Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativer

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 13:40   #81
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tar i hvert fall ikke deg spesielt på alvor nå, kjenner jeg.

Kan være like greit, jeg har gått litt lei av diskusjonen. Jeg mener ærlig og oppriktig at det er uansvarlig av foreldre å la barna bestemme kostholdet, og jeg er sjokkert over at så mange tilsynelatende oppegående foreldre på FP ikke er i stand til å sette grenser i forhold til barnas kosthold.

Og ja, jeg spør meg hvilke andre grenser man ikke greier å sette, når man ikke en gang greier å bestemme om kostholdet er vegetarisk, lavkarbo eller noe helt annet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:41   #82
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Men bina, kan du fortelle hvordan du ville tvunget barnet til å spise kjøtt og fisk når det absolutt ikke ville ha? Og hva som egentlig ville være hensikten med det, annet enn at du skulle fått ting på din måte? Ville du lure barnet, sulte det eller tvangsfôre det?

Jeg lurer fortsatt på dette, altså.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:42   #83
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillemor har blit vegeterianer og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativer

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns det du beskriver her ... vel, jeg tror kanskje ikke jeg skal sette ord på hvor dumt jeg syns det er, for da går jeg fort over streken.

Men i alle fall, hvis du virkelig mener at du ville latt barnet ditt slippe å spise alt av grønnsaker hvis h*n ikke likte det, da syns jeg du er særriøst på bærtur.

Jaha, og hva mener du er alternativet? Tvangsforing? Sulting? Jeg har skissert hva jeg ville gjort i en gitt situasjon, og jeg kan ikke helt se at jeg ville ha gjort noe som var helt på bærtur.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:42   #84
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men det spiller ingen rolle, for det handler ikke om hva som er riktig, galt, sunt eller usunt, men om Lillemors overbevisning og argumenter. Så hvis Lillemor mener at det er sånn, ja da må vel mor tilrettelegge, ikke sant, slik at Lillemor blir tatt på alvor?

Det er der du tar feil! Foreldrene vurderer jo her hvorvidt vegetarisk kosthold kan ha noe for seg, og være sunt. De ville jo ikke vurdert noe slikt dersom det var noe som var usunt eller urimelig. Å få et bra forhold til grønnsaker er jo ikke akkurat en ulempe for noen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:45   #85
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men er det virkelig slik at det er barnet som skal avgjøre hvilket kosthold familien skal følge?

Det er da ingen som sier at hele familien skal kutte ut kjøtt og fisk fordi barnet ikke vil ha det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:45   #86
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

bina - forstår jeg deg rett med følgende oppsummering?

Det du i hovedsak reagerer på er ikke at man kan etterkomme ønsker om å slippe å spise fisk og grønnsaker, men at man gjør dette og argumenterer for det ved å vise til barnets overbevisning? Og videre at man som foreldre legger mye energi i å tilrettelegge fordi man opplever overbevisningen som fornuftig.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:45   #87
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men du må jo sette deg inn i vegetarkosthold? Du må jo sørge for at hun får proteiner nok? Så du kan ikke bare la henne spise poteter, gulrøtter og brokkoli, kan du vel?

Eller kanskje hun selv skal finne ut hva hun skal spise?

Vårt kosthold slik det er i dag når det kommer til grønnsaker består av mye mer en poteter, gulrøtter og brokolik. Vi spiser mye linser og bønner, kikerter,ratatouille, salater i alle varianter. Så det grønne er vi veldig flink på vil jeg si og det er variert. Så da gjelder det og finne ut av om noe av det vi spiser i dag er fullverdig for hun. Trenger hun noe annet. Jeg har ingenting i mot i og server falafel (noe jeg spiste mye tidligere) eller andre ting som Grønnsaksfrikadeller eller linsekaker til oss alle eller lage litt til hun. Jeg liker det faktisk veldig god selv.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:49   #88
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

bina - forstår jeg deg rett med følgende oppsummering?

Det du i hovedsak reagerer på er ikke at man kan etterkomme ønsker om å slippe å spise fisk og grønnsaker, men at man gjør dette og argumenterer for det ved å vise til barnets overbevisning? Og videre at man som foreldre legger mye energi i å tilrettelegge fordi man opplever overbevisningen som fornuftig.

Ja, god oppsummering. Det handler ikke om hva det er barnet "krever", men at man vektlegger et lite barns overbevisning og bruker energi på å tilrettelegge for det. Derfor har jeg også sagt tidligere i tråden at jeg ikke syns det er spesielt rart om foreldre som selv er vegetarianere lar barnet følge vegetarkosthold. Men det er altså ikke barnets avgjørelse hvilket kosthold det skal ha, uansett hvor sunt alternativet er.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:49   #89
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Her koker du suppe på en spiker som bare du ser, bina. Det er usannsynlig liten sjanse for at denne jenta kommer til å be om "kostholdsendringer" hver femte uke bare fordi hun får et næringsmessig fullgodt alternativ til kjøtt og fisk. Til og med om det er fordi hun får lov å bli tatt på alvor i sin overbevisning.
Det er faktisk ikke sånn at barn som får bestemme litt her og der (selv om det dreier som noe annet enn "liker ikke" -argumentasjon) kommer til å ta fullstendig kontroll over familien. Du har ikke noe som helst grunnlag for å mene at siljemoren er en dilter og dårlig grensesetter på bakgrunn av dette her, altså.

Som flere har påpekt så skal ikke hele familien legge om kostholdet, men at det antagelig vil bli flere grønnsaker på bordet, i tillegg.

Jeg syns ærlig talt at du virker mer skrudd enn det du frykter at hun er, og ihvertfaller utrolig trangsynt og kverulerende i denne diskusjonen.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:50   #90
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Kva viss ho også bestemmer seg for å droppe egg? Eller viss ho ikkje likar linser og bønner og alt det andre som er viktig å ete for å få eit balansert kosthold som vegetarianer?
Mine barn er ganske sære når det gjeld grønnsaker. Ein periode kan dei elske brokkoli og erter, men ikkje gulerøtter. Og så kan det snu det neste halvåret. Då er gulerøtter godt og alt det som er grønt er ut. Så eg er redd for at eg hadde fått store problemer med å få til eit bra kosthold viss dei plutselig hadde bestemt seg for å bli veggis.

Eg er veldig skeptisk, kjenner eg.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:51   #91
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Mitt råd må være å ikke lage så stor sak utav det. Lag sunne alternativer ti henne og server ved den vanlige maten og se hvor det fører hen.

Jeg hadde selv en lang periode som barn hvor jeg nektet å spise kjøtt på grunn av medlidenhet med dyrene, vokste opp på gård og syntes det var helt forferdelig å skulle spise dem. Jeg var virkelig usedvanlig empatisk med dyrene.
Mine foreldre lurte i meg kjøtt om de klarte, ellers spiste jeg bare saus og poteter/ grønnsaker/fisk.
Det gikk over etter en stund, men det er ingen tvil hos meg om at barn kan synes det er grusomt å måtte spise dyr så for meg ville det ikke vært noe poeng i å tvinge henne.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:52   #92
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men hvor mange ganger skal foreldrene legge om familiens kosthold for å tilfredsstille en 4,5 åring? Er det virkelig så mange som ikke ser det latterlige i å la en så liten unge avgjøre dette selv? Hun er for liten! Hun kan ikke ta et bevisst og opplyst valg, hun har tatt et FØLELSESMESSIG valg, og følelser i 4,5 års alderen kan veksle både fort og dramatisk.

Jeg er enig. Hadde min 4.5 åring sagt at h*n ikke ville spise kjøtt og fisk, så hadde jeg snakket mye, lenge og vel om hvorfor jeg synes det er bra at vi spiser kjøtt og fisk, og så hadde h*n fått leve på grønnsaker, brødmat og pålegg til den dilla hadde gått over. Og gått over hadde den.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:52   #93
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Vårt kosthold slik det er i dag når det kommer til grønnsaker består av mye mer en poteter, gulrøtter og brokolik. Vi spiser mye linser og bønner, kikerter,ratatouille, salater i alle varianter. Så det grønne er vi veldig flink på vil jeg si og det er variert. Så da gjelder det og finne ut av om noe av det vi spiser i dag er fullverdig for hun. Trenger hun noe annet. Jeg har ingenting i mot i og server falafel (noe jeg spiste mye tidligere) eller andre ting som Grønnsaksfrikadeller eller linsekaker til oss alle eller lage litt til hun. Jeg liker det faktisk veldig god selv.

Linser, bønner og erter er en av grunnstenene i et godt vegetarisk kosthold, så da er du i så fall på riktig spor.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:53   #94
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Jeg er enig. Hadde min 4.5 åring sagt at h*n ikke ville spise kjøtt og fisk, så hadde jeg snakket mye, lenge og vel om hvorfor jeg synes det er bra at vi spiser kjøtt og fisk, og så hadde h*n fått leve på grønnsaker, brødmat og pålegg til den dilla hadde gått over. Og gått over hadde den.

Akkurat. Det er det samme som Mani er inne på også, man trenger ikke gjøre noen stor sak ut av at en 4,5 åring har blitt vegetarianer. Det er en dille.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:54   #95
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Sørg i alle fall for å gi omega3-tilskudd pluss D og B-vitaminer!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:54   #96
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Kva viss ho også bestemmer seg for å droppe egg? Eller viss ho ikkje likar linser og bønner og alt det andre som er viktig å ete for å få eit balansert kosthold som vegetarianer?
Mine barn er ganske sære når det gjeld grønnsaker. Ein periode kan dei elske brokkoli og erter, men ikkje gulerøtter. Og så kan det snu det neste halvåret. Då er gulerøtter godt og alt det som er grønt er ut. Så eg er redd for at eg hadde fått store problemer med å få til eit bra kosthold viss dei plutselig hadde bestemt seg for å bli veggis.

Eg er veldig skeptisk, kjenner eg.

Hun spiser allerede linser og bønner og liker det godt. Egg vil hun ha, det kommer fra dyren ikke av. Ellers så har hun aldri vært sær i matveien og spiser alt, det ensete hun ikke liker er rosenkål.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:56   #97
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Akkurat. Det er det samme som Mani er inne på også, man trenger ikke gjøre noen stor sak ut av at en 4,5 åring har blitt vegetarianer. Det er en dille.

Men hvor lenge varer en dille?

Jeg gjør ikke noe stor sak utav dette heller, det virker kanskje slik. Men jeg vil bare hun skal ha et godt kosthold menst denne "dillen" som du skiver går over. Og det er det ikke noe i veien for vel.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 13:58   #98
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Men hvor lenge varer en dille?

Jeg gjør ikke noe stor sak utav dette heller, det virker kanskje slik. Men jeg vil bare hun skal ha et godt kosthold menst denne "dillen" som du skiver går over. Og det er det ikke noe i veien for vel.

Den varer lengre når du gir henne oppbacking på den.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 14:00   #99
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Men hvor lenge varer en dille?

Jeg gjør ikke noe stor sak utav dette heller, det virker kanskje slik. Men jeg vil bare hun skal ha et godt kosthold menst denne "dillen" som du skiver går over. Og det er det ikke noe i veien for vel.

Nei, selvfølgelig ikke! Dersom et av mine barn kommer på det samme, så hadde jeg også lurt på hvordan jeg skulle få i barnet nødvendige vitaminer/mineraler etc, men jeg hadde ikke lagt skjul på at jeg mener h*n skulle ha spist kjøtt og fisk, sånn som resten av familien, og h*n ville ha blitt tilbydt det hver dag.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 14:01   #100
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Den varer lengre når du gir henne oppbacking på den.

Og hvordan vet du at jeg gir hun oppbacking på det? Jeg har ikke gjort noen nr utav dette, eller lagt opp til et annet kosthold for hun. Jeg har argumentert for hvorfor hun bør spise fisk og kjøtt. Det eneste jeg ikke har gjort er og tvinge i hun fisk og kjøtt, noe jeg må gjøre for at hun skal spis det.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no