Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Anbefal meg en pc!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 18:21   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Anbefal meg en pc!

Vi trenger en bærbar pc til nå som mannen min blir student. Det skal være en pc som stort sett vil bli brukt til surfing og til litt skriving. Vi har en stor bærbar ett år gammel Compaq som kan brukes til større skrivejobber, nettforelesninger og studier.

Det er ikke aktuelt å bruke mye penger på dette. Kan en mini-pc duge, tro? Eller bør vi kjøpe en større bærbar?

Noen som kan meg noen anbefalinger?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 18:43   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en pc!

Mini-pc er fin, men egner seg ikke til mye skriving etter min mening. Kjøpte slik for ett års tid siden (Acer) og den har nå Vesla fått. For hennes fingre er størrelsen perfekt, for mine er det litt "knotete" å skrive mye på (men det går an), og for Høstmannen er den nok primært til surfebruk...

Jeg ville heller gått for en litt billigere "studentvariant" av en bærbar pc dersom primærfunksjonen var forelesningsnotater, oppgaver osv....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 14:52   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en pc!

Noe som er rimelig og lett, ok å skrive på og ytelse grei nok til vanlige kontorapplikasjoner: http://www.bestbuy.no/product.asp?ut...u=86438&site=6

Kurant batteritid også. Definitivt ingen racer, men langt bedre enn mini-bærbare.

Acer 3820 blir litt større, men samtidig ganske kraftig og relativt god batteritid. finnes også i dyrere modeller med større batteri. Studenttilbud på under 6000kr nå. Med Core i3 eller Core i5 er dette ganske kjappe pc-er.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 20:56   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en pc!

Dersom den skal brukes til seriøst studentarbeid så ikke gå for en mini-pc, de er alt for knotete og skrive på. Se heller på noe slikt som mrc viser til her. Asus, Leonovo og Acer er alle bra maskiner og kikke på.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no