Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-22, 22:47   #941
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det høres kjent ut!

Jeg endte med å rette opp feilen. Tok en times tid, men nå er det helt riktig. Hadde det vært lenger nede på ermet er det mulig jeg hadde latt det være…

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 11:36   #942
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Rødme

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket ferdig Hopi genser, som skal bli jakke, til min far. Han prøvde den på i går, fortsatt som "genser". Han har parkinson, så det meste som trekkes over hodet er litt håpløst, men måtte sjekke lengde på bol og ermer. Jeg hadde tenkt å ha store knapper, men jeg tror han misforsto, for det virker som han helst vil ha glidelås.

Jeg har aldri sydd glidelås i strikka plagg, så veldig usikker på om jeg får det pent... Skal jeg tørre å prøve? Og går det an å ombestemme seg om jeg ikke får det til? Jeg hadde tenkt å klippe uten å sy med maskin, for det gjorde jeg med hell på en kofte til meg selv sist jeg lagde kofte. Men vil det funke med glidelås? Og "kan" glidelås syes på for hånd?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 12:57   #943
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker på en Friday slipover fra petiteknit til yngste i et billig ullgarn jeg hadde fra Sparkjøp. Strikkefastheten stemmer, og jeg skulle egentlig mest bare teste om jeg klarte å strikke den vesten. Ser foreløpig lovende ut.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 13:55   #944
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.


Jeg har aldri sydd glidelås i strikka plagg, så veldig usikker på om jeg får det pent... Skal jeg tørre å prøve? Og går det an å ombestemme seg om jeg ikke får det til? Jeg hadde tenkt å klippe uten å sy med maskin, for det gjorde jeg med hell på en kofte til meg selv sist jeg lagde kofte. Men vil det funke med glidelås? Og "kan" glidelås syes på for hånd?


Kanskje det finnes noen som kan sy i glidelås i nærheten? Vet at noen steder gjør de det på garnbutikkene hvis man spør.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 14:17   #945
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Kanskje det finnes noen som kan sy i glidelås i nærheten? Vet at noen steder gjør de det på garnbutikkene hvis man spør.

Det kan godt hende, men da tar jeg heller knapper.

Funnet ut at det finnes glidelås spesielt til strikketøy, og sett at det finnes noen videoer. Jegfår tenke over det.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 15:19   #946
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.692
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har ingenting på pinnene! Og garnet jeg har bestilt er ikke på lager, så det tar sikkert vinter og vår.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 16:52   #947
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Det kan godt hende, men da tar jeg heller knapper.

Funnet ut at det finnes glidelås spesielt til strikketøy, og sett at det finnes noen videoer. Jegfår tenke over det.


Jeg tror du vil klare det fint!
Og det vil jo gjøre bruken mye enklere for mottakeren. Jeg har sett på petiteknit sine videoer, de pleier å være grundige.

https://youtu.be/l55aMq9zrEg

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 17:31   #948
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har ingenting på pinnene! Og garnet jeg har bestilt er ikke på lager, så det tar sikkert vinter og vår.

Ingenting på pinnene?

Ikke en UFO liggende heller?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 17:54   #949
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.692
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ingenting på pinnene?

Ikke en UFO liggende heller?

Ikke her... Vi bor i en veldig midlertidig leilighet og jeg har bare tatt med meg det nødvendigste. Jeg har fire- fem (seks) prosjekter jeg kunne ha montert, men jeg HATER å montere...

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 18:15   #950
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har endelig kommet forbi glattstrikk-partiet på bolen til flettejakka. Er ikke glad i å strikke vrangt, så da jeg innså at det var det jeg måtte ble jeg litt motløs. Men nå er det bare 8cm vrangbord igjen på bolen. Det er i alle fall bare halvparten vrange masker.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 20:01   #951
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker fortsatt på Konstansekjolen. Har igjen ca. 26 cm på skjørtet. Med 424 masker på omgangen tar det sin tid. Ermer gjenstår etterpå. Blir noen omganger på pulsvarmerne hver dag også. T-banestrikk.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 22:00   #952
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker på høstflettesokk nummer to, i tillegg til samstrikk med Snuppa på Novice cardigan/sweater chunky edition. Hun koser seg overraskende mye med strikkinga, og ligger foran meg. Litt av forklaringen er at jeg strikker omganger med økinger og trådskifter på hennes genser.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 16-01-22, 08:24   #953
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg strikker fortsatt på Konstansekjolen. Har igjen ca. 26 cm på skjørtet. Med 424 masker på omgangen tar det sin tid. Ermer gjenstår etterpå. Blir noen omganger på pulsvarmerne hver dag også. T-banestrikk.

Den var veldig fin! Kanskje jeg har noe restegarn som kan brukes..

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg strikker på høstflettesokk nummer to, i tillegg til samstrikk med Snuppa på Novice cardigan/sweater chunky edition. Hun koser seg overraskende mye med strikkinga, og ligger foran meg. Litt av forklaringen er at jeg strikker omganger med økinger og trådskifter på hennes genser.

Så koselig å strikke sammen.

Jeg har en halvveis plan om å dra frem garnlageret mitt og lage noen prosjektposer. Må rydde på kontoret først.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 16-01-22, 14:59   #954
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Bare ermer igjen. Ganske raskt prosjekt. Hadde håpet å være ferdig i dag, men må ut en tur.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2A599B46-2A49-416D-8F8E-4397B5E1285E.jpg (20,1 KB, 28 visninger)
__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 16-01-22, 18:23   #955
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg strikker også denne og jeg hater, hater, hater, hater å strikke mønster fram og tilbake.

Jeg er nå ferdig med denne, dvs islender i vams, og jeg har aldri hatet et strikkeprosjekt så intenst før.

Ikke ble jeg fornøyd med overgangen mellom bol og ermer heller.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 16-01-22, 18:30   #956
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Uff, høres slitsomt ut, Cuya. Jeg hadde sikkert droppet av underveis.

Jeg holder på med en Ankers jakke mysize i et hvit+høstspettet garn, og er litt usikker på om det blir fint..

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 16-01-22, 19:01   #957
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.



Jeg er nå ferdig med denne, dvs islender i vams, og jeg har aldri hatet et strikkeprosjekt så intenst før.

Ikke ble jeg fornøyd med overgangen mellom bol og ermer heller.

Grattis! Da kan du finne noe å kose deg med!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 16-01-22, 19:01   #958
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Uff, høres slitsomt ut, Cuya. Jeg hadde sikkert droppet av underveis.

Jeg holder på med en Ankers jakke mysize i et hvit+høstspettet garn, og er litt usikker på om det blir fint..

Vanskelig å si uten bilde?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 16-01-22, 19:05   #959
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Vanskelig å si uten bilde?

Jeg får ikke til bilder på FP i moderne tid, dessverre
Må nok finne ut av det selv

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 16-01-22, 19:06   #960
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg får ikke til bilder på FP i moderne tid, dessverre
Må nok finne ut av det selv

Det er jo du som skal gå med den, så uansett viktigst at du liker den?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no