Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-15, 21:18   #321
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.


Noen her som er tidlig ute med juletre og pynting?

Jeg har bodd mange år i USA. Der pynter de jo huset veldig tidlig. Her har vi noen ganger pyntet treet et par dager før jul fordi det har passet seg sånn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:19   #322
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Her har 5-åringen bedt om få se Ludvig filmen i flere dager så nå ser vi Jul i Flåklypa.

Egentlig alt for tidlig, men innimellom må mor gi etter. : knegg:

Min yngste har sett Jul i Svingen og Julekongen x antall ganger da han var hjemme med vannkopper forrige uke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:27   #323
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har bodd mange år i USA. Der pynter de jo huset veldig tidlig. Her har vi noen ganger pyntet treet et par dager før jul fordi det har passet seg sånn.

Jeg har fulgt en dame fra Florida på blogg og Instagram i mange år, og de pynter alltid juletreet 1. desember og så står det hele måneden. Og jeg er litt misunnelig. Det er så fint med juletre!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:48   #324
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har fulgt en dame fra Florida på blogg og Instagram i mange år, og de pynter alltid juletreet 1. desember og så står det hele måneden. Og jeg er litt misunnelig. Det er så fint med juletre!

Då er vel 18. desember innafor

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:51   #325
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg er tidlig ute. Litt lys ute og i vinduene allerede fra første desember, og så fylles det på med annen pynt fra rundt midten av desember. Det kan godt være at juletreet er på plass allerede en uke før jul.

Men så åker absolutt alt ut 1. januar, da er julen veldig over for meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:53   #326
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg pynter til 1. søndag i advent, eller 1. desember, alt etter hva som kommer først. Bare juletreet vi venter med.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:56   #327
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har fulgt en dame fra Florida på blogg og Instagram i mange år, og de pynter alltid juletreet 1. desember og så står det hele måneden. Og jeg er litt misunnelig. Det er så fint med juletre!

Ja, slik husker jeg det. Da jeg jobbet der pyntet jeg gjerne noen uker før jul slik at jeg fikk sett treet litt før jeg skulle til Norge på juleferie.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:57   #328
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg er tidlig ute. Litt lys ute og i vinduene allerede fra første desember, og så fylles det på med annen pynt fra rundt midten av desember. Det kan godt være at juletreet er på plass allerede en uke før jul.

Men så åker absolutt alt ut 1. januar, da er julen veldig over for meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 22:37   #329
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Vi pynter bittelitt til advent, men ellers er det ingen julepynt før lille julaften. Og alt forsvinner igjen kvelden før første arbeidsdag i januar.

I går bestilte jeg og mannen det meste av julegavene til ungene samt bursdagsgaver til storebror. Godt å få gjort det. Med unntak av svigerfar er nå hele mannens familie ferdig, så da mangler vi bare min side.

Og så fikk vi vite at broren min også kommer og feirer jul med oss i år. Jeg tenkte han kom til å feire med samboeren sin og hennes familie i år også, selv om han gjorde det i fjor, men så kommer han hit i stedet. Det blir superkoselig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 22:54   #330
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg har opp julegardiner, juleduk og litt julepynt den 1 desember. Og litt lys utenpå huset, det er bare så koselig når det er mørkt ute. Men juletre og størsteparten av julepynten kommer opp lillejulaften.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 23:58   #331
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Her kommer mye opp til 1.søndag i advent eller 1.desember, alt etter hva som kommer først. Men juletreet kommer opp 23.desember.
Ellers er det småting som kommer opp hele desember. Jeg gleder meg som en unge!
I uken nå skal alle utelysene sjekkes.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 00:30   #332
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Vi hadde første jul med juletre i fjor. Det var koselig. Likevel tror jeg at vi muligens dropper treet i år, da vi har en 7 mnd gammel kattunge i hus rundt juletider. Med tanke på pusens klatreferdigheter og raseringsbehov ser jeg for meg at juletre nok ikke er det smarteste å dra i hus i år.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 01:07   #333
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Har du lyst,har du lov..!

Vi har alltid pleid å pynte juletreet på lille julaften. Vurderer om jeg skal endre tradisjonen og ta det opp tidligere i desember for å få litt mere glede av det

Det er i adventstiden det er kos med pynt og tradisjoner. Ofte er vi bortreist store deler av julen, og får ikke vært så mye hjemme i julepyntet hus.

Noen her som er tidlig ute med juletre og pynting?

Vi pynter juletre rundt lucia, helgen som er nærmast eller som i år, på selveste 13. som er luciadagen. Har også skjedd tidligere enn det, som første søndag i advent. Er jo så koselig med pyntet juletre, hele familien liker det, og da får vi tid å nyte det.

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hm. Me skal ha eit større rakfisk-familieparty her den 19. desember. Eg vurderer faktisk å dundre opp juletreet dagen før, fordi det er den dagen alle er her, resten av jula vert det ikkje så masse besøk. Er det innafor??? Går vel bra det? (Då slepp eg jo også stresset dei siste dagane før jul. For meg er det nemlig litt stress knytt til å få opp det treet).

Klart det går! Se mitt svar over, så i forhold til noen andre, (knegg), så er dere ikke veldig tidlig ute.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 07:56   #334
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Her kommer utelysene opp 1. desember eller første søndag i advent, alt etter hva som kommer først. De henger oppe allerede, så det er bare å plugge inn.

jolie: Det kan godt være det går veldig fint med juletre. Ingen av våre to har noen gang brydd seg om juletreet. Den yngste har kikket interessert på det flere ganger, men aldri rørt julepynten. Jeg har imidlertid hørt om noen som måtte binde toppen av juletreet fast i en liten krok i taket pga katten.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 16:02   #335
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg var i Sverige i går, og nå er pakkekalenderen klar!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 15:27   #336
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

I går kveld pakket jeg inn kalendergavene til minsten, og puttet julekortene i konvolutter og skrev på dem. De skal bare forsegles med lakksegl, så er de klar til utlevering.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 17:20   #337
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.


jolie: Det kan godt være det går veldig fint med juletre. Ingen av våre to har noen gang brydd seg om juletreet. Den yngste har kikket interessert på det flere ganger, men aldri rørt julepynten. Jeg har imidlertid hørt om noen som måtte binde toppen av juletreet fast i en liten krok i taket pga katten.

Haha! Ja, det er noe sånt jeg frykter. Denne pusen er overalt. Om hun ikke klatrer i treet første dagen gjør hun det garantert i løpet av jula.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 17:23   #338
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Americanerne tar jo hele julefeiringen på forhånd og dropper advent. De pynter til jul etter Thanksgiving og så rydder de alt ut 26.desember. Vi som pynter til advent først og så til jul den 23. for så å belde julepynten til 20. dag jul har jo mer pynt tptalt sett.

Jeg er så og si ferdig med kjøpegavene og halvferdig med egenproduserte gaver. Til helga skal jeg lage medisterkaker og kanskje så smått begynne på julekortskriving. Vi har familiebilde på kortene i år også, så aldersspenn fra 10 til 50 år.

Alle desemberdagene frem til jul er fylt opp med planer nå, så alle kaeslag og alle konfektslag skal bli bakt og laget. Alle skal til frislren også og alle juleforestillinger og avslutninger er kommet på separate dager. Det ser ut til å gå opp!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 20:45   #339
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

I dag fikk jeg pakket inn 8 julegaver. Jeg hadde en time helt for meg selv i kveld mens storebror var på skoledisco og de yngste var med mannen på allidrett og da benyttet jeg anledningen til å sitte og kose meg med litt innpakking.

Her går det heldigvis også opp i desember. Vi trodde først vi hadde en kræsj med taekwondogradering samme kveld som skoleavslutningen, men heldigvis stod det feil på påmeldingsarket til gradering. Det er noen fulle dager i desember da, det skal sies. Og helgene er også relativt fylte. Lørdagene er de eneste dagene vi rekker å handle noe særlig og søndagskveldene har vi alltid familiebesøk og innimellom der skal vi presse inn en del andre ting, men det går det også.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 20:48   #340
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Her er det ikke så travelt i ukedagene men helgene er fulle.

Fått kjøpt to julegaver på sportmann i dag

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no