

Restauranter og hoteller kan også være et alternativ - fort gjort å glemme. Her er det pene lokaler ved restauranten ved siden av der konfen skal være - og det er det ingen her som har tenkt på at man kan ha selskapet i!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 09:11   #286
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Ja, men det er nok en del dyrere enn der vi hadde fått booka. Har hørt med jobben min nå, men det er i en annen by og tungvindt å frakte 40 mennesker. Eksen skal også høre på sin nye jobb.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 09:12   #287
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi skal ha selskapet hjemme, men er nesten litt avhengige av fint vær (21. mai), da det kommer åtte kaffegjester i tillegg som det ikke er plass til ved de andre bordene. Det blir vel en råd. Må snart ut og se etter bordpynt og sånt, neste helg kanskje. Har fri inneklemt dag, så den skal brukes til forberedelser, i tillegg til helgene i forkant. Har tatt oss fri dagen før også. Vi får huset fullt av slektninger, det er nesten det som blir mest styr, de er ikke nødvendigvis veldig deltagende i forberedelser, erfaringsmessig.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 09:14   #288
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her i byen finnes det flere idrettsklubber som har lokaler. Sender deg en PM på de jeg vet om. Men mulig du bor i den andre byen og ikke der du jobber. Da blir det vel fort litt lang avstand.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 01-04-16 kl 09:21.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 11:09   #289
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Takk, men jeg bor på andre siden. Og har booket på jobben i tilfelle vi ikke får noe nærmere.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 16:19   #290
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Så kjedelig LaBanga.

Her er det to som ikke har svart på invitasjon dvs en familie på 4 og en person. Sendte ut invitasjonen i svært god tid og fristen gikk ut 25 mars.
Jeg får vel tolke det som at de ikke kan, men de burde vel sagt i fra?

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 16:29   #291
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg ville sendt en melding og etterlyst svar for å være sikker.

Spørs om vi ikke må ha det på min jobb. Er bra der altså, men 4 mil å kjøre. Men flott uteplass og gode lokaler med kjøkken. Så det blir nok bra uansett.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 16:47   #292
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg ville sendt en melding og etterlyst svar for å være sikker.

I dette tilfellet så kvier jeg meg for det. Men skal gjøre det om jeg ikke hører noe snart.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 20:55   #293
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Fordelen med å ha levd livet sitt på nett fra konfirmanten lå i magen, er at jeg har skrevet og skrevet og skrevet ned anekdoter om ting hun har sagt og gjort. «Highlights» er nå med i boka hun får i gave fra meg - i lag med masse bilder. Laget med Allfoto, kom på 60 sider og 1400 kroner. I tillegg har mannen laget filmversjonen som skal vises for gjester på kino konfirmasjonsdagen - med popcorn.

Dit er også venner av henne, som ikke har konfirmasjon sjøl den dagen, invitert. Ja, og til selskapet etterpå.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 15:03   #294
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Lurer på enda en sak: Tenker dere å gi gaver til noen av de andre konformantene fra klassen/trinnet?

Ja, til alle konfirmantene på trinnet. Heldigvis er det ikke så mange.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 15:11   #295
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg sniker litt i 2017-tråden, og der var det ei som tenkte på å lage en Kahoot om konfirmanten. Det var sannelig en god idé! Jeg har allerede planer om en bildepresentasjon, men hvis jeg finner på smarte spørsmål kan Kahoot også være aktuelt. Kan kjøre den ene under middagen og den andre under kaffen, kanskje (vi får flere gjester til kaffen).

Jeg vurderer også Kahoot isteden for papirquizen jeg hadde planlagt. Så får besteforeldrene heller se sammen med noen som har noe annet enn en steinaldertelefon.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 15:38   #296
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Her er det to som ikke har svart på invitasjon dvs en familie på 4 og en person. Sendte ut invitasjonen i svært god tid og fristen gikk ut 25 mars.
Jeg får vel tolke det som at de ikke kan, men de burde vel sagt i fra?

Her er mangler vi også svar fra noen, til tross for at "svarfristen" har gått ut.
En familie på tre, og en singel.
Men det har jo litt å si på selve maten og slikt. Og jeg blir litt irritert, for jeg synes det er sløvt å ikke gi lyd fra seg.

Vi stresser lite. Lokalet er en restaurant med mat, servering og alt. Det blir dyrt, men veldig greit for helsa mi ellers.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 22:04   #297
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

http://abito.no/konfirmasjonsbord-pa-budsjett/

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 14:41   #298
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Ups, jeg fant en bunke invitasjoner jeg ikke har sendt.. Er det for sent når fristen for å svare gikk ut 1. april?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-16, 18:18   #299
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Da vet jeg eksagt antall gjester Bunaden kom i går og den passet perfekt Har vært så spent da hun ikke har prøvd den underveis.
Det eneste jeg lurer på nå er om jeg skal ha bilde på den kaka jeg skal bestille eller ei? Eller helt enkelt og litt delikat med skrift.
Veldig vanskelig dilemma
Totalt er det foreløpig 6 kaker og muligens et par desserter. Er det nok til 24 stk?

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 12:02   #300
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Det er plenty med kaker. En vanlig kake hos bakeren er 20 biter, en liten kake hos bakeren er 15 biter. Og ja - det er riktig. Har prøvd å ikke stole på bakerens estimat fordi jeg ville være raus, og vi hadde kake en uke etterpå til resten måtte kastes og jeg måtte begynne å jogge igjen.

Med 6 kakestykker på mann har du nok.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no