Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Color Fantacy/Magic til Kiel

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-08, 10:06   #1
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Color Fantacy/Magic til Kiel

Vi har så smått begynt å tenke på neste sommerferie og lurer da på å ta en tur til Tyskland. Color Fantasy/Magic syns vi nesten at vi må oppleve da. Var innpå å sjekka prisene nå og fant ut at reise tur/retur kom på nermere 9000,- kr. Dette var ordinær tur. De hadde også noe som het økonomiklasse, men der var ikke prisene lagt ut og det sto heller ikke hva økonomiklasse innebar. Jeg er kun vant med Stena Line sine sider og er ganske hjelpesløs på Color Line sine. Syns sidene til Color Line er tungvinte og med dårlig informasjon.

På Stena Line blir billettene ofte billigere jo tidligere man bestiller. Er det slik på Color Line. Noen som har reist tur retur Oslo/Kiel /bil + 4) og kan fortelle meg om jeg må regne med 9000,- tur/retur (syns det var drøyt)? Hva betyr økonomiklasse? Blir veldig glad fior svar.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 10:43   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Jeg vet ikke, men syntes det hørtes litt mye ut. Vi dro med ferja fra Kiel en vei i sommer. Bestilte 2 uker før og betalte 4500 kr for 4 personer og bil med campingvogn. Jeg tror det koster mye ekstra med campingvogn. Men, det er kanskje ekstra dyrt midt i ferien om det er da dere skal reise. Vi dro i august.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 10:46   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Vi skal reise med Macic i slutten av november. Vi betalte ca 1000 kr billetten på vanlig innvendig lugar for to voksne og to barn. Du betaler vel ingenting for barn under 4 år. De oppgraderte lugarene er ganske dyre.
Søsteren min og familien skal ha med bil, kan høre med dem hva de betaler for bilen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 14:06   #4
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Jeg vet ikke, men syntes det hørtes litt mye ut. Vi dro med ferja fra Kiel en vei i sommer. Bestilte 2 uker før og betalte 4500 kr for 4 personer og bil med campingvogn. Jeg tror det koster mye ekstra med campingvogn. Men, det er kanskje ekstra dyrt midt i ferien om det er da dere skal reise. Vi dro i august.

Vi reiser antagelig i juli, det er ikke helt avgjort når enda. Jeg tror også det er ganske mye ekstra for campingvogn, det er i hvert fall det når man reiser med Stena Line.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 14:07   #5
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Søsteren min og familien skal ha med bil, kan høre med dem hva de betaler for bilen.

Det hadde vært kjempeflott!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 14:34   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Alle lugarene på Color Fantacy/Magic er veldig fine. Jeg er ganske sær og kravstor når det gjelder lugarer på båter. Men vi hadde økonomiklasse, innvendig for et par år siden. Og de var kjempefine. Små ja, men det holdt i massevis for oss. Vi hadde da to doble lugarer, vi bestilte litt sent. Men det er mulig å få connecting økonomi lugarer. Tror du bør sjekke priser litt mer. For jeg er sikker på at du kan få det billigere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 14:54   #7
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Vi reiste med Color Magic forrige helg, og holdt oss på båten da den lå i Kiel. Da vi skulle på lugaren vår etter en svømmetur, så vi at mange lugardører sto åpent, og kikket inn i disse rommene. Jeg synes at de mindre lugarene så veldig fine ut, jeg. Jeg ville ikke ha nølt med å gå ned en kategori hvis jeg skulle reise med bil.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 15:35   #8
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Vi betalte rundt fem tusen for de billigste lugarene og bil. Vi var tre stk, men det var plass for fire på lugaren. Liten lugar med senger ned fra taket, men jeg synes den var helt ok og ville ikke ha brukt mer penger på noe annet.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 15:48   #9
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Vi kom med Fantasy nå i høst, og hadde utvendig lugar i tiende for en familie på fire, med bil. Fikk litt rabatt pga medlemskap av Naf, og mener vi da betalte rundt 4500,- for lugaren, inkl. en nydelig frokostbuffét.
Vi hadde et stort flott vindu hvor vi fulgte med på solnedgang og soloppgang, og små speedbåter som lekte seg i bølgene fra båten. Og det viktigste, sengene våre lå i fartsretningen, vi ble vugget i søvn.
Kommer nok til å ta denne båten igjen til neste år igjen.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 17:00   #10
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Tusen takk for alle svar! Tror nok jeg skal sjekke prisene litt bedre ja. Tenker jeg tar en telefon til Color Line jeg. Er ikke så veldig opptatt av hvordan lugaren ser ut, for jeg regner med at vi kommer til å tilbringe liten tid der. Det jeg er redd for er at jeg ikke har mulighet til å avbestille/flytte reisedato hvis vi reiser med økonomiklasse. P.g.a av mulig, alvorlig sykdom i nær familie må vi antagelig ha den muligheten. Noen som vet om det er mulig på økonomiklasse?

Vi gleder oss veldig til å reise med Color Fantasy/Magic, da alle vi har snakke med har stortrivdes. Er det mye å foreta seg på båten, utenom badeland, for en familie med litt større barn?

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 17:02   #11
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Alle lugarene på Color Fantacy/Magic er veldig fine. Jeg er ganske sær og kravstor når det gjelder lugarer på båter. Men vi hadde økonomiklasse, innvendig for et par år siden. Og de var kjempefine. Små ja, men det holdt i massevis for oss. Vi hadde da to doble lugarer, vi bestilte litt sent. Men det er mulig å få connecting økonomi lugarer. Tror du bør sjekke priser litt mer. For jeg er sikker på at du kan få det billigere.

Noterer meg connecting økonomi lugar Anne C og skal prøve å finne ut hva det er

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 17:05   #12
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Heidi: Takk for tips om rabatt på Naf-medlemsskap. Vi er også medlem.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 18:10   #13
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Har du mulighet, gå for en 7-retters med vin i gourmetrestauranten helt bakerst. Fantastisk god mat til en helt overkommelig pris (ok, dyrt, men ift kvalitet er det billig likevel).

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 18:53   #14
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Tusen takk for alle svar! Tror nok jeg skal sjekke prisene litt bedre ja. Tenker jeg tar en telefon til Color Line jeg. Er ikke så veldig opptatt av hvordan lugaren ser ut, for jeg regner med at vi kommer til å tilbringe liten tid der. Det jeg er redd for er at jeg ikke har mulighet til å avbestille/flytte reisedato hvis vi reiser med økonomiklasse. P.g.a av mulig, alvorlig sykdom i nær familie må vi antagelig ha den muligheten. Noen som vet om det er mulig på økonomiklasse?

Vi gleder oss veldig til å reise med Color Fantasy/Magic, da alle vi har snakke med har stortrivdes. Er det mye å foreta seg på båten, utenom badeland, for en familie med litt større barn?

Jeg innbiller meg at man er gankse låst på dato med økonomiklasse, men sjekk det opp du for jeg er langt fra sikker.

Det er eget diskotek for de fra 13 år og ett spillerom.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 20:54   #15
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Har du mulighet, gå for en 7-retters med vin i gourmetrestauranten helt bakerst. Fantastisk god mat til en helt overkommelig pris (ok, dyrt, men ift kvalitet er det billig likevel).

Takk for tipset, Mauser. Ikke umulig at vi går for en 7-retter. Vi har vanligvis pleid å velge koldtbord, men muligens på tide å prøve noe nytt.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 20:56   #16
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Vi betalte rundt fem tusen for de billigste lugarene og bil. Vi var tre stk, men det var plass for fire på lugaren. Liten lugar med senger ned fra taket, men jeg synes den var helt ok og ville ikke ha brukt mer penger på noe annet.

Var det en vei eller tur/retur? Når på året var det?

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 21:32   #17
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Tusen takk for alle svar! Tror nok jeg skal sjekke prisene litt bedre ja. Tenker jeg tar en telefon til Color Line jeg. Er ikke så veldig opptatt av hvordan lugaren ser ut, for jeg regner med at vi kommer til å tilbringe liten tid der. Det jeg er redd for er at jeg ikke har mulighet til å avbestille/flytte reisedato hvis vi reiser med økonomiklasse. P.g.a av mulig, alvorlig sykdom i nær familie må vi antagelig ha den muligheten. Noen som vet om det er mulig på økonomiklasse?

Vi gleder oss veldig til å reise med Color Fantasy/Magic, da alle vi har snakke med har stortrivdes. Er det mye å foreta seg på båten, utenom badeland, for en familie med litt større barn?

Spa, badeland, gameroom, barnekroken (tegnefilm, lego og ballbasseng) er noe...

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 22:00   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Her er link til de forskjellige lugarklassene:
http://www.colorline.no/pages/ship/c...248&gridId=1.0

Økonomipakken med bil har ingenting med lugarklassene å gjøre, men det stemmer jo at det ikke går an å endre og ingen refusjon. Men da er prisen for dere 5590, istedenfor nærmere 9000.

Vi har bestilt I4-lugar, og den skal visst være flott nok, vi kommer nok ikke til å være på lugaren så mye, så utsikten har ingenting å si. Man får litt større plass ved en klasse opp, men det betaler man en del mer for.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 22:03   #19
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Vi hadde billigste lugar, og den var liten, men flott. Jeg ville glatt tatt den samme en gang til.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-08, 22:18   #20
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Color Fantacy/Magic til Kiel

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Var det en vei eller tur/retur? Når på året var det?

Det var i sommer og prisen var for begge veier ja. (Reiste ikke tilbake før to-tre uker senere da.)

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no