Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-16, 19:37   #261
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Hva skal dere mødre ha på dere?

Bunad håper jeg på, men da den igjen har krympet så må jeg nok presse meg inn i den, og holde pusten. Etter kirken tar jeg på meg en blå kjole og slipper magen ut.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 20:04   #262
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Sitat:

Kahoot var lurt, kanskje vi kan lage en dele-spørsmål-tråd.

God idé! Nå har jo jeg tvillinger, så det blir nok noen spørsmål av typen "Hvem var det som ...", men jeg kan jo ikke bare ha det.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 21:11   #263
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Hvis man logger på kahoot og søker på konfirmasjon så kommer faktisk en del slike quizen opp, mye inspirasjon der!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 22:58   #264
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Hva skal dere mødre ha på dere?

Jeg har bunad.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 16:49   #265
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Da er søljer til bunaden hennes ferdig renset hos gullsmed. 1500 kroner kosta det, men så ble det skikkelig fint.
Hun er heldig og kan velge mellom to bunader, min og en bunad hun har arvet fra tante/gudmor. Til konfirmasjonen ble det tantes. Kanskje jeg skulle prøve å komme meg inn i min? Eller kanskje ikke.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 17:24   #266
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg hadde håpet å klare å gå ned noen kilo så bunaden ikke er så pølseskinn, men har jo litt over en måned på meg...

Ellers så gikk invitasjonene omsider i posten i dag. Alle har fått beskjed om datoen, og har også laget FB-arrangement. Eksen har kontakt med de som skal lage maten og lokalene. Jeg har bestilt kaker hos diverse familie, må spørre noen til.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 20:44   #267
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg sniker litt i 2017-tråden, og der var det ei som tenkte på å lage en Kahoot om konfirmanten. Det var sannelig en god idé! Jeg har allerede planer om en bildepresentasjon, men hvis jeg finner på smarte spørsmål kan Kahoot også være aktuelt. Kan kjøre den ene under middagen og den andre under kaffen, kanskje (vi får flere gjester til kaffen).

Dere får dele ideer med meg og da, siden det var min ide med kahoot

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 12:31   #268
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg er helt overbevist om at vi ikke skal ha Kahoot, da tror jeg sønnen hadde drept oss. Jeg skal ha på meg en enkel blå kjole, bunaden har ikke passet på flere år.

Konfirmanten har fått dress, nå gjenstår det bare at han ikke vokser uforholdsmessig mye den neste måneden.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 12:44   #269
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg skal ha bunad, og konfirmanten har maken, gleder meg! Ble nå minnet på igjen at jeg må levere sølv til rensing, tror det blir hos bunadstilvirkeren, hun gjør sånt også. Det løse sølvet renser jeg i sånn boks med rensemiddel, men alt som sitter sydd på har ikke vært renset på en stund. Greit at det får en runde profesjonell pleie.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 12:51   #270
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er helt overbevist om at vi ikke skal ha Kahoot, da tror jeg sønnen hadde drept oss. Jeg skal ha på meg en enkel blå kjole, bunaden har ikke passet på flere år.

Konfirmanten har fått dress, nå gjenstår det bare at han ikke vokser uforholdsmessig mye den neste måneden.

Jeg har ikke tenkt til å drite ut ungen da. Og han skal få godkjenne det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 12:58   #271
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg svarte ut fra min sønn og han hater oppmerksomhet. Datteren (som sto til konfirmasjon for to år siden) hadde elsket det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 13:48   #272
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er helt overbevist om at vi ikke skal ha Kahoot, da tror jeg sønnen hadde drept oss. Jeg skal ha på meg en enkel blå kjole, bunaden har ikke passet på flere år.

Konfirmanten har fått dress, nå gjenstår det bare at han ikke vokser uforholdsmessig mye den neste måneden.

Kanskje det er bedre hvis han får lage Kahooten selv? Bare en ide, den Kahooten kan jo være om andre ting enn bare ungen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 22:21   #273
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Melder meg inn her. Konfirmant 2016 og 2017

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 17:54   #274
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Min bunad er fortsatt i diverse stoffstykker så jeg skal ha festdrakt.

Konfirmanten vil ikke ha sanger. Taler går an, så lenge han ikke må holde noen selv.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 18:04   #275
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Nå må jeg søke hva Kahoot er for noe.
Mannen har allerede begynt på en PP bildefremvisning som skal stå og gå etsted og jeg har visst så smått begynt på en tale. Den skal aldeles ikke jeg holde, sånt har vi pappaer til. Jeg begynner bare å sippe.
Hvor lang skal en tale være? Må ta tiden og sjekke. 5 minutter, eller er det for lenge. 3-5 min?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 20:30   #276
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Lurer på enda en sak: Tenker dere å gi gaver til noen av de andre konformantene fra klassen/trinnet?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 21:46   #277
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Gubevaremegvel! Jeg ble skikkelig stressa av den tråden her. Her er det konf. i slutten av mai. Lokaler er leid, det blir koldtbord. Det er så langt vi har kommet. Det verste gjenstår, pynt, taler, logistikk.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 21:55   #278
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi ga til vennene til vennene til storesøster, mange av dem gikk jo i klassen. Konfirmanten i år kjenner ikke klassen sin, så de gir vi ikke til.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-16, 22:09   #279
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Min gutt er bedt til kompis som skal konfirmeres borgelig i mai. Han er bedt til hele festen. Så må kjøpe en dress og håper den holder til egen konfirmasjon som er i september.

Må tenke litt på sum som skal gis i gave.
Mulig at han blir bedt i en annen kompis sin konfirmasjon også, den er helgen før vår. Så da må jo disse to bes i hans konfirmasjon også. Uff, jeg hadde håpet å slippe dette..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 00:11   #280
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har kun gitt gave til de nærmeste vennene. Og vi inviterer venner i selskapet. Synes det bare er veldig hyggelig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no