Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kjøpmann deler ut gratis bleier i ett år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-13, 14:29   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøpmann deler ut gratis bleier i ett år

Kom over denne saken om kjøpmannen som har lovet gratis babyprodukter i ett år til de første som skaffer bygda en baby.

Sitat:

- Det er vel tre-fire år siden bygda opplevde å få en slik tilvekst. Jeg har likevel beholdt babymaten i hyllene, men salget har vært så som så. Det har stort sett begrenset seg til å tilfeldig salg i sommersesongen, sier Hætta til Nordlys.no.

Tror dere dette er veien å gå for å hindre avfolkning? Har det betydning å få gratis bleier det første året?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 14:32   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpmann deler ut gratis bleier i ett år

Litt mer utfyllende artikkel i Altaposten. Ser ut som det er en aksjon i regi av bygdelaget, der kjøpmannen bidrar.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 14:46   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpmann deler ut gratis bleier i ett år

Jeg tenker det er et bidrag til å skape diskusjon og refleksjon rundt et problem bygda sliter med. Jeg tror (håper!) IKKE at veldig mange tenker at "hehey! Gratis bleier! Da er det jo bare å sette i gang! Vi hadde jo tenkt å droppe det fordi vi er så blakke, men hvis vi bare slipper bleieutgiftene så vil det jo gå KJEMPEFINT!! "

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 14:56   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpmann deler ut gratis bleier i ett år

Uten at jeg vet noe særlig om akkurat denne bygda, så kan jeg tenke meg at på mange småsteder kan muligens bleieutgiftene overstige husleia.

Forresten vet jeg ikke særlig om bleieutgifter heller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 14:58   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpmann deler ut gratis bleier i ett år

Jeg synes det var ett søtt og sjarmerende tiltak av kjøpmannen. Det viser jo bare at han vil at det skal komme fremtidige kunder også.

Jeg tror ingen produserer barn fordi de får gratis mat og bleier. Dessuten; hvis dette var noe han lovet i våres og ungen er født nå, så var det vel allerede skjedd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 15:22   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpmann deler ut gratis bleier i ett år

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes det var ett søtt og sjarmerende tiltak av kjøpmannen. Det viser jo bare at han vil at det skal komme fremtidige kunder også.

Jeg tror ingen produserer barn fordi de får gratis mat og bleier. Dessuten; hvis dette var noe han lovet i våres og ungen er født nå, så var det vel allerede skjedd.

Ja!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 15:45   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpmann deler ut gratis bleier i ett år

Enig med Tjorven, jeg synes det var søtt. Jeg kan godt forstå at det kan være trist å se at folk flytter fra det lille stedet man selv er så glad i og ønsker at det skal blomstre, og jeg tror ikke noen av dem innbilte seg at gratis bleier magisk skulle løse fraflyttingsproblemet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no