Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-15, 22:19   #221
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Eg kikka på apoteket, men føler liksom at eg har gitt alt dei har der, før. Men Nille er verdt et forsøk. No kom det nokon og selde lodd, sånn 24 skrap fram til jul. Den putter eg nedi :-)

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 22:24   #222
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2015

Europris har fått en serie med småting som er ganske ok. Sånne pakker med morsomme viskelær, stempelpenner og annet dill. http://www.europris.no/fritid/skoy


Sist redigert av zinatara : 02-11-15 kl 22:47.
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 22:30   #223
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Min får notatblokk, gelepenner med hest på, viskelær, sugerør med små sjokoladekuler inni sånn at melka blir sjokolademelk når man drikker, tyggis, lipgloss, hårklyper, bokmerke, mikropopkorn (broren får film samme dag), truser, en liten boks med kjøpepepperkaker hun kan spise når hun vil. Det er så langt jeg har kommet til nå.

Hvor har du kjøpt gelepenner med hest og pepperkaker?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 22:34   #224
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Oj, det var stilig zinatra! Takk for tips, alle sammen!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 22:34   #225
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor har du kjøpt gelepenner med hest og pepperkaker?

Kva er det for noko???

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 22:45   #226
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kva er det for noko???

He he, gelepenner med bilde av hest og pepperkaker i tillegg. Ikke alt i sammen. Var IOA som skrev hun hadde kjøpt dette.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 22:56   #227
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Julepynt passer fint i kalenderen..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 23:11   #228
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Og på 1.desember har jeg brukt å gi et stearinlys med datostreker, og en fyrstikkeske med julemotiv. Vi tenner dette lyset hver kveld ved kveldsmaten. Tradisjon her.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-15, 23:30   #229
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor har du kjøpt gelepenner med hest og pepperkaker?

Gelepenn heter sikkert noe annet, det er sånn våt penn, hvis du skjønner hva jeg mener. Har sett det i butikker, pluss på lekekassen.no. Fem i en pakke, jeg deler opp. Pepperkakene plukker jeg bare ut av en stor boks og putter i en plastboks i passende størrelse. :rema1000:

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 12:07   #230
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Julepynt passer fint i kalenderen..

Det er noe jeg har tenkt på, men ikke funnet så mye av enda i butikkene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 13:09   #231
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er noe jeg har tenkt på, men ikke funnet så mye av enda i butikkene.

Åh, jeg synes det har kommet endel allerede blant annet hos Kremmertorget (interiørbutikk jeg aldri husker rett navn på, bare at det begynner på kremmer), Glasmagasinet osv.
Men nå er Halloween over så nå kommer julevarer inn for fullt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13

Sist redigert av Millen : 03-11-15 kl 13:15. Årsak: la til noe
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 14:02   #232
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg vil tipse om at på Glitter får 30% ved kjøp av 12 kalendergaver og 50% ved kjøp av 24 kalendergaver.
Jeg fikk blant annet kjøpt juleøredobber, strikker og spenner til jentene idag.

Meny hadde og litt diverse kalendergaver, små dusjsåper, kluter, leppepomader osv. Der fant jeg til og med noe til gutt på 5 år.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 15:07   #233
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Gode tips, Millen. Jeg må få litt oversikt i helgen over hva jeg mangler i kalendergaver. Skulle hatt noen spennende ting til gutt på 7.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 15:11   #234
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2015

Kalender til gutta er jeg nesten ferdig med, fått kjøpt inn de fleste gavene som skal sendes.
Album til oldemor er snart ferdig og kan sendes til trykking.
Bilder til julekort skal jeg prøve å få tatt i helgen, da kan jeg forhåpentligvis få bestilt de også.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 15:15   #235
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2015

Skapet i kjelleren har begynt å fylle seg opp med gaver som må pakkes inn. Må vel få kjøpt noe papir før ungene oppdager at det er noe inne skapet der. Begynner å få en viss oversikt over hva som skal kjøpes og hvor jeg skal kjøpe det fra, så regner med å være helt ferdig med alle gaveinnkjøp om en måneds tid.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 16:21   #236
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg var ute på en liten handletur helt alene (kan ikke huske sist det skjedde) her om dagen og ble rent glad av alle julevarene i butikkene. Julefølelsen er definitivt på vei. Både en julegave, ny juleløper til stuebordet, gavepapir, bånd og pakkelapper fant veien ned i handleposen. Jeg fikk kjøpt et par kalendergaver også. Da mangler jeg bare en håndfull dager og det tror jeg rett og slett skal bli noe snop, små kjeksposer e.l., jeg synes nemlig det er veldig lov med noe godt på en hverdag i julekalenderen. Tror jeg snart skal ta meg en kveld og få lagt alt i posene og merke med tall slik at kalenderen er klar. Jeg kjøpte også litt greier til juleverksted, det skal bli koselig. I fjor var jeg helt hekta på å flette julestjerner av papirstrimler. Jeg gleder meg til koselige kvelder med julekalenderlaging, gaveinnpakking og juleverksted.

Her begynner det forresten også å samle seg opp en del julegaver (og bursdagsgaver til storebror), så jeg må nok begynne å pakke inn snart før de plutselig snubler over noe.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 16:50   #237
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Vi bygget carport på nyåret, så nå har jeg mer å ha julebelysning på! Vi var på Plantasjen og kjøpte lyslenke, til begge langsidene og mønet ut mot veien. Jeg gleder meg sånn til å pynte til advent!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 19:34   #238
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg har lyst på litt mer adventspynt, har så lite. Og så skal vi ha nytt juletre, går for kunstig i år da jeg er nokså sikker på at yngste reagerte på treet i fjor. Må vel snart ut og kjøpe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 20:09   #239
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Vi har lite adventspynt. Litt lys ute, adventsstake, krans på døren og stjerne i vinduet (enda så ukristne vi er ). Rent personlig synes jeg det er greit, for jeg gidder ikke ha masse adventspynt ute bare for å bytte det ut med julepynt etter tre uker. Det sniker seg nok ut en og annen nisse og slikt i løpet av adventstiden, men ellers er det lite før lille julaften.

Kunstig juletre er nok best ved allergier ja, og ganske praktisk i grunnen, men jeg må innrømme at jeg hadde savnet lukten av grantre. Det, og svibler, er skikkelig juleduft for meg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 20:50   #240
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Det må sies at adventspynt og julepynt er mye det samme for meg. Det er kun juletreet som skiller. Men det er ingen nisser og sånn i vår pynt, så den er ikke utpreget julete heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no