Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Cognac

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 23:48   #1
MrKolt
Nybegynner
 
MrKolt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 10
MrKolt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Cognac

Hei, er det noen av dere som har vært i Cognag, og besøkt noen produsenter/Cognac-hus? Jeg skal dit i april, og vil gjerne høre anbefalinger fra dere som eventuelt har vært der.

MrK

MrKolt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 02:39   #2
Dinochef
Aktiv
 
Dinochef sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 161
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Cognac

Jeg har deler av min utdannelse (2 år) fra Frankrike i en by helt ved grensen i "cognac distriktet"

Jeg har vært på stor omvisning i kjellerene til Otard og det var en opplevelse som kan anbefalles.
Nå var turen riktignok en spesialtur for personalet på distriktets mest annerkjente hotelfagskole som jeg gikk på, vi 3 norske elever fikk være med på turen.

De fleste store cognaghus har åpent deler av lokalene og kjellerene for besøkende.
jeg ville prøvd å finne et av de mindre og mer ukjente cognac husene.
Jeg ville brukt google. (hvis du kan fransk er det lettest å bruke google.fr)

__________________
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett.
Dinochef er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:11   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cognac

Heldiggris! Jeg har en stor tykk bok om cognac og Cognacdistriktet.. ser vanvittig fint ut der.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 17:21   #4
MrKolt
Nybegynner
 
MrKolt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 10
MrKolt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Cognac

Opprinnelig lagt inn av Dinochef, her.

Jeg har deler av min utdannelse (2 år) fra Frankrike i en by helt ved grensen i "cognac distriktet"

Jeg har vært på stor omvisning i kjellerene til Otard og det var en opplevelse som kan anbefalles.
Nå var turen riktignok en spesialtur for personalet på distriktets mest annerkjente hotelfagskole som jeg gikk på, vi 3 norske elever fikk være med på turen.

De fleste store cognaghus har åpent deler av lokalene og kjellerene for besøkende.
jeg ville prøvd å finne et av de mindre og mer ukjente cognac husene.
Jeg ville brukt google. (hvis du kan fransk er det lettest å bruke google.fr)

Meg og fransk er nok to motpoler som absolutt ikke tiltrekker hverandre
Men det du sier med små cognachus, er noe vi som skal nedover har snakket masse om også. Problemet er at de har vel ikke så mye info på nett kanskje?? Et hus vi har veldig lyst til å besøke er Frapin. Det ligger i Sargonzac, og skal være ett lite hus, men ganske exklusiv cognac.(dette fikk jeg vite på polet)

MrK


Sist redigert av MrKolt : 06-01-09 kl 17:28.
MrKolt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 17:23   #5
MrKolt
Nybegynner
 
MrKolt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 10
MrKolt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Cognac

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Heldiggris! Jeg har en stor tykk bok om cognac og Cognacdistriktet.. ser vanvittig fint ut der.

Jeg har kun en bok om cognag generelt (drikken), å da i hovedsak fra Martell, Courvosier, Hennessy, og St. Remy..
Jeg er derfor veldig innteresert i hva den boken din heter, isbn nr og slikt...


MrK

MrKolt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 17:34   #6
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Cognac

ISBN 82-05-25612-8

Den heter Historien om Cognac, Calvados og Armagnac, fire nordmenn, heldige giftermål og verdens beste brennevinshus. Av Toralf Bølgen

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 17:43   #7
MrKolt
Nybegynner
 
MrKolt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 10
MrKolt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Cognac

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

ISBN 82-05-25612-8

Den heter Historien om Cognac, Calvados og Armagnac, fire nordmenn, heldige giftermål og verdens beste brennevinshus. Av Toralf Bølgen

Glimrende!! Mange takk.

MrKolt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no